KKT: 2019-ieji iššūkių metai

KKT: 2019-ieji iššūkių metai

Netrukus prasidės UAB Klaipėdos konteinerių terminalo (KKT) naudojamų 143-143A krantinių rekonstrukcija. Terminalo vadovybė baiminasi, kad ji neužtruktų ilgiau nei planuojama, mat šios bendrovės senajame generalinių krovinių terminale naudojamo pirso rekonstrukcija jau vėluoja kelis mėnesius.

KKT generalinis direktorius Vaidotas Šileika sausio 22 d. teigė, kad realūs minėtų krantinių rekonstrukcijos darbai dar nepradėti, bet sausio 23 d. pirmą kartą bus susitikta su konkursą laimėjusiu rangovu ir aptariama statybos darbų eiga. "Paruošiamieji darbai jau vyksta", - sakė jis.

Uostininkai juokauja, kad uoste pasidarė madinga krantines rekonstruoti nenutraukiant gamybos. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pirmą kartą tai pabandė daryti, kai buvo rekonstruojamos UAB Birių krovinių terminalo nuomojamos krantinės, tada pasisekė, tad dabar stengiamasi ir toliau taip daryti.

143-143A krantinių rekonstrukcija bus vykdoma etapais, t. y. dalis krantinių rekonstruojama, po rekonstrukcijos pradedama eksploatuoti, o tada imamasi kitos dalies rekonstrukcijos.

"Sustabdyti darbų mes negalime, nes turime labai didelį krūvį. Netgi rekonstruojant etapais mums tai bus labai didelis iššūkis stengiantis padaryti taip, kad mūsų klientai nepajustų šios rekonstrukcijos pasekmių. Visi esame susirūpinę, nes suprantame, kad tai padaryti nėra taip paprasta.

Bet kokie rekonstrukcijos darbai, susiję su krantinių remontu ar statybomis, daro šiokį tokį poveikį ritmingam įmonės darbui", - sakė V. Šileika.

Tačiau įmonė privalo "išgyventi" rekonstrukciją, kad ateityje galėtų konkuruoti. Pasak KKT vadovo, jau dabar laivybos kompanijos, KKT klientės, teiraujasi, kada pagaliau KKT turės normalias sąlygas. Klientai nori keisti savo laivus į didesnius. Žinia, konteinerių srautas, jų krovos apyvarta didėja, laivybos kompanijos jungiasi į įvairius aljansus arba perka vienos kitas, ir taip bando įsigyti didesnius laivus, kuriuos norėtų siųsti ir į Klaipėdą. Pasak V. Šileikos, deja, visame jų krovinių maršruto kelyje Klaipėda yra didžiausia problema, kadangi KKT maksimali leistina laivų grimzlė yra tik 10 metrų. Tai pats blogiausias infrastruktūros rodiklis Rytų Baltijos šalyse jau nekalbant apie Vakarų Europos uostus.

Pasiteiravus, kada KKT pagaliau sudarys geras sąlygas savo klientams, V. Šileika atsakė: "Mes planuojame, o kažkas juokiasi. Labai tikiuosi, kad priešingai nei 127-128 krantinių, kuriomis naudojasi generalinių krovinių terminalas, rekonstrukcija, kurios statybos darbai šiuo metu vėluoja 3-4 mėnesius, anų krantinių rekonstrukcija bus įgyvendinta laiku, ir tam tikrą sąlygų pagerėjimą pajusime jau 2020 metais."

127-128 krantinių rekonstrukcija turi būti baigiama šiemet. Kai kurie darbai jau turėjo būti padaryti, bet vėluojama. Jau yra užsakyti nauji kranai. KKT baiminasi, kad nebus nė kur pastatyti atplukdyto naujo krano, jeigu ir toliau remonto darbai taip bus vykdomi. "Žinoma, rangovai visada turi daugybę pasiteisinimų, kodėl jie vėluoja atlikti darbus, bet tai labai apsunkina mūsų darbą. Esame priversti vežti krovinius į kitą, konteinerių, terminalą, o dėl tų, kurių negalime pervežti, naudojamės ir Vakarų laivų gamyklos, ir Malkų įlankos terminalo paslaugomis. Visa tai didina mūsų kaštus, klientams kyla tam tikrų rūpesčių. Šis laikotarpis tikrai nėra paprastas. Nepabaigta krantinių rekonstrukcija viename terminale, tuoj prasidės kitame. 2019-ieji mums pilni iššūkių, turint omenyje, kad krovinių srautai auga", - sakė V. Šileika.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder