2019 m. balandžio 26 d. 10:46 val., penktadienis

ve  >  Žinios  >  Jūra

Jūra

"LISCO Glorios" istorijoje trūksta paskutinio taško

"LISCO Glorios" istorijoje trūksta paskutinio taško nuotrauka, foto

VAIDUOKLIS. Štai kas liko iš laivo, kai jį suniokojo ugnis.

© Redakcijos archyvo nuotr.

Pagaliau, praėjus daugiau nei trejiems metams po kelto "LISCO Gloria" gaisro Baltijos jūroje, šiemet paskutinius taškus ant "i" sudėjo Kopenhagoje (Danija) vykęs teismas. Nors vežėjai, gabenę šiuo laivu krovinius ir patyrė nuostolių, jie jau jokių pretenzijų nebereiškia, paties laivo jau seniai nebėra, tačiau Tarptautinė jūrų organizacija (IMO) taško šioje istorijoje dar nepadėjo.

Gaisras AB "DFDS Seaways" kelte "LISCO Gloria" kilo 2010 metų spalio 9 d., apie 1.20 val., jam plaukiant neutraliuose vandenyse Baltijos jūroje, 26 jūrmylės nuo Kylio uosto (Vokietija). Jis įsiplieskė šešto denio dengtoje zonoje, jo šaltinis aptiktas tarp vilkiko kabinos ir refrižeratoriaus patalpos. Tuo metu iš viso šiuo laivu plaukė 236 asmenys, tarp jų - 32 įgulos nariai bei buvo gabenami 42 lengvieji automobiliai ir 143 kitos transporto priemonės (treileriai, cisternos), tarp kurių penkios - su pavojingu kroviniu. Incidento metu nesunkiai nukentėjo 28 keleiviai, daugiausia jų apsinuodijo smalkėmis. Žuvusių ir sužeistųjų nebuvo, pripažinta, kad laivo įgula dirbo gerai.

Laivo gaisras buvo gesinamas kelias dienas, paskui keltas nuvilktas į Danijos Odensės laivų statyklą, o vėliau, praėjus daugiau nei 4 mėnesiams po avarijos, ro-pax laivas "LISCO Gloria" 2011 metų vasario 22 d. buvo partemptas į Klaipėdos uostą ir po kurio laiko supjaustytas kaip metalo laužas.

LAIVAS. Keltas "LISCO Gloria" buvo vadinamas svajonių laivu.

Sudegusį keltą "LISCO Gloria" kaip metalo laužą nusipirko Estijos koncerno "BLRT Grupp" narės AB Vakarų laivų gamyklos (VLG) antrinė bendrovė UAB "Vakarų refonda". Laivas su pertraukomis prie VLG naudojamų krantinių buvo pjaustomas apie 2 metus. Darbų užsakovė buvo "Vakarų refonda", o juos atliko samdyti profesionalūs laivų pjaustytojai iš kitų kompanijų. Interesantų, norinčių pamatyti tą laivą vaiduoklį, buvo, bet ne itin daug.

Net ir praėjus trejiems metams tebėra konfidenciali informacija, už kiek "Vakarų refonda" įsigijo laivą padegėlį, kiek kainavo jo supjaustymas ir kiek gauta pinigų už parduotą metalo laužą. Techniniuose pasuose yra nurodomas "gyvo" laivo svoris. Kiek "Vakarų refonda" gavo tonų metalo iš "LISCO Glorios", taip pat neatskleidžiama. Šiam laivui prisiminti bendrovė pasiliko tik kelias apsmilkusias taures iš laivo restorano.

Nėra žinoma, kam buvo parduotas tas metalas. Manoma, kad visas metalo laužas buvo išlydytas ir pagaminti nauji metalo gaminiai. Tikėtina, kad tai buvo armatūra, kuri dabar naudojama ar jau panaudota kokio nors pastato statybai.

Sudegusį laivą linijoje Klaipėda-Kylis maždaug po metų pakeitė 2010 metais pastatytas ro-pax laivas "Regina Seaways", sėkmingai tebedirbantis iki šiol.

Teismo sprendimas neapskųstas

"DFDS Seaways" savo civilinės atsakomybės dydį Kopenhagos jūrų ir prekybos teisme buvo apribojusi apie 73 mln. Danijos kronų, t. y. apie 20 mln. Lt. Pasak Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" specialisto draudimo klausimams Gintaro Leščinsko, tuo atveju, jeigu "DFDS Seaways" būtų buvusi pripažinta kalta dėl gaisro ir turėjusi kompensuoti nuostolius nukentėjusiems asmenims, tų 20 mln. Lt tikrai būtų nepakakę.

Paskutinis teismo posėdis Kopenhagos jūrų ir prekybos teisme įvyko tik šių metų sausio pabaigoje, t. y. praėjus daugiau nei trejiems metams po gaisro. Jo metu teismas patvirtino kompanijos DFDS A/S ir nukentėjusių asmenų (keleivių ir vežėjų) sudarytas taikos sutartis dėl patirtos žalos atlyginimo ir valstybinių institucijų patirtų išlaidų, susijusių su laivo gelbėjimu, aplinkos valymu, kompensavimo.

Bendrovės "DFDS Seaways" juristų teigimu, teismui išsprendus šiuos klausimus, nebeliko kitų nagrinėtinų klausimų, todėl priėmus tokį sprendimą šioje istorijoje buvo padėtas paskutinis taškas.

Anot juristų, minėtas procesas užtruko, nes beveik pusantrų metų teko laukti įvykį tiriančių institucijų išvadų, o po to įvertinti pateiktų reikalavimų dėl žalos atlyginimo pagrįstumą bei surinkti būtinus trūkstamus dokumentus siekiant atlyginti gaisro metu patirtą žalą.

Žymos: lisco gloria

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Jūra

Išsakyti savo nuomonę dėl pastarųjų įvykių pertvarkant jūrinį sektorių panoro ir tolimojo...

Saugi laivyba: ne optimizavimas, o improvizavimas nuotrauka, foto

Vasaros antroje pusėje planuojama pradėti Centrinio Klaipėdos terminalo (CKT) naudojamo pirso ilginimo...

Didėja laivai, ilgėja pirsai nuotrauka, foto

Žiniasklaidoje pasklidus, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto vadovo postą rengiamasi atiduoti ,,Maxima...

Neigia gandus apie galimą uosto vadovą nuotrauka, foto

Antradienį skelbiama navigacijos pradžia eksploatuojamuose Lietuvos valstybinės reikšmės vidaus vandenų keliuose. ...

Vidaus vandenų keliuose - navigacijos sezono pradžia nuotrauka, foto

Pietų pertrauka: kur pietauti šiandien? nuotrauka, foto

Patarimai, Adresas: I. Kanto g. 44 Rezervacijų tel.: +370 698 39960

Senųjų Klaipėdos kapinių istorijos (9) nuotrauka, foto

Senųjų Klaipėdos kapinių istorijos, Liubovės Stanišauskienės atsiminimai apie kapines labiausiai susiję su 1962-1966 metais, kai ji...

"Dragūnas" šiandien gali žengti į finalą nuotrauka, foto

Sportas, Daugkartiniai Lietuvos čempionai Klaipėdos "Dragūno" rankininkai Lietuvos rankinio lygos (LRL) atkrintamosiose kol...

Klaipėdos paplūdimiamas - Mėlynosios vėliavos nuotrauka, foto

Klaipėda, Džiugi žinia - Mėlynosios vėliavos programos Tarptautinė taryba nusprendė Smiltynės I ir...

Patarimai, Paskelbta prieš 1 min.

Senųjų Klaipėdos kapinių istorijos, Paskelbta prieš 45 min.

Sportas, Paskelbta prieš 46 min.

Klaipėda, Paskelbta prieš 1 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...