Jūrinės kultūros koordinacinė taryba iki vasario 22 d. laukia pasiūlymų "Albatroso" apdovanojimams.
Jūra
Paskutinės pastabos uosto bendrajam planui
PLĖTRA. prie Pirmosios Melnragės planuojama statyti 30 ha dydžio išorinį uostą Baltijos jūroje.
© Oro grupė nuotr.
Vakar buvo paskutinė diena, kai visuomenės atstovai galėjo pateikti savo pastabas ir siūlymus dėl parengto Klaipėdos uosto bendrojo plano. Daugelis suinteresuotų asmenų tai padarė viešai baigiamojo susirinkimo-konferencijos metu Klaipėdos valstybinėje jūrų uosto direkcijoje (KVJUD).
Uosto direkcijos infrastruktūros direktorius Vidmantas Paukštė informavo, jog į gautas pastabas ir siūlymus bus atsakyta per 10 darbo dienų. Atsakymai bus viešinami KVJUD svetainėje. Tikimasi, kad dar šį rudenį dokumentą patvirtins Vyriausybė.
Maksimali plėtra
Planą rengiančios UAB "Sweco Lietuva" Aplinkos padalinio Planavimo grupės vadovas Remigijus Šimkus susirinkusiems į baigiamąją konferenciją priminė, kad uosto bendrasis planas rengiamas nuo 2015 metų, akcentavo, jog tai yra valstybinio lygmens dokumentas ir pristatė pagrindinius jo sprendinius. Uosto plėtra numatyta tiek pietinėje Klaipėdos miesto dalyje, tiek šiaurinėje.
Pietinėje uostamiesčio dalyje numatoma įsisavinti 70 ha iš esamos 337 ha ploto rezervinės uosto teritorijos ir suformuoti apie 80 ha ploto naują teritoriją Kuršių mariose prie Kiaulės nugaros. Šiaurinėje miesto dalyje, prie Pirmosios Melnragės, planuojama statyti 130 ha dydžio išorinį uostą Baltijos jūroje.
Numatyta, jog naujose uosto teritorijose būtų statomi daugiausia pramonės ir sandėliavimo paskirties objektai bei kuriama inžinerinė infrastruktūra. Uosto statiniai būtų nuo 12 iki 120 metrų aukščio, dauguma 30 metrų aukščio. Teritorijos užstatymo tankis 80 proc.
Specialusis planas - susisiekimui
"Susisiekimo sistemai bus rengiamas specialusis planas", - pažymėjo R. Šimkus. - Numatoma, kad į uostą bus patenkama trimis koridoriais, kurie eis per Klaipėdos miestą. Šiaurinėje dalyje kalbama apie viaduko per geležinkelį rekonstrukciją Lideikio gatvėje, bei naujos 2 lygių sankryžos įrengimą Melnragėje. Centrinėje miesto dalyje planuojamas Baltijos prospekto tęsinys iki Nemuno gatvės ir Nemuno gatvės tęsinys nuo Minijos iki Kalnupės gatvės, taip pat Kalnupės gatvės rekonstrukcija įrengiant garso sienutes. Pietinėje miesto dalyje planuojama viaduko per geležinkelį statyba bei pietinis aplinkkelis su nauja sankryža ties Kairių gatve.
Visuomenės nuomonė
Visuomenės atstovai baigiamajame susirinkime žėrė daugiausiai kritines pastabas uosto bendrajam planui.
Vėtros gatvės gyventojas Donatas Černeckis sakė, jog per jo sklypą numatomas ir geležinkelis, ir automobilių trasa, o tai turi pasekmių nekilnojamojo turto vertei. Tad jau dabar turėtų būti sprendžiami santykiai su trečiosiomis šalimis.
"Konkretaus sprendinio nėra, nes teritorija nerezervuojama, tai tik preliminarus perspektyvinis sprendinys, nesukuriantis jokių teisinių pasekmių. Jos bus, kai bus rengiamas specialusis planas", - aiškino R. Šimkus.
SCENARIJUS. Numatyta maksimali uosto plėtra tiek pietinėje, tiek šiaurinėje Klaipėdos miesto dalyje. Jurgos PETRONYTĖS nuotr.
Karklės bendruomenės pirmininkas Arvydas Urbis sakė, kad išorinis uostas turi būti rodomas ne kaip galimas sprendinys, o kaip rezervuojama teritorija.
"Mes planuojame patikėjimo teise valdomoje teritorijoje, tad nieko čia rezervuoti nereikia", - teigė V. Paukštė.
Girulių bendruomenės atstovas Gintaras Ramašauskas kaltino, kad uosto Bendrasis planas rengiamas be teisinio pagrindo.
Tačiau Uosto direkcijos Ekonomikos ir strateginio planavimo skyriaus viršininkė Audinga Jokūbauskienė įvardijo 2009 m. priimtą Vyriausybės nutarimą, kuriuo Rytų-Vakarų transporto koridoriaus Lietuvos dalies projektas (Klaipėdos valstybinio jūrų uosto, kelių, geležinkelių infrastruktūros kompleksas) buvo pripažintas valstybei svarbiu ekonominiu projektu ir Seimo nutarimą 2013 m. patvirtinusį, jog tai ypatingos valstybinės svarbos projektas.
Architektas Edmundas Benetis vaizdžiai palygino uosto bendrąjį planą su virtuvės perdažymu negalvojant apie tai, kaip bus patenkama į tą virtuvę.
Pasak architekto, juridinis pagrindas išoriniam uostui atsiras tik po poros metų, kai bus patvirtintas tik dabar rengiamas Lietuvos respublikos bendrasis planas, tad dabar šnekama apie nieką. Jis reziumavo, jog "tokio baisaus strateginio pasekmių poveikio aplinkai vertinimo dar nebuvo matęs".
G. Ramašausko teigimu, Būtingės alternatyva "turėtų būti nagrinėjama gerokai plačiau", nes visame pasaulyje uosto plėtra yra iškeliama už miesto ribų.
Diskusijoje paliestas ir giliavandenio uosto statybos poveikio Baltijos jūros krantams klausimas. Pasak A. Urbio, poveikis krantams "bus iki Palangos, o jokių sprendinių, kaip tai bus sprendžiama, nėra".
UAB "Sweco Lietuva" Aplinkosaugos padalinio Aplinkosaugos grupės vadovas Vytautas Belickas patikslino, kad poveikis krantams tikrai bus. Tai parodė atliktas hidrodinaminis modeliavimas vertinant bangų sklaidą ir pernašų potencialą.
"Giliavandenis uostas bangų sklaidą sumažintų 8,5 kilometro į šiaurę ir 11,5 kilometro į pietus. Ties I Melnrage erozija sumažėtų, tačiau iškyla rizika jai persikelti į teritoriją tarp I ir II Melnragės. Mokslininkai siūlo likti prie sprendinio papildyti krantus smėliu, niekas nesiūlo krantines betonuoti", - teigė V. Belickas.
Prie Pirmosios Melnragės planuojama statyti 130 ha dydžio išorinį uostą Baltijos jūroje.
Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.
Komentarai
Tavo komentaras
Šiandien VE.lt skaitykite
Jūra
Šiemet kovą ant Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos pastato sienos J. Janonio...
Tenkindami skaitytojų pageidavimą, retkarčiais pasižvalgome, kas vyksta už uosto tvoros. Šį kartą...
Netrukus prasidės UAB Klaipėdos konteinerių terminalo (KKT) naudojamų 143-143A krantinių rekonstrukcija. Terminalo...
Klaipėda, Paskelbta prieš 39 min.
Vakarų Lietuva, Paskelbta prieš 1 val.
Sportas, Paskelbta prieš 1 val.
Vakarų Lietuva, Paskelbta prieš 2 val.
Naujienos

Menas, statantis tiltus ir žadinantis viltį

Antradienio horoskopas 12-ai zodiako ženklų

J. Lago baiminasi, kad Lietuva taps kaip... (6)

ES rengia naujas sankcijas Rusijai (4)
Spektras
Savaitės lankomiausi
Daugiausiai komentuoti
- A.Auruškevičius: "Išeinu"... 1949 06 24-2019 02 16 (9)
- Klaipėdiečių daugiabutyje išplito lizdinės erkės (14)
- Netekome Algirdo Auruškevičiaus (5)
- Tobulos sovietinės šeimos įvaizdis slėpė šiurpią tiesą (14)
- Šventinė mero kalba - su netikėtomis įžvalgomis (3)
- Galkinas ryžosi prabilti apie sunkumus: žmonos sveikata... (2)
- Prie Klaipėdos mero vairo – būrys norinčių (23)
- Ligita Girskienė: girdėti daugiabučių gyventojus būtina (22)
- Šviesų festivalis užburs Klaipėdą (programa) (22)
- Patyčių kandidatė I.Šimonytė nevaldo liežuvio (16)
- Teismas: E. Masiulis neatgaus 242 410 eurų (15)
- Pritarė referendumui dėl seimūnų mažinimo iki 121 (15)
xxxxxx
2018-08-09 20:51
IP: 188.69.211.103
Valdžia dirba savo darbą.O kadangi mes žmonės esame pasyvus ir nesirūpiname savo gerovę,už ją nekovojame,laukiame kol kažkas už menę nueis į mitingą,surinks parašus,kažką pasakys,o" aš"stovėsiu už kampo ir žiūrėsiu ir dar pasijuoksiu iš tų kelių durnelių kurie eina,kovoją ir šneką,tol niekas su mumis ir nesiskaitis,taip mum ir reikia,AVINŲ BANDA IŠ KURIOS GALIMA TYČIOTIS.TODĖL NEBEDĖJUOKIM.....
Klaipėdietis
2018-08-07 16:01
IP: 90.131.42.202
Valdžiai ir verslininkams nusispjaut ant klaipėdos gyventojų gerovės. Tegul iš pradžių kelius suprojektuoja kaip tuos krovinius gabens,jau dabartiniai su provėžom,per lietų su kanoja gali plaukt.
Melnragė
2018-08-07 15:59
IP: 212.3.193.2
Klaipėdos miestas taps įspraustas į pramonės zoną pietinėje ir šiaurinėje jos dalyje, nebebus poilsio vietos pajūryje, vien stovintis smirdantis vanduo, užsikimš jau ir taip besikemšančios miesto gatvės. Nenumatomos jokios buferinės zonos ir atskiri transporto kolidoriai, nenumatomi kranto tvirtinimo būdai, skaidrios kompensavimo sistemos gyventojams už gyvenimo kokybės pablogėjimą, nusavinant jų žemes uosto reikmėms ar tampant uosto pramonės kaimynais.Viskas norima padaryti skubiai, pigiai ir nesistengiant išsaugoti žmonių pasitikėjimo ir noro džiaugtis tokia pramonės dovanėle.
Visi komentarai (8)