Kodėl KLASCO atsisakė laužyti ledus uoste

Kodėl KLASCO atsisakė laužyti ledus uoste

Penktadienį vykusioje Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos spaudos konferencijoje uosto kapitonas Viktoras Lukoševičius pranešė, kad AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) filialas "KLASCO Towage Assistance“ atsisakė teikti ledų laužymo Klaipėdos uoste paslaugą.

Atlikus apklausą sutartis dėl ledų laužymo pasirašyta su AB Vakarų laivų gamyklos antrine įmone UAB "Vakarų laivynas“. Uosto kapitonas džiaugiasi, kad už šią paslaugą Uosto direkcijai netgi reikės mokėti mažiau nei KLASCO. Nuo ketvirtadienio Malkų įlankoje jau dirba "Vakarų laivyno“ vilkikas.

"KLASCO Towage Assistance“ direktorius Gediminas Rubys sakė, jog labai nesinorėjo gadintis santykių su Uosto direkcija ir tikisi, kad taip neatsitiko. Bendrovė nusprendė šiemet nebeteikti paraiškos šiam darbui atlikti visų pirma todėl, kad nebeturi laivo, kuris atitiktų konkurso sąlygas.

Turėtas vilkikas "Barta“, kurio grimzlė buvo 3,5 m, kaip reikalaujama konkurso sąlygose, šiemet rugsėjį buvo parduotas, nes turėjo per mažai galios, buvo nepraktiškas ir nuostolingas. Jis ir būdavo naudojamas ledams laužyti. Dabar jis plaukios Juodojoje jūroje. Šiuo metu "KLASCO Towage Assistance“ turi tik 3 vilkikus KLASCO-1, KLASCO-2 ir "Bizonas“.

Pasak G. Rubio, Uosto direkcija buvo linkusi ir daugiau mokėti už šią paslaugą, tačiau bendrovė nenori gadinti savo laivų. Kad ir kaip būtų, ledų laužymas turi įtakos vilkikų techninei būklei.

Beje, dviejų naujausių KLASCO vilkikų - KLASCO-1, KLASCO-2, pastatytų Sankt Peterburge, grimzlė yra 4-4,5 m, tad jie neatitiktų konkurso sąlygų. Kita vertus, nors jie ir turi ledo klasę, bet yra skirti plaukti per sulaužytus ledus.

Ir Klaipėdos uoste pasitaiko šaltų žiemų. Pasak G. Rubio, vienais metais į Klaipėdos uostą buvo atplaukęs net ledlaužis, nes vilkikai buvo bejėgiai pralaužyti ledus. Pernai žiemą, kai ledo storis Klaipėdos uoste vietomis siekė iki 60 cm, buvo pasimokyta, turėta skaudžių pamokų, tad nuspręsta tokios paslaugos Uosto direkcijai nebeteikti.

Ledo gabalai uoste būna sušalę į krūvas, tad reikia daug pastangų jiems sulaužyti. Vilkikas turi įsibėgėti, be to, ledo gabalais užsikemšą jo tūtos, laivas tampa trumpam nevaldomas, užsikemša ir kingstonų angos, būtina valyti, laužomas korpusas, reikia vilkiką remontuoti, tad prarandamas laikas, kuris galėtų būti skiriamas pagrindiniams klientams aptarnauti.

Už ledų laužymo darbų neatlikimą sutartyje numatomos nemenkos baudos, tad gali prireikti samdyti kitus vilkikus ir mokėti jiems iš savų pinigų. Pasak KLASCO filialo direktoriaus, Uosto direkcija buvo linkusi ir daugiau mokėti už šią paslaugą, tačiau atsiperkamumas vis tiek abejotinas. Beje, viena vilkiko darbo valanda kainuoja apie 1 090 Lt.

"Manau, Uosto direkcija turėtų suprasti mus. Bendrovė teikia buksyravimo paslaugas laivams“, - sakė vilkikų bendrovės direktorius.

Uosto direkcijos vadovybė, be abejo, nepatenkinta, kad vilkikų savininkai ima ir atsisako atlikti tokią paslaugą, kuri uoste būtina. Jos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas juokavo, jog teksią, jeigu tokie dalykai vyksta uoste, skelbti tarptautinį konkursą ir ledų laužymo darbams atlikti.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder