Regatos aplink pasaulį lydere lieka "illbruck Challenge".

Tęsinys. Pradžia VE 2002 05 09 nr.

Favoritai tapo etapo nugalėtojais

Kaip "Vakarų ekspresas" jau rašė, jachtų lenktynių aplink pasaulį "Volvo Ocean Race Round The World 2001-2002" septintajame etape jo lyderius - "illbruck Challenge" komandą - likus vos keliems šimtams jūrmylių pakirto gripas. Tačiau net ir tada šiai ekipai pavyko išlaikyti pirmavimą, įgytą vos išplaukus iš Anapolio (JAV) - dar daugiau, net 37 jūrmylių atstumu atitrūkti nuo artimiausių varžovų - naujazelandiečio Kevino Šubridžo (Kevin Shoebridge) vadovaujamos "Team Tyco" įgulos. Iki etapo finišo likus 350 jūrmylių buvo aišku, kad pastarajai komandai teks įtemptai pakovoti dėl antrosios vietos su švedų "Assa Abloy", plaukiančia kiek piečiau ir atsiliekančia tik 4 jūrmylėmis.
Kebli užduotis iškilo gerokai piečiau plaukiančiai kitai švedų komandai "Team SEB": kadangi pūtė ne toks stiprus vėjas kokio tikėjosi įgula, nežinia, ar pavyks išlaikyti ketvirtąją poziciją etape, nes ant kulnų lipa dar piečiau plaukiančios "Nautor/Amer Sports 1" bei "Team News Corp" jachtos.
Nors buvo planuota, kad lenktynininkai turėtų septintąjį etapą (iš Anapolio į La Rošelę) baigti gegužės 11 d., tačiau regatos laivynas Prancūzijos pakrantėje, La Rošelėje pasirodė 2 dienomis anksčiau.
Gegužės 9 d. 13.44 val. Grinvičo laiku nugalėtojų komanda - vokiečių "illbruck Challenge" - kirto septintojo etapo finišą, užsitikrindama dar 8 taškus bei ketvirtąjį laimėtą etapą. Ši pergalė įkvėpė įgulai dar didesnį tikėjimą, kad ir visos lenktynės "Volvo Ocean Race 2001-2002" jau... beveik laimėtos. Nusileidę varžovams tik trumpuosiuose regatos "Volvo Ocean Race" etapuose kapitono Džono Kosteckio (John Kostecki) vadovaujami buriuotojai nugalėjo visuose didžiuosiuose etapuose per vandenynus: iš Sauthemptono į Keiptauną, iš Keiptauno į Sidnėjų, iš Oklendo į Rio de Žaneirą ir pastarajame iš Anapolio į La Rošelę.

Neįtikėtinas greitis

Tiesa, po to, kai švedų komanda "Assa Abloy" penktajame etape (Rio de Žaneiras - Majamis) įveikė "illbruck Challenge" ir finišavo pirmi Majamyje, o australų komandai "Team News Corp" atiteko šeštojo etapo (Majamis - Baltimorė) nugalėtojų laurai, atrodė, jog Kosteckio vyrai praranda regatos pradžioje įgytą pranašumą. Negi treji pasirengimo lenktynėms metai - perniek? "illbruck Challenge" kapitonas Kosteckis prisimena: "Baltimorėje buvo keletas sunkių pokalbių su komandos vyrais. Kaip kad įprasta bet kuriame profesionalų sporto renginyje, nusprendėme šį tą truputį pakoreguoti ir tai suveikė...".
Jachtai prisišvartavus Port de la Paliso uoste La Rošelės pakraštyje, komandos kapitonas Džonas Kosteckis (John Kostecki) neslėpė džiaugsmo: "Man trūksta žodžių, net baugu. Kiekvienas mūsų komandoje puikiai pasidarbavo: vyrai tinkamai paruošė jachtą, nepriekaištingai keitė bures, gerai išnaudojo tiek puikų orą, tiek Golfo srovę. Ir mums pavyko!..". Vienas iš "Illbruck Challenge" vachtos kapitonų, naujazelandietis Markas Kristensenas (Mark Christensen) prisimena negalėjęs patikėti, kai kartais matydavo didžiausią kada nors pasiektą jachtos greitį - 31,5 mazgo.

Alinantis etapas

Kapitonas Kosteckis pabrėžė, kad įgula aukojosi dėl pergalės: "Etapas buvo tikrai alinantis. Kad greičiau pakeistume bures, kviesdavomės į denį net tuos, kurie tuo metu galėdavo ilsėtis. Tad tam, kuris galėdavo pamiegoti bent 2,5 valandos, labai pasisekdavo. O dar prisidėjo neaiškūs pilvo streikai: nežinia, ar tai buvo gripo atmaina, apsinuodijimas maistu ar kokia kita infekcija, "prilipusi" dar Anapolyje, tačiau nuo pykinimo, vėmimo, viduriavimo neišsisukome, berods, nei vienas. Gera žinia buvo tik ta, kad ligos krizė tęsdavosi nuo 6 iki 12 valandų ir dar 12-kos valandų prireikdavo iki visiško pasveikimo...".
"Kai šiandien (gegužės 9-ąją - aut. past.) praėjus 24 valandoms po ligos atslūgimo pasiuntėme Stiuartą Banatainą (Stuart Bannatyne) užlipti į stiebą, jam pakako 10 minučių, praleistų viršuje, kad negalavimas atsinaujintų. Nulipęs jis kurį laiką atrodė kiek pažaliavęs...", antrino Kosteckiui Markas Kristensenas.

Atlantas palankus ne visiems

Aštuoniais taškais bendroje regatos "Volvo Ocean Race 2001-2002" įskaitoje nuo lyderių atsiliekančiai švedų komandai "Assa Abloy" pavyko laimėti rungtynes dėl antros vietos etape su "Team Tyco", plaukiančios su Bermudų vėliava. "Assa Abloy" finišavo La Rošelėje gegužės 9-ąją 16.39 val. Grinvičo laiku. Nors ir likusi trečioje vietoje "Team Tyco" įgula itin neliūdėjo - vis dėlto ji reabilitavosi po nelaimingos šeštos vietos, pelnytos Baltimorėje. Be to, trečiasis finalininkų pakylos laiptelis La Rošelėje šiai komandai reiškia ir didžiulį atsiplėšimą nuo artimiausių varžovų "Nautor/Amer Sports 1" bei "Team News Corp", o taip pat trečią vietą bendroje lenktynių įskaitoje.
Švedų komandai "SEB" finišavus ketvirtai, kapitonas Gunaras Krancas (Gunnar Krantz) lengviau atsikvėpė: "Mūsų klaida, kai pasirinkę trasą piečiau etapo lyderių, atsilikome ir, deja, nesulaukėme stabilaus stipresnio vėjo, kurio tikėjomės, kainavo brangiai". "Nautor/Amer Sports 1" įgula septintojo etapo pabaigoje ištisai rungėsi su australų komanda "Team News Corp". Galop "Nautor/Amer Sports 1" pasisekė ne tik išsiveržti į priekį, bet net beveik pasivyti "SEB" ir finišuoti atsilikus nuo "SEB" vos pusę jūrmylės. Australų komanda "Team News Corp" liko šešta. Beje, pastaroji taktiniais sumetimais visą etapą slėpė nuo varžovų, kad prieš išplaukiant iš Anapolio spėjo nulaužti dalį apatinės jachtos vairo briaunos (nulūžo 18 colių (maždaug 45,7 cm) aukščio gabalas).
Septintasis etapas nebuvo sėkmingas norvegų įgulai "Djuice Dragons". Dėl taktikos klaidų komanda nevisiškai išnaudojo Golfo srovės pranašumus, o kur dar žilą plaukų sruogą kapitonui Knutui Frostadui (Knut Frostad) kainavęs vėjo suplėšytas spinakeris - pasak kapitono, trenksmas buvęs toks, jog iš pradžių jis pamanė, kad ištiko ta pati nelaimė kaip ir moterų komanda "Nautor/Amer Sports 2" - lūžo stiebas. Laimei, šįkart atsipirkta bure. Tad visos aplinkybės susiklostė taip, kad septintąjį etapą norvegai baigė septinti.
Gegužės 25-ąją iš La Rošelės startuos aštuntasis etapas. Kelias iki Geteborgo (Švedija), pasak švedų komnados "Assa Abloy" vairininko Nilo Makdonaldo (Neal McDonald), bus labai sudėtingas: La Manšas sąsiauris, povandeninės uolos, seklumos, siauri kanalai ir intensyviausias laivų judėjimas - juk šio etapo trasą kirs daugybės laivybos kompanijų linijos...

(Bus daugiau)

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder