2018 m. liepos 23 d. 18:52 val., pirmadienis

ve  >  Žinios  >  Jūra

Jūra

Keltininkai nenorėjo skriausti mokinukų

(1)

Per 8 šių metų mėnesius AB "Smiltynės perkėla", sąnaudas sumažinusiai 17 proc., pavyko sutaupyti net 1 mln. 700 tūkst. Lt, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. Tuojau pasipylė priekaištų, esą tai padaryta mokinukų sąskaita.

Žinia, pagrindinis "Smiltynės perkėlos" metų uždarbis būna vasarą - birželio-rugpjūčio mėnesiais. Todėl tam laikotarpiui bendrovė skiria labai daug dėmesio ir ruošiasi. Jos vadovas Algirdas Žukauskas džiaugiasi, kad šie mėnesiai, nepaisant krizės, keltininkams buvo labai geri. Planuojama, kad bendrovės pajamos per 8 šių metų mėnesius sudarys per 10 mln. Lt.

Tiesa, padirbėti teko iš peties nesilaikant keltų plaukimo grafikų, kadangi tiek keleivių, tiek autotransporto srautai buvo dideli. Bendrovės keltai jau perkėlė per 2 milijonus keleivių ir per 450 tūkst. transporto priemonių. Tačiau visų šių metų rezultatai tiek perkeltų autotransporto priemonių, tiek keleivių atžvilgiu, bendrovės vadovo manymu, bus, ko gero, tokie pat kaip pernai arba net mažesni.

Buvo karšta

Liepą savaitgaliais, palyginti su pernai metų tuo pačiu laikotarpiu, transporto srautas buvo padidėjęs net 6 proc., o keleivių - net 30 proc. Kartais per dieną tik į vieną pusę teko perkelti 30 tūkst. keleivių, 2500 mašinų, į abi puses jų per dieną būdavo perkeliama ir po 4 tūkst.

Žinoma, visiškai autotransporto priemonių eilių nepavyko išvengti, tačiau Klaipėdos pusėje reikėjo palaukti tik 30 minučių. Beje, vasarą norintieji grįžti iš Girulių autobusu irgi kartais sugaišdavo valandą.

Antrojoje perkėloje dirbo keltai "Neringa", "Baltija" ir tik šiemet vasaros pradžioje iš Bulgarijos laivų statyklos parplukdytas keltas "Žalgiris". Senieji šios perkėlos keltai "Žalgiris", kurio vardu pavadintas naujasis, ir "Nemunas" stovi prie krantinių, jiems ieškoma pirkėjų.

Pagrindiniai keleivių srautai senojoje perkėloje dabar tenka naujajam keltui "Nida". Tačiau vienintelio senojo kelto "Kintai", A. Žukausko juokais vadinamo antikvariniu ir labai brangiu daiktu, parduoti neketinama. Planuojama skelbti konkursą jo dokiniam remontui. Bendrovės vadovybės manymu, būtina turėti atsarginį keltą - juk "Nidai" reikės atlikti ir techninį profilaktinį remontą, ir leisti jo įgulai pailsėti, ir t. t. Savaitgaliais, kai būdavo dideli keleivių srautai, dirbdavo abu keltai.

Siekiant aptarnauti tokius didelius transporto srautus buvo suformuota pamaininė keltų įgula, kurios nariai praminti skėriais, dirbusi per pietus ir leidusi kitoms įguloms pietauti. Tad keltai dirbo be jokių pertraukų.

Dar yra taupymo rezervų

Pasak A. Žukausko, jau šių metų pradžioje pradėta galvoti, kaip sumažinti sąnaudas. Visų pirma žiemą buvo "nuimta" 15 nuostolingų reisų. Keltai senojoje perkėloje reisus baigdavo 22 val. Bendrovės vadovo teigimu, nuostolingų reisų dar liko. Buvo rekomenduota vasarą kelti žmones 23 ir 24 val. Paaiškėjo, kad tie reisai buvo visiškai nuostolingi. Tomis valandomis kartais keldavosi tik 1-2 žmonės, o reiso kaina - 600-700 litų, turint omenyje, kad budi kasininkė ir t. t.

A. Žukausko manymu, tų reisų būtų galima atsisakyti. Jeigu kam reikėtų vėlai persikelti, galėtų pasinaudoti antrosios perkėlos paslaugomis, kurioje keltai dirba iki 2 val.

Iki minimumo buvo sumažinti visi pirkimai, kuro sąnaudos. Tam įtakos turėjo ir tai, kad daugiausia dirbo nauji keltai, naudojantys mažiau kuro nei senieji. Bendrovės vadovas tikina, kad taupant darbuotojai nebuvo skriaudžiami. Atlyginimų jiems kol kas neplanuojama mažinti ir tikimasi, kad jie bus mokami laiku.

Upeivis - daugiau nei direktorius

Atlyginimai "Smiltynės perkėlos" administracijos vadovams buvo sumažinti net 37 proc., o keltų įguloms ir kitiems eiliniams darbuotojams palikti praėjusių metų lygio. A. Žukausko manymu, toji kategorija darbuotojų, uždirbanti bendrovei pinigų, neturi būti skriaudžiama finansiniu požiūriu. Kai reikia perkelti didelius srautus žmonių ir mašinų, jie dirba nepaisydami darbo valandų. Direktorius juokiasi, kad dabar upeivis uždirba daugiau nei jis.

Skolų tiekėjams bendrovė neturi. Jos sąskaitose bankuose yra apie 3,5 mln. Lt. Todėl žiemos sezonas, kai keleivių ir automobilių srautai sumažės, negąsdina.

Šiemet už keltą "Žalgiris" iš savų lėšų sumokėta 2,5 mln. Lt įmoka ir 1 mln. 300 tūkst. Lt už keltus "Neringa" ir "Baltija". Iki metų pabaigos bus investuojama dar 3 mln. Lt - tai yra bus sumokėta už keltus, kurie pirkti lizingo būdu. Pasak A. Žukausko, kiekvienais metais bendrovė investicijoms į laivus skiria apie 5 mln. Lt.

Reikalavo savivaldybė

"Smiltynės perkėlos" generalinis direktorius A. Žukauskas mano, kad ir sunkmečiu skaičiuojant, planuojant galima dirbti ir pasiekti teigiamų rezultatų.
Išgirdę, kad bendrovė sutaupė tiek pinigų, "Vakarų ekspreso" internautai replikavo, jog tai padaryta moksleivių sąskaitą, mat šį sezoną kasininkės nepardavė bilietų už pusę kainos vaikams, neturėjusiems pažymėjimų.

A. Žukauskas teigia, kad ši akcija vyko ne keltininkų iniciatyva. Moksleiviai, kaip ir kiti asmenys, naudojasi valstybės numatytomis lengvatomis. Baigiantis mokslo metams Klaipėdos savivaldybės atstovai pareikalavo iš "Smiltynės perkėlos", kad kasininkės neparduotų bilietų moksleiviams už pusę kainos, jeigu jie nepateiks pažymėjimų. Mat būtent savivaldybė kompensuoja bendrovei dėl vadinamųjų lengvatininkų patiriamus nuostolius.

Bendrovė gavo raštą, jog tokiu atveju, jeigu kontrolieriai nustatys, kad bilietas buvo parduotas už pusę kainos be pažymėjimo, savivaldybė nutrauks lėšų kompensavimą. Už lengvatininkus ji bendrovei per mėnesį sumoka 1,5-2 tūkst. Lt.

"Todėl mes buvome priversti taip elgtis. Nors kai kuriais atvejais tokiai iniciatyvai ir nepritarėme. Pabrėžiu, tai ne mūsų, o savivaldybės reikalavimas", - sakė A. Žukauskas.

Pasitaikydavo, kad atvažiuodavo pilnas moksleivių autobusas, mokytoja pateikdavo vaikų sąrašą, bet jie neturėdavo pažymėjimų. A. Žukauskas tvirtina, jog tokiu atveju teko problemą spręsti padedant Klaipėdos miesto merui Rimantui Taraškevičiui, ir drastiškų priemonių nebuvo imamasi.

Smiltynėje gyvenančius ir besimokančius Klaipėdoje vaikus keltininkai pažįsta kaip nuluptus. Jeigu kuris nors jų pamirš pažymėjimą ir neturės daugiau pinigų, negi jam bus neleista grįžti namo?

"Perkėlos darbuotojai stengsis neskriausti vaikų. Savivaldybei mes negalime priekaištauti, nes lengvatų įstatyme yra labai aiškiai parašyta, kad privalu pateikti pažymėjimą. Beje, autobusuose juk taip pat to reikalaujama, tad kodėl keltai turėtų būti išimtis? Tai turi žinoti ir vaikai, ir jų tėveliai. Vaikų sąskaita mes netaupėme ir nesiruošiame taupyti", - sakė "Smiltynės perkėlos" direktorius.

Perspektyvos

Visai galimas daiktas, kad kitais metais per sezoną senosios perkėlos keltai jau bus iškelti į Šiaurės ragą. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija turi įrengti jiems ten švartavimosi vietą. Šiuo metu dar diskutuojama, ar Uosto direkcija turėtų perimti iš "Smiltynės perkėlos" buvusį senąjį administracinį pastatą ir mainais už jį Šiaurės rage įrengti keltams infrastruktūrą. Ten turėtų atsirasti ir bilietų kasos, ir keleivių laukimo salė, ir persirengimo kambarys keltų įguloms.

Bendrovė tikisi, kad pavyks pelningai parduoti senuosius keltus. Už juos gautas lėšas ketinama panaudoti pakeliamųjų tiltelių, išlikusių dar iš sovietinių laikų, tiek vienoje, tiek kitoje antrosios perkėlos pusėje, remontui, kad į keltą įvažiuojant didesniam autobusui nereikėtų dėti padėklų.

Dalia BIKAUSKAITĖ

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

sigitas

2010-05-02   07:39

ar ne gėda taip meluoti? Upeivis uždirba tik apie 1300 litų, Žukauskas tuo tarpu kelis kartus daugiau. Jūs kai rašote straipsnius visada pasikliaujate vieno apsimelavusio žmogaus subjektyvia informacija? Gal bent retkarčiais prieš dėdami straipsnį į laikraštį pasidomėkite kaip yra iš tikrųjų, o ne spausdinkite tendencingus užsakymus?

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Jūra

Uosto direkcijai šiemet skirta 60 mln. eurų Europos Sąjungos (ES) parama. Tai...

Žemsiurbės gali tekti atsisakyti nuotrauka, foto

Esame įpratę manyti, kad Baltijos jūroje negyvena jokios įspūdingesnės žuvų rūšys, todėl...

Nauja žuvų rūšis: aptinkama tik Baltijos jūroje nuotrauka, foto

Klaipėdos uoste įsigudrinta rekonstruoti krantines nestabdant darbų krovos kompanijoje. Tai padaryti nebuvo...

Krantinės rekonstruotos nestabdant krovos nuotrauka, foto

Šiemet Klaipėdos miesto simbolis burlaivis "Meridianas" švenčia savo 70-metį. Ta proga rugsėjo...

"Meridianą" sveikinsime 70-mečio proga nuotrauka, foto

Tarybos nariui ruošiama apkalta nuotrauka, foto

Klaipėda, Praėjusią savaitę Klaipėdos savivaldybės Finansų ir ekonomikos komitete tūkstančių žmonių nužudymu partizanų...

Tiltas ar uždara teritorija su brangiu įvažiavimu? nuotrauka, foto

Vakarų Lietuva, Tiltas ar tunelis – ko labiau reikia Neringai, kad susisiekimas su šiuo...

„Radau informaciją LTSR teismo nutartyje“ nuotrauka, foto

Klaipėda, Pirmadienį prokuratūra pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl Klaipėdos miesto tarybos nario Viačeslavo Titovo...

Gytis Masiulis rungtyniaus „Neptūne“ nuotrauka, foto

Sportas, Klaipėdos „Neptūnas“ iš Lietuvos krepšinio lygos (LKL) čempiono Kauno „Žalgirio“ vienam sezonui...

Klaipėda, Paskelbta prieš 22 min.

Vakarų Lietuva, Paskelbta prieš 1 val.

Klaipėda, Paskelbta prieš 2 val.

Sportas, Paskelbta prieš 2 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...