2020 m. spalio 1 d. 18:33 val., ketvirtadienis

ve  >  Žinios  >  Jūra

Jūra

Nuotolinis laivų vedimo būdas pravers ir ateityje

(1)

Reklama

"Per karantiną kai kurie laivai, kuriuose buvo ypatinga situacija, kuriuose iškilo grėsmė mūsų locmanams, buvo vedami nuotoliniu būdu. Šis būdas pasitvirtino. Manome, kad ir ateityje galėsime jį naudoti ne tik kilus pandemijai, bet ir esant prastoms oro sąlygoms žiemą, rudenį ir pavasarį", - sako Klaipėdos uosto kapitonas Adomas Alekna.

Meteorologinių sąlygų atžvilgiu šiemet pirmą pusmetį Klaipėdos uoste nepalankios buvo 36 paros: vėjo greitis viršijo 14 m/s, tvyrojo rūkas ir tai trukdė įplaukti didiesiems laivams.

Pasak kapitono A. Aleknos, iki šiol vis dar kiekvienas laivas, plaukdamas į Klaipėdos uostą, privalo tiek Laivų eismo tarnybai, tiek Nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui (NVSC) teikti informaciją apie įtarimus, kad laive gali būti sergančių žmonių. Tokiu atveju laivui atplaukus NVSC atstovai patikrina visą įgulą. Locmanas, einantis į tokį laivą, privalo turėti visą apsaugos priemonių komplektą. Tai, ar įgulos nariai gali būti išleidžiami į miestą, sprendžia kiekviena krovos kompanija atskirai tardamasi su NVSC.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus Algio Latako teigimu, visa Uosto direkcija, ne tik Uosto kapitono tarnyba, turi pasirengusi darbo nuotoliniu būdu planą tam atvejui, jeigu vėl būtų skelbiamas karantinas, yra įsigijusi būtinų apsaugos priemonių.

Uosto kapitono tarnyboje šiuo metu dirba 121 žmogus. Vienas locmanas išlydėtas į pensiją, priimta jaunų darbuotojų.

Suintensyvėjo dujovežių atvykimas

Per karantino dėl koronaviruso pandemijos laikotarpį laivų įvedimas į Klaipėdos uostą nebuvo sustojęs. Šiemet per pusę metų į Lietuvos uostą įplaukė 3 100 laivų, t. y. 8,6 proc., arba 292 laivais, mažiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu.

Šiemet juntamas didžiųjų laivų dujovežių, gabenančių po 140 tūkst. kub. m dujų, atplaukimo intensyvumas. Pernai per pirmą pusmetį jų buvo atplaukę tik 6, o šiemet - 10 ir dar 23 mažieji dujovežiai, imantys po 10 tūkst. kub. m dujų. Beje, ir liepą jau buvo atplaukę net trys dideli dujovežiai.

Per pirmą pusmetį atlikti 4 182 locavimo darbai, t. y. šiek tiek mažiau nei pernai per tą patį laikotarpį. Tam įtakos turėjo tai, kad į Klaipėdos uostą atvyko didesnių parametrų laivai, ir tai, kad nebuvo kruizinių laivų.

A. Latako teigimu, pagal šiandieninę informaciją kruiziniai laivai 2020-ųjų sezoną neatplauks, bet situacija galbūt dar gali pasikeisti.

Plaukia ir didieji balkeriai

Kalbant apie įdomesnius 2020 m. pirmo pusmečio laivybos niuansus Klaipėdos uoste, pažymėtinas 300 metrų ilgio ir 50 m pločio balkerio atplaukimas. Į jį buvo pakrautas rekordinis birių krovinių kiekis - 135 tūkst. tonų. Pakrauto laivo grimzlė - 13,8 metro. Taigi Klaipėdos uostas jau gali priimti ir tokių parametrų balkerius, ne tik didelius laivus konteinervežius.

Uosto kapitonas džiaugiasi, kad Centriniame Klaipėdos terminale buvo pailgintas pirsas. Dabar vienoje jo pusėje galima švartuoti 200 metrų ilgio keltą, o kitoje - 230 m ilgio laivą.

Vienu iš svarbesnių pastarųjų dienų įvykių A. Alekna laiko 235 m ilgio ir 45 m pločio doko pastatymą liepos pradžioje prie įrengto palo AB Vakarų laivų gamyklos (VLG) naudojamoje teritorijoje. "Tai buvo gana juvelyrinis darbas, kurį atliko mūsų vyr. locmanas Rimvydas Eitutis. Tai padaryti buvo svarbu, nes VLG jau buvo suplanavusi didelio laivo "Minerva" dokavimą. Šiuo metu jis jau suremontuotas ir yra išplaukęs. Rugpjūtį planuojama didįjį doką, kuriame galima remontuoti "Panamax" tipo laivus, pastatyti į jau baigiamą jam įrengti vietą", - kalbėjo uosto kapitonas.

Reklama

Dabartinis VLG dokų išdėstymas leidžia mums taupyti vietą Malkų įlankoje ir dabar turime du laivų apsisukimo ratus - ir šiaurinėje, ir pietinėje dalyje. Dabar laivai gali intensyviau įplaukti ir išplaukti iš įlankos.

Adomas ALEKNA, Klaipėdos uosto kapitonas

PRAVERTĖ. Per karantiną dėl koronaviruso pasitvirtino nuotolinis laivų vedimo į uostą būdas. Tikimasi jį taikyti ateityje esant prastoms oro sąlygoms, kad locmanams nereikėtų taip rizikuoti.

Asociatyvi redakcijos archyvo nuotr.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

kkkk

2020-08-05   06:44

IP: 185.11.26.161

pasakos

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Jūra

UAB Kruizinių laivų terminalui šie metai ypač skausmingi, kadangi kruizinė laivyba buvo...

Kaip gyvena Kruizinių laivų terminalas be laivų? nuotrauka, foto

Šio buriavimo sezono naujovė - pasieniečiai tikrino visus buriuotojus. Dar viena naujovė...

Klaipėdos pilies uostas turės naują kapitoną nuotrauka, foto

Įdomi tendencija, kad šiemet vasarą visi AB "Smiltynės perkėla" rodikliai šiek tiek...

Vasara keltininkams buvo nebloga, o rugsėjis - rekordinis nuotrauka, foto

Tarptautinio uostų terminalų operatoriaus „Terminal Investment“ valdomos vienos didžiausių Klaipėdos uosto krovos...

Rekonstravus „Klaipėdos Smeltės“ terminalą, pajėgumai išaugo dvigubai nuotrauka, foto

Iš Vilniaus - su nugalėtojų taure nuotrauka, foto

Sportas, Klaipėdos tenisininkai iš Vilniuje, SEB arenoje, vykusio Lietuvos teniso klubų čempionato finalinio...

Vytautas Buzas - į Palangos "Kuršius" nuotrauka, foto

Sportas, Palangos "Kuršiai" turi naują vyriausiąjį trenerį. Juo tapo 32-ejų Vytautas Buzas.

Sugautą lašišą ar šlakį nuo spalio 1-osios privaloma paleisti nuotrauka, foto

Lietuva, Aplinkos apsaugos departamentas, tęsdamas akciją „Lašiša 2020“, primena, kad prasideda naujas jos...

Dėl vilkinamos Žaliakalnio mokyklos renovacijos nutraukiama sutartis su rangovu nuotrauka, foto

Klaipėda,  Neapsikentusi nuolatinio darbų vilkinimo Klaipėdos miesto savivaldybės administracija šiandien nutraukė sutartį su...

Sportas, Paskelbta prieš 4 min.

Sportas, Paskelbta prieš 32 min.

Klaipėda, Paskelbta prieš 1 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...