2019 m. kovo 22 d. 11:57 val., penktadienis

ve  >  Žinios  >  Jūra

Jūra

Kapitonai nori padėti Palangos savivaldybei

(3)

Kapitonai nori padėti Palangos savivaldybei nuotrauka, foto

UOSTELIS. Kai kurie jūrininkai mano, kad reikėtų vadinti Šventosios uosteliu ir negąsdinti žmonių, kad bus statomas didžiulis uostas Šventojoje.

© Egidijaus JANKAUSKO nuotr.

BNS agentūra pranešė, kad spalio 30 d. Registrų centre įregistruota įmonė Šventosios jūrų uosto direkcija, kurią įsteigė Palangos savivaldybė. Jūrų kapitonų asociacijos nariai mano neturintys turintys likti nuošalyje ir siūlo Palangai savo pagalbą.

Šventosios jūrų uosto direkcijos laikinuoju vadovu paskirtas "Palangos vandenų" vadovas Virgilijus Beržanskis. Vėliau bus skelbiamas konkursas ir renkamas nuolatinis vadovas.

Jūrų kapitonų asociacijos nariai mano galintys būti naudingi Palangos savivaldybei, kuriai neseniai perduotas Šventosios uostas, savo patarimais ir specialistais.

Valdemaras Vizbaras, Klaipėdos universiteto burlaivio "Brabander" kapitonas, mano, kad Šventosios uostas perduotas Palangos savivaldybei tam, kad to uosto atstatymo projektas galutinai numirtų.

"Mes negalime diskutuoti apie Šventosios uosto statymą. Žemės nuosavybės forma Šventojoje neleidžia statyti normalaus uosto. Mes tik galime palaikyti Šventosios uosto idėją", - sakė kapitonas Sigitas Šileris ir pridūrė galįs konsultuoti nebent saugios laivybos klausimais.

"Negalima pastatyti uosto be išorinių molų. Atsisuka šiaurės vakarų vėjas, pučia savaitę ar dvi ir visiškai užneša įplauką. Nelieka jokių kasimo pėdsakų. Per 6 metus sovietmečiu mes nepajudėjome į priekį nė kiek.

Šiandien vėl girdime, kad Palanga nori pirkti žemkasę ir pradėti statyti uostą be molų, kurie bus statomi vėliau. Nieko iš to nebus, jeigu žemkasė ir prasikas, įeis į uostą, tuojau pat įplauka bus užnešta. Tie laivai, kurie įplauks į uostą, turės laukti porą savaičių, kol vėl farvateris bus išplautas. Kokios čia nesąmonės daromos, pinigų plovimas vyksta ar kas? Sovietai irgi nebuvo tokie kvaili. Pastatė surenkamą žemsiurbę. Ją atgabeno sausumos keliais į Šventąją ir sumontavo uoste. Mes galėjome eiti į jūrą iš uosto, o iš jūros įplaukti į uostą buvo sudėtinga. Dar 1927 metais buvo bandyta įplaukti su žemsiurbėmis ir jos nuskendo", - stebėjosi visuomenės veikėjas, laivų mechanikas Dionyzas Varkalis, sovietmečių 6 metus su žemkase kasęs įplaukos kanalą Šventojoje.

Jo manymu, reikia rašyti Žemės ūkio ministerijai ir Palangos merui, kad nebūtų padaryta dar viena klaida, išplaukti milžiniški pinigai be pėdsakų.

V. Vizbaro manymu, reikia nors vieno molo - bent iš pietinės pusės.

Lietuvos jūrininkų sąjungos pirmininkas Petras Bekėža atkreipė dėmesį į tai, kad nereikėtų Šventosios uostelio vadinti uostu. Jį reikia vertinti kaip turizmo poreikiams skirtą uostelį. Kalbama apie uostelį, kuriame gylis bus apie 4 m, kad galėtų įplaukti jachtos, nuo štormų pasislėpti nedideli burlaiviai, nes nuo Klaipėdos iki Liepojos didelis atstumas.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

g

2018-11-04   23:04

IP: 84.240.58.194

"Jūrų kapitonų asociacijos nariai mano neturintys turintys likti nuošalyje ir siūlo Palangai savo pagalbą."

Tai visgi, neturintys ar turintys ???

O ka ?

2018-11-04   08:37

IP: 78.60.149.173

Kam tie molai? Palangos valdžia ir arhitektai juk įrodė kad jie nereikalingi , atstačius tiltą į jūrą, smėli tai išplauna ıš kranto o ne atvirkščiai , jie ir Šventojoj atstatant uostą tikisi panaudot tą pati ,,efektą" pigu o savo kešenei labai pelninga. A pie koki uosto atstatymą svaičioja jei Basanavičiaus gatvės sutvarkyt nesugeba, praeikit ir atydžiai pasižiurėkit pristatyta visokiu balaganų ,, gardų pritverta" baisu pažiurėt.

jjj

2018-11-03   17:26

IP: 77.221.70.147

*,atsirado bekeza uosto specialistas.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Jūra

Į redakciją skambinęs vyras piktinosi, kad keltų operatorius "TT-Line", kurio ro-pax laivai...

"TT-Line" keltai: pasigendama informacijos lietuvių kalba nuotrauka, foto

UAB "Banginis" ir Vakarų Lietuvos žvejų ir žuvies perdirbėjų konfederacijos vadovas Algirdas...

Kas laimės menkių ir ruonių karą? nuotrauka, foto

Apie neseniai Švedijoje, Stokholmo priemiestyje, vykusią didžiulę kasmetinę pramoginių laivų parodą pasakojo...

Švedijoje - medinių laivų renesansas nuotrauka, foto

Apie pavojingus objektus Lietuvos uoste kalbamės su Egidijumi Kuzmarskiu, Klaipėdos valstybinio jūrų...

Uoste pavojingos keturios įmonės nuotrauka, foto

Talinas atsisako plastikinių indų nuotrauka, foto

Pasaulis, Nuo spalio 1 d. visuose Taline vykstančiuose viešuosiuose renginiuose bus draudžiama naudoti...

Klaipėdiečiai kyla į ketvirtfinalio mūšį nuotrauka, foto

Sportas, Šiandien 20 val. praėjusio sezono Nacionalinės krepšinio lygos (NKL) čempionai Klaipėdos "Neptūno-Akvaservis"...

Vanduo – ne tik gyvybės, bet ir susirgimų šaltinis nuotrauka, foto

Sveikata, Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (ULAC), minėdamas Pasaulinę vandens dieną (kovo 22-ąją),...

Už ką balsuotų lietuviai, jei seimo rinkimai vyktų rytoj nuotrauka, foto

Lietuva, Naujausių apklausų duomenys rodo, kad savivaldos rinkimų išvakarėse aptirpo kone visų politinių...

Pasaulis, Paskelbta prieš 43 min.

Sportas, Paskelbta prieš 57 min.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...