Mauritanijos link plaukia naujas Lietuvos laivas.

Vakar baigiantis darbo dienai į pirmą reisą turėjo išplaukti transportinis refrižeratorius "Frio Baltasar". UAB "Baltlanta" jį įsigijo Norvegijoje už maždaug pusę milijono JAV dolerių. Pernai gruodžio gruodžio 31 d. jis buvo atplukdytas į Klaipėdą. Laivų remonto AB "Laivitė", kurios 39% akcijų priklauso "Baltlantai", buvo pertvarkyta apie 60% laivo. Jo rekonstrukcija kainavo apie 0,5 mln. JAV dolerių. Laivo savininkas tikisi, kad ši investicija atsipirks po poros metų.
Gegužės 7 d. "Frio Baltasar" pašventino kapelionas Bernardas Talaišis. Laivo krikštynose dalyvavo ir Saugios laivybos administracijos direktorius Sigitas Šileris. Jis išreiškė viltį, jog Lietuvai įsigyjant naujų laivų daugiau mūsų šalies jūrininkų dirbs juose, o ne užsienio laivuose. Klaipėdos meras Rimantas Taraškevičius apgailestavo, kad, žlugus didžiulei Lietuvos valstybinė žvejybos laivyno įmonei "Jūra", Lietuvos verslininkai laivus turi pirkti Norvegijoje.

Vos ne naujas laivas pastatytas

Anksčiau laivas "Frio Baltasar" turėjo pavadinimą "Green Freezia", plaukiojo su Bahamos vėliava, buvo registruotas Nasau uoste. Jis pastatytas 1978 m. Indijoje, 1984 m. buvo pertvarkytas Olandijoje. Nors "Baltlantai" verslas sekasi neblogai, tačiau tokį naują laivą, kuris kainuoja apie 10 mln. dolerių, bendrovė įsigyti negali. Rasti Lietuvoje banką, kuris duotų 10 mln. kreditą laivui įsigyti, beveik neįmanoma, nes bankininkai mano, jog tai rizikinga.
Laivą "Frio Baltasar" reikėjo pritaikyti "Baltlantos" veiklos poreikiams. Jame buvo pakeista visa krovimo įranga, kad būtų galima pagreitinti pakrovimo ir iškrovimo procesą. Atliktas korpuso, denio remontas, perdarytos kajutės, kapitaliai suremontuotas pagrindinis variklis, sumontuoti trys nauji daniški pagalbiniai varikliai, pakeistas sraigtas ir t. t. Taigi atliktas didžiulis darbas, galima sakyti, vos ne naujas laivas pastatytas. Beje, jame yra ir pirtelė, kuriai akmenėliais pasirūpinta Suomijoje. Laivas turi tris triumus. Viename iš jų yra pastatyti 4 šaldytuvai konteineriai. Refrižeratorius gali gabenti 3 tūkst. 100 tonų šaldytos žuvies produkcijos arba kitų maito produktų.
Eigos bandymus Baltijos jūroje "Frio Baltasar" atliko gegužės 4-5 dienomis. Per bandymus buvo pasiektas 13,9 mazgo greitis. Šiaip laivo greitis yra 12,5 mazgo.
Laivo įgula 15 žmonių. Į pirmą reisą laivą ves kapitonas Viačeslavas Bakulinas. Mašinų skyriuje dirbs 6 žmonės: vyr. mechanikas, 2-asis ir 3-iasis mechanikai, elektromechanikas, refrižeratorių mechanikas ir motoristas. Kapitono vyresnysis padėjėjas Pranas Mikėnas sakė, jog į reisą, be įgulos narių, dar plauks ir 5 kursantai. Iki Mauritanijos žūklės rajono laivas plauks apie 14 parų. Jis nugabens į žūklavietę taros, žūklės įrangos, maisto produktų. Įgulos reisas turėtų trukti 6 mėnesius. Paprastai "Baltlantos" transportinių laivų įgulos keičiamos Ispanijoje, Las Palme, o žvejybos laivų įgulos - Maurtitanijos Nuadibu uoste.

Rekonstruojami dar du laivai

"Frio Baltasar" - pirmas rekonstruotas laivas. Be jo, "Baltlanta" Norvegijoje nusipirko dar du tokius laivus, kurių vienas pavadintas "Frio Melhor", o kitas -"Frio Gaspar". Laivų pavadinimų pasirinkimą lėmė tai, kad visi trys jie įsigyti per Trijų Karalių šventę. Kiekvieno jų rekonstrukcija turėtų būti baigta po pusantro mėnesio. Tokia kaip "Frio Baltasar" rekonstrukcija viename laive trunka maždaug 4 mėnesius.
Visiems trims rekonstruotiems laivams bus išduoti atnaujinimo sertifikatai. Tad problemų įplaukiant į užsienio uostus dėl to, kad jie seni, neturėtų kilti, nes jie turės visus reikiamus dokumentus ir ISO sertifikatus.
Paklausus, ar "Baltic Atlant Schiping SL" ir UAB "Baltlanta" galima vertinti kaip vieną gamybinį vienetą, buvo atsakyta, jog tai skirtingos juridinės firmos, kurios bendradarbiauja eksploatuojant laivus. "Baltic Atlant Schiping SL" yra tų laivų operatorius.
"Laivitės" generalinis direktorius Konstantinas Kovalis, paklaustas ar šie "Baltlantos" laivai nekonkuruos su AB "Klaipėdos transporto laivynas" transportiniais refrižeratoriais, atsakė, kad ne. "Laivitė" remontuoja ir transporto laivyno laivus. Netrukus čia bus remontuojamas laivas "Argo".

Atgimė maža "Jūra"

Beje, galima sakyti, "Baltlanta" yra dešimt kartų mažesnis "Jūros", kuri turėjo apie 150 laivų, variantas. "Baltlanta" šiuo metu, įskaitant ir nuomojamus laivus, ir vilkikus, ir mažus laivus, disponuoja apie 20 laivų, joje dirba nemažai buvusių "Jūros" darbuotojų. Savo laivų, skaičiuojant ir tuos, kurie išnuomoti barbouto sąlygomis, bendrovė turi 17. Tarp jų 6 dideli žvejybos traleriai, tarp kurių yra ir anksčiau "Jūrai" priklausęs laivas "Pasvalys", dabar pavadintas "Vilnimi". Jie dirba Mauritanijos žūklės rajone, gaudo žuvis ir jas šaldo. Bendrovė turi transportinių laivų, kurie iš žūklės rajono išgabena produkciją. Jos realizavimu užsiima pati "Baltlanta". Šaldytis skumbrės, stauridės, sardinelės daugiausia gabenamos į Rusiją ir naudojamos kaip žaliava konservų gamybai.
Beje, "Baltlanta" turi ir du mažesnius žvejybos laivus, kurie žvejoja Baltijos jūroje. Jie pradėjo gaudyti vadinamąsias baltas žuvis, daugiausia brėtlingius, ir jiems labai neblogai sekėsi. Dėl šių žuvų realizavimo problemų nekyla, šie laivai dirba pelningai.
Visi žvejybos ir transportiniai laivai plaukioja su Lietuvos vėliava. Nuomoti laivai plaukioja su Maltos ir Kipro vėliavomis. "Baltlantoje" šiuo metu dirba apie 2 tūkstančiai jūrininkų, kurių maždaug 90% yra Lietuvos piliečiai. Beje, tiek AB "Laivitė", tiek UAB "Baltlanta" trūksta gerų darbuotojų.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder