Kitąmet bus pradėta tikrinti 25% laivų.

Šiuo metu Saugios laivybos administracijos inspektoriai patikrina tik maždaug penktadalį visų į Klaipėdos uostą atplaukiančių laivų. O reikėtų tikrinti bent jau ketvirtadalį, t. y. mažiausiai 25% jų. Iki šiol to padaryti negalėta dėl labai paprastos priežasties - trūko inspektorių. Tikimasi šį klausimą išspręsti kitų metų pirmą ketvirtį, kai bus priimti į darbą nauji darbuotojai.

Skelbs konkursus

Saugios laivybos administracija šiemet, birželio 28 d. atsiskyrusi nuo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, kaip nepriklausoma biudžetinė įstaiga, pavaldi tiesiogiai Susisiekimo ministerijai, dirbo tik pusmetį. Bene daugiausia dėmesio teko skirti reorganizacijai, dokumentų tvarkymui, turto dalyboms ir kitiems organizaciniams klausimams. Žinoma, pagrindinės administracijos funkcijos buvo atliekamos be pertrūkių: laivai buvo tikrinami, jūrininkai diplomuojami, savo darbą dirbo Jūrų paieškos ir gelbėjimo koordinacinis centras.
Nors konkursas dėl Saugios laivybos administracijos direktoriaus įvyko dar š. m. rugsėjo mėnesį, tačiau susisiekimo ministro įsakymu Evaldas Zacharevičius šias pareigas eiti paskirtas tik nuo lapkričio 7 d. Tada, kai Susisiekimo ministerijai suderinus su Vidaus reikalų ir Finansų ministerijomis buvo nuspręsta administraciją priskirti 3-iajai įstaigų grupei, kurios darbuotojų atlyginimai šiek tiek didesni nei 4-osios grupės.
Iki šiol administracijoje dirba tik 74 perėjusieji iš Uosto direkcijos darbuotojai. Vyriausybės nutarimu patvirtintas maksimalus administracijos darbuotojų skaičius - 138 žmonės. Pasak E. Zacharevičiaus, norint vykdyti Saugios laivybos administracijos funkcijas pakaktų ir 125 žmonių.
Tik dabar, kai nustatyta, kokiai įstaigų grupei priklauso administracija, ji gali skelbti konkursus ir keliais etapais priimti į darbą naujus darbuotojus. Vieni konkursai bus skelbiami jau kitų metų pirmą ketvirtį. Pirmiausia bus priimami laivybos inspektoriai, turintys darbo laivuose kapitonais arba vyresniaisiais mechanikais patirtį, karininkai, turintys aukštąjį išsilavinimą. Šiuo metu dirba tik 7 inspektoriai, o jų reikėtų 11. Tam, kad būtų vykdomi įsipareigojimai Europos bendrijai, tarptautinių teisės aktų reikalavimai, būtina tikrinti, ar laivai, atplaukiantys į Klaipėdos uostą, atitinka saugios laivybos reikalavimus. Šį darbą ir atlieka inspektoriai.
Kol kas administracijos Tarptautinių ryšių skyriuje tėra tik vienas viršininkas. Tad antro etapo metų bus priimami specialistai dirbti šiame skyriuje. O visi kiti darbuotojai bus priimti per kelerius metus.

Reikėtų tobulinti įstatymus

Svarbiausias direktoriaus rūpestis - saugios laivybos užtikrinimas. LR prieš stodama į ES yra davusi tam tikrus pažadus, tad būtina užtikrinti jų vykdymą. Paklaustas, kas trukdo saugią laivybą užtikrinti 100%, E. Zacharevičius atsakė, jog pirmiausia reikėtų tobulinti įstatymus, nes ne viską, kas norima daryti, leidžia įstatymai arba jie riboja veiksmus. Pavyzdžiui, koordinacinis centras tik koordinuoja veiksmus. Nutikus avarijai teritorinėje jūroje jis įgalioja pristatyti pajėgas, kurių pats neturi. Laivai priklauso laivų savininkams, sraigtasparniai - Krašto apsaugos ministerijai, tad kyla klausimas, kas mokės už avarijos padarinių likvidavimą. Tokio klausimo įstatymai nenumato.

Kitąmet galės bausti

Paklaustas, ko jis, kaip Saugios laivybos administratorius, tikisi 2003-aisiais, E. Zacharevičius atsakė, jog yra pateikta svarstyti keletas teisės aktų projektų. Vienas iš jų - Civilinio kodekso pakeitimai dėl teisės Saugios laivybos administracijai skirti administracines nuobaudas pažeidėjams, t. y. laivų savininkams arba kapitonams, kurie nesilaiko saugios laivybos reikalavimų. Taigi tikimasi, kad administracija galės bausti ir finansiškai. Dabar ji gali tik įspėti, sustabdyti licencijos arba laivo vėliavos liudijimo galiojimą. Daugelyje Europos šalių tokiu būdu efektyviau užtikrinama saugi laivyba. Kitais metais tokį projektą turėtų patvirtinti Vyriausybė, tad ir Lietuvos saugios laivybos administracija turės daugiau galimybių kovoti su pažeidėjais.
Lietuvai ruošiantis integruotis į Europos Sąjungą derinama labai daug ES direktyvų ir rengiami LR teisės aktai, atitinkantys tas direktyvas. Atliekamas didelis darbas. Kitais metais bus pateikta svarstyti nemažai projektų.

Laive - kapitonas aukščiausia pakopa

Prieš pradėdamas direktoriauti E. Zacharevičius buvo Saugios laivybos administracijos Laivų registravimo ir jūrininkų diplomavimo tarnybos viršininkas. Anksčiau jis dirbo AB "Lietuvos jūrų laivininkystėje", o po šios bendrovės privatizavimo - AB "LISCO Baltic Service" laivuose laivavedžiu. Į jūrą plaukė 11 metų. Paskutinius 5 metus jis dirbo laive "Vytautas" kapitono vyresniuoju padėjėju. Beje, gavęs kapitono diplomą į reisą kapitonu nebeplaukė, nes jam buvo pasiūlytas darbas Saugios laivybos administracijoje. Paklaustas, kodėl iškeitė kapitono tiltelį į biurokrato kėdę, E. Zacharevičius atsakė: "Iš dalies dėl šeimyninių aplinkybių. Gimė antras sūnus, dabar jam tik ketveri metukai. Pirmas sūnus užaugo lyg ir be manęs. Jis jau studijuoja laivų statybą koledže. Kitas dalykas - jūroje kapitonas yra aukščiausias laipsnis, daugiau jau nieko nebepasieksi, o krante vis dėlto galimybių yra daugiau. Pradėjau dirbti tarnybos viršininku, per metus tapau direktoriumi."

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder