2019 m. balandžio 26 d. 04:44 val., penktadienis

ve  >  Žinios  >  Jūra

Jūra

Keltas "LISCO Gloria": tyrimas be pabaigos

(1)

Keltas "LISCO Gloria": tyrimas be pabaigos nuotrauka, foto

GRĮŽTA. Praėjus daugiau nei 4 mėnesiams po avarijos ro-pax laivas "LISCO Gloria" 2011 metų vasario 22 d. partempiamas į Klaipėdos uostą.

© Redakcijos archyvo nuotr.

Praėjo daugiau nei dveji metai po kelto "LISCO Gloria" gaisro Baltijos jūroje, tačiau ikiteisminis tyrimas Klaipėdoje dar nebaigtas. Jį apsunkino tai, kad reikėjo prašyti kelių šalių teisinės pagalbos. Kol jis nebaigtas, ne visiems Lietuvos vežėjams atlyginta už krovinių praradimą. O ir pati laivo savininkė AB "DFDS Seaways" dar tebesitiki gauti kompensaciją iš draudikų. Tarptautinė jūrų organizacija šios avarijos apibendrinimus turėtų pateikti tik šiemet kovą.

Gaisras AB "DFDS Seaways" ro-pax laive "LISCO Gloria", plaukusiame iš Kylio uosto (Vokietija) į Klaipėdą, kilo 2010 m. spalio 9-osios naktį. Keltu plaukė 204 keleiviai ir 32 įgulos nariai, buvo 180 krovininio transporto priemonių ir 40 lengvųjų automobilių. Incidento metu nesunkiai nukentėjo 28 keleiviai, daugiausia jų apsinuodijo smalkėmis. Gaisras buvo gesinamas kelias dienas, paskui keltas nuvilktas į Danijos Odensės laivų statyklą, o vėliau partemptas į Klaipėdos uostą ir supjaustytas kaip metalo laužas. Sudegusį keltą "LISCO Gloria" kaip metalo laužą nusipirko Estijos koncerno "BLRT Grupp" narės AB Vakarų laivų gamyklos antrinė bendrovė UAB "Vakarų Refonda". Dabar linijoje Klaipėda-Kylis vietoj "LISCO Glorios" dirba ro-pax laivas "Regina Seaways".

IMO apibendrinimai - kovą

Avarijos techninį tyrimą saugos požiūriu pagal Tarptautinės jūrų organizacijos (IMO) kodeksą Lietuvos saugios laivybos administracija (LSLA) atliko kartu su Vokietijos federaline jūrų avarijų tyrimo tarnyba. Šio tyrimo tikslas buvo nustatyti avarijos aplinkybes, priežastis ir padarinius, kad ateityje tokiems incidentams būtų užkertamas kelias. 150 puslapių tyrimo ataskaita buvo pateikta pernai vasario pradžioje.

PAMAINA. Sudegusį laivą "LISCO Gloria" Klaipėda-Kylis linijoje pakeitę laivas "Regina Seaways". Eimanto CHACHLOVO nuotr.

LSLA Laivybos kontrolės skyriaus vedėjas Linas Kasparavičius sako, kad šiemet sausį planuojama ataskaitą pristatyti IMO, nors ją tyrėjai jau yra išsiuntę šiai organizacijai ir ji jau yra peržiūrėta. IMO turi avarijų nagrinėjimo grupę, tiriančią visus įdomesnius įvykius jūroje ir pateikiančią tam tikrus apibendrinimus. "LISCO Glorios" atvejo apibendrinimai turėtų būti pateikti šiemet kovą. L. Kasparavičius abejoja, kad "LISCO Gloria" gaisras padiktuotų kokius nors tarptautinių taisyklių pakeitimus.

Ikiteisminis tyrimas nebaigtas

Pradėti ikiteisminį tyrimą dėl gaisro laive sprendimą priėmė ir jam vadovauja Klaipėdos miesto apylinkės prokuratūros prokurorė Kristina Prialgauskienė. Ikiteisminis tyrimas darbų saugos ir sveikatos apsaugos laive reikalavimų pažeidimų požiūriu pradėtas nedelsiant dar 2010 m. spalio 11 d. Jį atlieka Klaipėdos apskrities Vyriausiojo policijos komisariato Jūrų uosto policijos skyrius. Šio tyrimo metu bandoma nustatyti gaisro kilimo priežastis, tiriami ir įgulos veiksmai, t. y. stengiamasi atsakyti į klausimą, ar buvo padaryta viskas, kad gaisras nepasiektų tokio masto ir pan.

Prokurorės K. Prialgauskienės teigimu, ikiteisminis tyrimas dar tęsiamas. Buvo daug šalių, į kurias reikėjo kreiptis teisinės pagalbos - prašyta apklausti liudytojus, pateikti rašytinius duomenis ir t. t. Mat laivu "LISCO Gloria" keliavo Vokietijos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Danijos, Didžiosios Britanijos ir kitų šalių piliečiai. Ir visi jie privalėjo būti apklausti.

Iš kai kurių šalių atsakymai buvo gauti tik pernai prieš pat Naujuosius metus. Atsakymas iš Latvijos, kurioje gyvena apie 20 liudytojų, atėjo ne per seniausiai, nors teisinės pagalbos prašymas buvo išsiųstas dar gerokai prieš pusmetį. Beje, kitų šalių atsakymai parašyti ne lietuvių kalba, tad dabar dar atliekami kai kurių jų vertimai į lietuvių kalbą.

Žymos: lisco gloria

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

Praeivis

2013-01-17   08:42

IP: 84.15.44.138

"DFDS Seaways" savo civilinės atsakomybės dydį Kopenhagos (Danijos) jūrų ir prekybos teisme yra apribojusi apie 73 mln. Danijos kronų, t. y. apie 20 mln......

73 mln.DKK = 33 mln. LT

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Jūra

Išsakyti savo nuomonę dėl pastarųjų įvykių pertvarkant jūrinį sektorių panoro ir tolimojo...

Saugi laivyba: ne optimizavimas, o improvizavimas nuotrauka, foto

Vasaros antroje pusėje planuojama pradėti Centrinio Klaipėdos terminalo (CKT) naudojamo pirso ilginimo...

Didėja laivai, ilgėja pirsai nuotrauka, foto

Žiniasklaidoje pasklidus, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto vadovo postą rengiamasi atiduoti ,,Maxima...

Neigia gandus apie galimą uosto vadovą nuotrauka, foto

Antradienį skelbiama navigacijos pradžia eksploatuojamuose Lietuvos valstybinės reikšmės vidaus vandenų keliuose. ...

Vidaus vandenų keliuose - navigacijos sezono pradžia nuotrauka, foto

„Žalgirio“ sezonas Eurolygoje - baigtas nuotrauka, foto

Sportas, Lietuvos čempionas Kauno „Žalgiris“ savo pasirodymą 2018–2019 metų sezono Eurolygos varžybose baigė...

„Neptūnas“ iškovojo penktąją pergalę iš eilės nuotrauka, foto

Sportas, Visas rungtynes pirmavęs Klaipėdos „Neptūnas“ (25-7) iškovojo penktąją pergalę iš eilės „Betsafe–LKL“...

Planuoja revoliuciją vairuotojams nuotrauka, foto

Lietuva, Ketvirtadienio rytą vidaus reikalų ministras Eimutis Misiūnas su žurnalistais lenktyniavo ...

Įteiktos Metų mokytojo premijos nuotrauka, foto

Švietimas, Ketvirtadienį Švietimo, mokslo ir sporto ministerijoje premjeras Saulius Skvernelis ir ministras...

Sportas, Paskelbta prieš 6 val.

Sportas, Paskelbta prieš 7 val.

Lietuva, Paskelbta prieš 9 val.

Švietimas, Paskelbta prieš 9 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...