2019 m. sausio 23 d. 02:40 val., trečiadienis

ve  >  Žinios  >  Jūra

Jūra

Molų rekonstrukcija: pigesnis, bet ne blogesnis variantas

(7)

Molų rekonstrukcija: pigesnis, bet ne blogesnis variantas nuotrauka, foto

PIETINIS. Pietinio molo rekonstrukcija kainuos kur kas daugiau nei šiaurinio - daugiau kaip 35 mln. eurų.

© Dalios Bikauskaitės nuotr.

Per audrą didieji laivai, stovintys Klaipėdos uoste, yra išvedami į jūrą. Pučiant stipriam vėjui ribojamas jų įplaukimas. Uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus įsitikinęs, kad nepaisant to, jog mūsų uostas yra saugus, molus būtina rekonstruoti tam, kad gerėtų laivybos sąlygos, kad laivai galėtų į uostą įplaukti ir prastesnėmis oro sąlygomis.

Pasak Lietuvos laivybos maklerių ir agentų asociacijos prezidento Vytauto Šileikos, į Klaipėdos uostą atplaukiančių laivų savininkai nepatenkinti, kad esant audrai laivai išvedami į jūrą. Dėl to, kad neva Lietuvos uostas esąs nesaugus, jie patiria papildomų išlaidų: iš jūros laivai vėl grįžta ir švartuojami antrą kartą, sudegina daugiau kuro ir t. t. Ir už visa tai turi mokėti patys savininkai.

"Vakarų ekspresas" jau rašė, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto taryba praėjusį penktadienį pritarė pigesniam uosto molų rekonstrukcijos variantui, kuris preliminariais apskaičiavimais kainuotų apie 42 mln. eurų. Iš 7 molų rekonstrukcijos variantų buvo pasirinkti trys, kurie išsamiau išnagrinėti. Aptarus tuos tris, Uosto tarybos nariai balsavo už pirmąjį variantą. Beje, jam netgi nėra privalomas poveikio aplinkai vertinimas.

Vadinamasis pirmas variantas pasirinktas ne vien todėl, kad būtų pigiausias, o todėl, kad atitinka šiandieninius uosto poreikius - laivybos sąlygos būtų kur kas saugesnės.

Molų konfigūracija nesikeis. Jų šlaitai bus sutvirtinti, maždaug nuo vidurio jie aukštės. Numatoma 6 metrų altitudė. Molų galvutė iš jūros pusės bus apkalama po vandeniu. Tačiau dėl laivybos saugumo kas trečias įlaidas bus išlindęs iš vandens, kad būtų matoma. Bus įrengta ir spraustasienė, statoma 900 metrų povandeninė sienutė ir t. t.

Pirmojo varianto atveju pietinis molas, kurio rekonstrukcija preliminariais apskaičiavimais kainuos apie 35,7 mln. eurų, bus pastumtas piečiau 30 metrų. Jūrų vartų plotis bus ne 150, o 184 metrai, laivybos kanalas nuo 1 ir 2 krantinių nutols 40-50 metrų.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus A. Vaitkaus teigimu, nemažą darbą renkantis molų rekonstrukcijos variantą padarė Klaipėdos uosto kapitonas Adomas Alekna ir vyriausiasis locmanas Rimvydas Eitutis. Rezultatas - sutaupoma apie 150 mln. eurų turint omenyje vieną iš trijų variantų, kurio preliminari kaina - 192 mln. eurų.

Be to, statybos darbai pasirinkto varianto atveju, be projektavimo darbų, truktų 2 metus, o brangiojo varianto atveju - 4 metus. Palyginti su brangiuoju variantu, vėjo stiprumas ribojant didelių laivų įplaukimą skirsis tik 2 m/s.

Pasirinkto varianto atveju net esant 4 m/s stipresniam vėjui palyginti su dabar galiojančiais reikalavimais, nereikėtų stabdyti iki 300 m ilgio laivų įplaukimo. Taigi po molų rekonstrukcijos pagerės navigacinis saugumas, įplaukos kanale mažės laivo dreifas.

Deja, ir po rekonstrukcijos per audrą laivus tektų išvesti į jūrą. Tačiau, pasak A. Vaitkaus, jeigu bus statomas išorinis uostas, kuris gesintų bangą, pirmas molų rekonstrukcijos variantas būtų puikus ir laivybos sąlygos būtų idealios.

Uostininkai teiravosi, ar po molų rekonstrukcijos pučiant stipriam vėjui locmanai galės įlipti į laivus, ar nebeliks traukūno. Pasak A. Aleknos, dėl locmanų uostui reikės ieškoti kokio nors varianto. Daugelyje uostų tokiais atvejais naudojami sraigtasparniai. Traukūno atžvilgiu niekas nesikeis, nebent jam įtakos turėtų didesnis gylis.

A. Vaitkus dar kartą priminė, kad molų rekonstrukcija neatims iš klaipėdiečių įprastinės galimybės grožėtis jūra.

Žymos: molas

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

2018-02-27   15:24

IP: 184.75.221.229

O realiausias variantas butu statyti visiskai nauja isorini uosta, kurio didziuoju dalininku taptu privati vakaru kompanija, nes Lietuva bei Klaipedos savivaldybe nesugeba susitvarkyti su uostu ir tokiu, koki dabar turime. Pagal pilypa ir kanapes.

Molas

2018-02-22   21:27

IP: 86.100.141.101

Mano kaimyno pavardė Traukūnas

traukūnas

2018-02-09   11:58

IP: 82.135.223.42

Traukūnas tai toks reiškinys kai esant stipriam vėjui ir dideliam bangavimui jūros banga "užeina" į uostą ir stovintys laivai prie krantinių nebegali nustovėti su pririštais galais, nes atsiranda toks laivų traukymas, mėtymas, supimas, kad storiausi galai trūkinėja kaip siūlai. Uostai planuojami, projektuojami įplaukimai ir statomi apsauginiai molai, kad sumažinti tuos reiškinius.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Jūra

Alvydas Butkus šiuo metu vadovauja net trims atskiroms įmonėms: UAB "Klaipėdos laivų...

KLR dokai dar kurį laiką liks miesto centre nuotrauka, foto

Greitai švęsime Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo 30-metį. Tačiau per visą tą laikotarpį mūsų...

Lietuvos jūrininkai toliau diskriminuojami nuotrauka, foto

Vakar į Lietuvos aukštąją jūreivystės mokyklą stažuotis atvyko 32 Ukrainos jūrų akademijų...

Lietuvoje stažuojasi Ukrainos dėstytojai nuotrauka, foto

Vakar įvyko pirmas Žemės ūkio ministerijos (ŽŪM) ir labai pesimistiškai nusiteikusių žvejų...

Priekrantės žvejai atsisakytų verslo gavę kompensaciją nuotrauka, foto

Suduotas smūgis šešėliniam statybos verslui nuotrauka, foto

Kriminalai, Po slapto tyrimo išaiškinta organizuota grupė asmenų, įtariama, vykdžiusi nesąžiningą verslą...

LSKL vicečempionai liko už finalo ketverto ribos nuotrauka, foto

Sportas, Klaipėdos universiteto (KU) krepšinio komanda, praėjusį sezoną džiaugusis Lietuvos studentų krepšinio lygos...

Šviesų festivalis - dar didesnis ir įspūdingesnis nuotrauka, foto

Klaipėda, Vasario 14-17 d. Klaipėdos senamiestį nušvies jau penktasis Šviesų festivalis. Tamsą ir...

"Neptūno" laivas patikimai plaukia sėkmingu kursu nuotrauka, foto

Sportas, Dauguma, laimei, jau baigia pamiršti, kokioje baisioje finansinėje duobėje prieš metus buvo...

Kriminalai, Paskelbta prieš 3 val.

Sportas, Paskelbta prieš 7 val.

Klaipėda, Paskelbta prieš 8 val.

Sportas, Paskelbta prieš 8 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...