Mediena užverstame konteinerių terminale rugpjūtį pasiektas rekordas.

Krova išaugs 25%

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) filialo "Eurogate Klaipėda" padalinys konteinerių terminalas savo veiklą pradėjo per metus perkraudamas tik 13 tūkstančių sąlyginių jūrinių konteinerių (TEU). Šiemet krovinių apyvarta šiame terminale ypač išaugo. Jeigu pernai per metus čia buvo perkrauta beveik 30 tūkstančių TEU, tai šiemet tikimasi jų perkrauti 40-42 tūkstančius. Beje, pasak "Eurogate Klaipėda" direktoriaus Vaclovo Grigalausko, Vakarų Europos uostuose konteinerių terminalų krova didėja 5%, o Klaipėdoje esančiame terminale krova išaugs šiemet net 25%. Konteinerių terminalo viršininkas Česlovas Liutkevičius tiki prognozėmis, jog kitais metais, ko gero, čia bus perkrauta beveik 50 tūkstančių TEU.

Net du rekordai

Konteinerių terminale pamainoje dirba 5 dokininkai. Atlikti kitus darbus kviečiami žemesnės kvalifikacijos dokininkai iš filialo "KLASCO servisas". Rugpjūčio 29 d. čia buvo pasiektas savotiškas rekordas, nes konteinerių terminale dirbo 30 dokininkų. Darbų frontas čia didėja, tad jie atlieka generalinių krovinių perkrovimą.
Per 3,5 konteinerių terminalo gyvavimo metų pasiektas mėnesio rekordas - šiemet rugpjūtį perkrauta daugiau kaip 4 tūkst. TEU. Šiemet rugpjūčio 29 d. jau turėtas pernai metų 11 mėnesių rezultatas, t. y. per 8 mėnesius perkrauta tiek TEU, kaip pernai per 11 mėnesių.
Šiuo metu konteinerių terminale yra dveji eksporto ir dveji importo vartai. Terminalo viršininko Č. Liutkevičiaus manymu, didėjant konteinerių kiekiui reikėtų 4 eksporto ir 4 importo vartų.

Kraunama baltarusiška mediena

Kadangi Lietuvos Vyriausybei iki šiol nepavyksta susitarti su Rusija dėl geležinkelių tarifų politikos Klaipėdos uosto kryptimi, šiandien KLASCO sausakrūvis uostas susidūrė su didžiulėmis problemomis. Deja, programa Klaipėda - Kaliningradas, vadinamasis 2K projektas, iki šiol nėra įgyvendinamas.
Pasak "Eurogate" direktoriaus, ir koncerno "Achema" prezidentas, KLASCO valdybos pirmininkas Bronislovas Lubys, ir KLASCO generalinis direktorius Eduardas Plauška deda daug pastangų, kad bendrovė gautų nestandartinių krovinių, kad galėtų atlikti alternatyvius krovos darbus. Tad šiandien konteinerių terminale, be konteinerių, yra kraunamos ir popiermalkės, ir įvairios paskirties kroviniai. Pastarieji iš vagonų kraunami į konteinerius, iš konteinerių į vagonus, iš vagonų į autotreilerius, iš autotreilerių į konteinerius ir t. t. Rugpjūčio 29 d., kai mes lankėmės terminale, į konteinerius buvo kraunami vidutinio dydžio maišai, kurie eksportuojami į Australiją. Žodžiu, imamasi įvairių operacijų, idant būtų padidinami krovos darbai.
Neseniai konteinerių terminale buvo apie 200 tūkst. kubinių metų medienos. Pasak Č. Liutkevičiaus, jos turėtų dar daugėti, kadangi žiemą dėl oro sąlygų miškai nekertami. Žiemą medienos vežimas sustos, ji bus kraunama į laivus. Mediena į konteinerių terminalą atvežama iš Baltarusijos, o paskui plukdoma į Švediją, Daniją, Suomiją.

Vartai liko užplombuoti

Nustebino tai, jog iš Tarptautinės jūrų perkėlos norėdami patekti į konteinerių terminalą, t. y. iš vieno "Eurogate Klaipėda" padalinio į kitą, turėjome problemų. Teko važiuoti aplinkui vos ne per sacharą iki centrinių vartų, nors visai netoli yra puikus asfaltuotas kelias ir normalūs vartai į terminalą. Deja, jie kaip buvo prieš dvejus metus užrakinti ir užplombuoti, taip ir liko.
Paklaustas, kodėl taip yra, "Eurogate Klaipėda" direktorius V. Grigalauskas atsakė, jog tai ne KLASCO vadovybės užgaida, šiuos vartus uždarė muitininkai. Vaizdžiai tariant, muitininkai du "Eurogate Klaipėda" padalinius atskyrė tarsi Berlyno siena. Suprantama, tai sudaro nepatogumų KLASCO filialui, nes norint pervežti techniką iš vieno padalinio į kitą reikia važiuoti 12 km. V. Grigalauskas juokauja sakydamas, jog tai tokia pati situaciją, tarsi vyras būtų verčiamas į savo žmonos miegamąjį eiti per kaimyno balkoną.
Beje, esant reikalui, minėti vartai atidaromi, tačiau tam reikia siųsti fakso pranešimus į muitinę, į Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkciją, derinti su kitomis institucijomis, tad tai užtrunka vos ne pusė dienos.
Pasak "Eurogate" direktoriaus, tai nėra globalinė problema, tačiau būtų gerai, jeigu muitinės posto ar pamainos viršininkas turėtų vartų raktus ir esant reikalui galėtų juos atrakinti.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder