Kodėl nė viena šalis neatsisako švyturių

Kodėl nė viena šalis neatsisako švyturių

Šiandien Klaipėdos švyturiui sukanka 220 metų, t. y. jis buvo įžiebtas 1796 metų rugsėjo 1 d. Bent jau istorikai dėl šios datos neturi abejonių. Lietuvos saugios laivybos administracijos darbuotojai juokauja, kad šią sukaktį galima minėti visą rugsėjį. O farologas Aidas Jurkštas mano, kad data tokiai sukakčiai paminėti pasirinkta neteisingai.

Lietuvos saugios laivybos administracijos (LSLA) Švyturių ir navigacinių įrenginių skyriaus vedėjo Viktoro Liulio teigimu, yra duomenų, kad Klaipėdos švyturio žiburys įžiebtas būtent 1796 m. rugsėjo 1 d., o kas buvo prieš tai, nėra tiksliai žinoma, todėl oficialus jo gimtadienis ir yra minėtą dieną.

Mūsų uostamiesčio švyturys nėra seniausias rytinėje Baltijos jūros pakrantėje. Vienas iš seniausių veikiančių švyturių pasaulyje yra Estijos Kipu švyturys.

Lietuva turi keturis jūrinius švyturius. Toliausiai jūroje yra matomas Nidos švyturys, nes jo šviesos aukštis nuo vandens lygio - 78 metrai, - už 22 jūrmylių, Klaipėdos švyturio - 45 metrai, matomas už 18 jūrmylių. Tačiau uostamiesčio švyturys yra seniausias Lietuvoje, be to, saugios laivybos atžvilgiu jis yra pagrindinis šalies švyturys. Jame yra sumontuotas galingas diferencinis GPS siųstuvas-imtuvas, gaudantis iš palydovo signalus ir paklaidas pritaikantis Klaipėdos uostui. Be to, jis turi ir nemažą administracinį pastatą.

Klaipėdos švyturys nėra atviras plačiajai visuomenei, nes nepritaikytas masiniam žmonių lankymui turint omenyje jų pačių saugumo užtikrinimą. Tačiau vieną kartą per metus - Pasaulinę švyturių dieną, kuri minima rugpjūčio 20-ąją, ir Lietuvos jūriniai švyturiai atveriami visuomenei. Pernai buvo galima tądien aplankyti Klaipėdos ir Šventosios, šiemet - Nidos švyturį. Beje, uostamiesčio švyturyje daromos išimtys Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos pirmakursiams, nes manoma, kad jiems tokia pažintinė ekskursija yra vos ne privaloma.

Kam reikalingas švyturys

Klaipėdos švyturys šiandien yra veikiantis ir, galima sakyti, atlieka navigacines funkcijas. Tiesa, 21 amžiuje daugelis laivų švyturiais jau nebesinaudoja. Tačiau, jeigu laive dingtų elektra, ar išsijungtų GPS navigacinė sistema, tada laivams tikrai praverstų uostamiesčio švyturio šviesa. Be to, kai kurios jachtos, žvejų laiveliai neturi brangių šiuolaikinių navigacinių priemonių, tad jiems švyturys tikrai reikalingas.

Daugiau skaitykite dienraštyje "Vakarų ekspresas"

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder