Naujas dokas Klaipėdos uoste sukėlė šurmulį

Naujas dokas Klaipėdos uoste sukėlė šurmulį

Antradienį keturi vilkikai į Klaipėdos uostą partempė iš inkaravietės Baltijos jūroje AB Vakarų laivų gamyklos (VLG) įsigytą plaukiojantįjį doką, skirtą "Panamax" laivams remontuoti. Atlikta sudėtinga, kelias valandas trukusi operacija, kuriai VLG pradėjo ruoštis prieš du mėnesius. Neplanuotas dalykas - pradėjęs kilti vėjas, tačiau prityrusio locmano ir uosto specialistų profesionalumo dėka situacija puikiai suvaldyta.

Naująjį VLG doką į inkaravietę Baltijos jūroje atplukdė didžiausias pasaulyje sunkiasvorės technikos gabenimo laivas "Dockwise Vanguard". Jo ilgis - 275 metrai, plotis - daugiau kaip 70 metrų. Ilgesnių laivų mūsų uoste buvo ne vienas, tačiau tokio pločio laivas dar niekada nebuvo įplaukęs.

VLG kartu su Klaipėdos uosto kapitono tarnybos atstovais parengė doko gabenimo planą, kurio griežtai buvo laikomasi vykdant operacijas tiek jūroje, tiek uoste.

Kodėl laivas neplaukė į uostą

Klaipėdos uosto kapitono Adomo Aleknos teigimu, pro mūsų uosto vartus laivas "Dockwise Vanguard" tikrai galėtų įplaukti. Jų plotis - 230, laivybos kanalo - 150 metrų.

Pasak Klaipėdos uostų specialistų, šio laivo valdomumas yra aukščiausio lygio, jis turi gana galingas jėgaines, vairavimo mechanizmus, tad gali plaukti bet kur.

Tačiau šiam laivui plaukti į Klaipėdos uostą nebuvo jokio reikalo, nes uoste jis nebūtų galėjęs atlikti doko nugramzdinimo į vandenį operacijos, tam reikia labai didelio gylio.

Pasak Klaipėdos uosto kapitono pavaduotojo Eduardo Ringio, ko gero, tokio gylio nė viename uoste nėra. Toje vietoje Baltijos jūroje, kur vyko doko nuleidimas į vandenį, buvo 35 metrų gylis.

Operacija jūroje užtruko

Paprastai dokas, į kurį vedamas remontuotinas laivas, pats nuskęsta vandenyje iki reikiamo gylio, į jį įplaukia laivas, iš doko išpumpuojamas vanduo ir jis kyla į paviršių jau su laivu. Pasak E. Ringio, doko perdavimo vilkikams operacijos metu Baltijos jūroje vyko toks pats procesas, tik laivas "Dockwise Vanguard" su doku susikeitė vaidmenimis.

Ir Juodkalnijoje, iš kurios atplukdytas dokas, laivas "Dockwise Vanguard" pats skendo atviroje jūroje, į jį buvo įvilktas dokas, tada laivas išpumpavo balastinius vandenis, pakilo į paviršių su doku ir atplukdė jį į išorinį Klaipėdos uosto reidą. Tam, kad dokas būtų iškrautas iš laivo, reikėjo tokią operaciją pakartoti dar kartą Baltijos jūroje.

Sekmadienį Klaipėdos uosto kapitono tarnybos atstovai lankėsi laive "Dockwise Vanguard" ir aptarė situaciją. Kadangi pirmadienį oro sąlygos buvo nepalankios, doko nuleidimo operacija užtruko vieną dieną.

Kompanija, kurios laivas atplukdė doką, reikalavo, kad doką nuleidžiant į vandenį atviroje jūroje bangos aukštis neviršytų 0,5 m. Kadangi pačiam laivui nugrimzdus net neženklus bangavimas verčia abi plaukiojančiąsias priemones judėti į šonus, iškyla grėsmė apgadinti patį laivą. Nors, pasak uosto kapitono pavaduotojo E. Ringio, laivas "Dockwise Vanguard" turi sudėtingas valdymo sistemas, kurios užtikrina laivo stovėjimą vienoje vietoje.

JŪROJE. Laivo "Dockwise Vanguard" savininkė reikalavo, kad doką nuleidžiant į vandenį atviroje jūroje bangos aukštis neviršytų 0,5 m. Dalios Bikauskaitės nuotr.

Antradienį pagerėjus oro sąlygoms, 6.30 val. laivo "Dockwise Vanguard" kapitonas priėmė sprendimą vykdyti operaciją. Klaipėdos uosto laivų eismo tarnybos viršininkas, vyriausiasis locmanas Rimvydas Eitutis nuvyko į laivą, suderino veiksmus su kapitonu ir buvo pradėtas doko išplukdymas iš laivo.

Buksyravimas vyko sklandžiai

Visai doko pargabenimo iš jūros operacijai buvo numatytos 8 valandos. Doko nugramzdinimas jūroje buvo padarytas šiek tiek anksčiau. Planuota, kad jis į vandenį visas bus nuleistas per dvi valandas. Dėl nežinomų priežasčių nuleidimas užtruko šiek tiek ilgiau.

Tačiau pati doko vilkimo į uostą operacija truko tiek, kiek ir planuota - šiek tiek daugiau nei dvi valandas. E. Ringis pasidžiaugė, kad Klaipėdos uostas turi tokius galingus vilkikus, kurių reikėjo šiai operacijai atlikti, ir visų dalyvavusiųjų šioje operacijoje profesionalumu.

Iki uosto vartų doką vilko du vilkikai iš priekio, vienas prilaikė laivagalį. Prie antrojo plūduro prisijungė dar vienas vilkikas. "Kadangi laivo išvilkimas užtruko, tuo metu buvo pradėjęs kilti šiaurės vakarų vėjas iki 10 m/s, į uosto vidų ėjo gana stipri srovė. Locmanas R. Eitutis gerai įvertino situaciją, ir dokas, praėjus pusantros valandos po to, kai buvo išvilktas iš laivo, jau buvo uosto vartuose, o 16.45 val. priartėjo prie krantinės", - pasakojo uosto kapitonas A. Alekna.

Vykdant buksyravimo operaciją pagal tvarkaraštį atplaukė AB "DFDS Seaways" keltas "Viktoria Seaways". Jis buvo praleistas ir neužlaikytas. Pasak uosto kapitono, laivų eismui doko vilkimo operacija nesutrukdė, nes buvo iš anksto įvertinti galimi laivų atvykimai ir išvykimai.

"Vilkikai centravo doko buvimą laivybos kanalo viduje. Kur reikėjo - pastūmė, kur reikėjo - patraukė, vienas vilko, kitas prilaikė. Bendri keturių vilkikų veiksmai leido dokui judėti į priekį. Pats dokas savo eiga plaukti negali, nes neturi nei mašinų skyriaus, nei jėgainės. Jo vilkimas ir judėjimas visiškai priklausė nuo locmano duodamų komandų ir vilkikų veiksmų", - pasakojo A. Alekna ir pridūrė, kad vilkti nesavaeigį doką laivybos kanalu, prižiūrint kad neužkliūtų už bujų, gana sudėtinga.

"Ne kasdien tokio tipo plaukiojančias priemones vedame į uostą. Mums tai buvo tam tikras iššūkis", - prisipažino E. Ringis.

Dar plukdys į Lenkiją

Iš Juodkalnijos kompanijos "Adriatic Shipyard Bijela" įsigytą doką "Panamax" tipo laivams remontuoti naudos VLG antrinė įmonė "Vakarų laivų remontas". Turėdama tokį doką ji galės remontuoti maksimalių parametrų laivus.

VLG įmonių grupės generalinio direktoriaus Arnoldo Šileikos teigimu, kol kas viskas vyksta taip, kaip buvo planuota.

Dokas antradienį buvo prišvartuotas prie 64-65 krantinių, kuriomis naudojasi Vakarų Baltijos laivų statykla. Čia jis bus remontuojamas bei modernizuojamas. "Iš pradžių svarstėme galimybę remontuoti doką pakeliui plukdant į savo uostą, galbūt Lenkijoje. Tačiau vis dėlto nusprendėme, kad į doko remontą investuosime Klaipėdoje čia kurdami pridėtinę vertę ir suteikdami darbo vietiniams žmonėms', - sakė A. Šileika.

Didžiąją dalį doko remonto ir modernizavimo darbų (norima, kad jis būtų šiuolaikiškas, kad jame būtų patogu dirbti ir remontuoti laivus) tikimasi atlikti iki kitų metų balandžio.

2018 metų balandį patį doką planuojama pastatyti į sausą doką, nes norima nudažyti tiek jo povandeninę dalį, tiek viršutinę. Pasak A. Šileikos, norima jį taip sutvarkyti, kad jis atitiktų aukščiausius standartus, kad juo būtų galima ilgai naudotis neremontuojant, kad jis dar galėtų tarnauti 50 metų.

Kitų metų balandį ar gegužę vilkikai ji turėtų išplukdyti į Lenkiją, kur jis bus baigtas remontuoti sausame doke ir visiškai paruoštas naudoti. Tada jis vėl bus parplukdytas į Klaipėdą, ir, ko gero, vėl pastatytas Vakarų Baltijos laivų statykloje prie krantinių ir lauks, kol jam VLG nuomojamoje teritorijoje bus įrengta duobė.

"Nesu toks optimistas ir nemanau, kad iki to laiko, kol mes suremontuosime doką, duobė bus įrengta. Ji numatyta VLG naudojamoje teritorijoje, šalia 219 doko, nugriovus pirmą pirsą, arba 137-138 krantines", - aiškino VLG vadovas.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder