Lietuvos laivų registre jau yra ir tanklaivis.

Po Velykų Mauritanijos link iš Klaipėdos uosto su Lietuvos vėliava išplauks tanklaivis "Pelikan". Jį UAB "Baltlanta" prieš metus nusipirko iš vienos Norvegijos kompanijos. Beveik metus laivas buvo remontuotas AB "Laivitė". "Pelikan" - šiuo metu vienintelis tanklaivis, turintis neribotą plaukiojimo rajoną, įregistruotas Lietuvos laivų registre. Jis Mauritanijos žūklės rajone žvejojančius "Baltlantos" laivus aprūpins kuru.
Klaipėdos uoste yra laivus kuru aprūpinančių tanklaivių, tačiau jie neplaukia į tarptautinius vandenis. "Pelikan", vertinant jūriniais mastais, yra nedidelis tanklaivis, galintis gabenti 2 800 tonų kuro. Nors jis buvo pastatytas 1969 m. Švedijoje, tačiau po korpuso remonto dabar atrodo kaip naujas.
"Laivitėje" tanklaiviui buvo atliekamas kapitalinis remontas, trukęs beveik metus ir kainavęs apie 700-800 tūkst. litų.
Nekalbant apie variklius, vidaus patalpas, naujus krovininius siurblius, buvo pakeistas ir visas krovinis vamzdynas. Dabar mazuto ir dyzelinio kuro vamzdžiai yra atskiri, tad žūklavietėje nereikės teršti per tuos pačius vamzdžius vieno kuro kitu, todėl geriau dirbs ir žvejybos laivų varikliai.
Laive įrengta viskas, kas būtina jūrininkams: ir pirtis, ir dušai, gražiai sutvarkytos kajutės. Beje, tanklaivyje yra kapitono kajutės dydžio šaldytuvas, palaikantis minus 20 laipsnių temperatūrą.
Šiaip "Pelikano" įgula būtų 12 žmonių. Žinant, kad po tokio didelio remonto laivas plauks į pirmą reisą, jame dirbs 13, vienu donkininku daugiau, kadangi reikia suderinti visas sistemas.
Remontą prižiūrėjo Rusijos jūrų laivybos registras ir suteikė laivui teisę dirbti bet kurioje pasaulio jūroje. Po remonto tanklaiviui palikta ta pati klasė, tas pats plaukiojimo rajonas.
Vienintelė problema, kuri aktuali daugeliui tanklaivius turinčių kompanijų, reikalavimas tanklaiviams turėti dvigubą dugną, kurio "Pelikanas" neturi. Tokie tanklaiviai kaip "Pelikan", patogū, nes nedideli, sudaro apie 80 proc. viso pasaulinio tanklaivių laivyno. Atsižvelgdama į tokią situaciją Europos Sąjunga siūlo šios problemos sprendimą atidėti iki 2015 metų. Iki to laiko "Pelikan" jau tikrai turės būti arba remontuojamas, arba nurašomas, tad šis ES reikalavimas jam didelės reikšmės neturi.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder