2019 m. gegužės 20 d. 00:17 val., pirmadienis

ve  >  Žinios  >  Jūra

Jūra

Jūrininkai likimo valiai nebus palikti

(2)

Jūrininkai likimo valiai nebus palikti nuotrauka, foto

PASENO. Keltas "Vilnius Seaways": statybos metai - 1987, laivo ilgis - 191 m, plotis - 28 m, greitis - 16,3 mazgo, gali gabenti 1 700 linijinių metrų ratinės technikos ir 132 keleivius.

© Redakcijos archyvo nuotr.

Išgirdę, kad danų bendrovė "DFDS Seaways" parduoda keltus "Vilnius Seaways" ir "Kaunas Seaways", juose dirbantys apie 70 jūrininkų sunerimo - gali netekti darbo. Kompanijos vadovybės atstovai tikina, kad jūrininkai nebus palikti likimo valiai.

Abu minėti laivai buvo įtraukti į Gineso rekordų knygą kaip daugiausiai vagonų vienu metu galintys gabenti keltai pasaulyje. Prieš Lietuvai atgaunant nepriklausomybę jie gabeno sovietinę karinę techniką tarp tuometinės Vokietijos Demokratinės Respublikos ir Sovietų Sąjungos.

DFDS kompanijai privatizavus dalį "Lietuvos jūrų laivininkystės" jie dar kurį laiką dirbo Baltijos jūroje. Pastaruoju metu abu keltai buvo išnuomoti ukrainiečių laivybos kompanijai "Ukrferry", kuriai ir buvo parduoti.

Stato du naujus laivus

Taigi Lietuvos jūrų laivų registre dviem laivais bus mažiau. AB "DFDS Seaways" vietoj 12 laivų, plaukiojusių su Lietuvos vėliava, turės tik 10. Tačiau "DFDS Seaways" jau yra užsakiusi Kinijoje statyti du naujus ro-pax laivus, kurie bus didesni už minėtuosius ir kainuos apie 211 mln. eurų.

Šiuo metu intensyviai dirbama analizuojant tų keltų jūrininkų paskirstymo į kitus DFDS laivus, plaukiojančius tiek su Lietuvos, tiek su kitų valstybių vėliavomis, galimybes.

Pasak "DFDS Seaways" komunikacijos ir ryšių su visuomene vadovo Baltijos jūros regionui Vaido Klumbio, planuojama, kad jie plaukios su Lietuvos vėliava arba tarp Lietuvos ir Vokietijos, arba tarp Lietuvos ir Švedijos. Klaipėdos uostą jie turėtų pasiekti 2021 metų I ar II pusmetį. Jų ilgis bus 230 metrų. Dabartiniai DFDS keltai, pavyzdžiui, "Patria Seaways" yra 200 metų ilgio. Jie galės plukdyti 4,5 km technikos, dabartiniai plukdo - 2,5 km. Naujieji keltai galės paimti 2 km daugiau technikos, ir keleivių jie plukdys 600.

Žinoma, naujiems laivams reikės įgulų, tačiau pasak V. Klumbio, vien todėl "Vilniaus Seaways" ir "Kauno Seavays" įgulos nebus laikomos be darbo trejus metus.

Kodėl parduoti

"Keltai "Vilnius Seaways" ir "Kaunas Seaways" dirbo Juodojoje jūroje atitinkamai nuo 2013 ir 2016 metų. Dėl jų amžiaus, kuris siekia 30 metų, ir mūsų klientų poreikius nebeatitinkančių techninių paslaugos parametrų, nematome galimybių juos įdarbinti DFDS tinkle. Tuo tarpu Juodosios jūros rinkoje jų panaudojimas yra gana efektyvus", - sako Jonas Nazarovas, AB "DFDS Seaways" vykdomasis direktorius.

Pasak V. Klumbio, parduotų keltų techninė būklė gera, tačiau kompanijos nebetenkina jų talpa, greitis, jie neturi vadinamųjų skruberių, t. y. išmetamųjų dujų įrangos. Į 30 metų senumo laivus nebėra prasmės jų diegti. Trumpai tariant, jų paslaugos komerciniai parametrai neatitinka DFDS klientų poreikių.

PARDUOTAS. Keltas "Kaunas Seaways": statybos metai - 1989, laivo ilgis - 191 m, plotis - 28 m, greitis - 16,3 mazgo, gali gabenti 1 530 linijinių metrų ratinės technikos ir 262 keleivius. Redakcijos archyvo nuotr.

Ukrainiečių akimis žiūrint, abu keltai Juodojoje jūroje, kurioje dar netaikomi mažesnio sieringumo kuro reikalavimai, dar gali padirbėti. Neturėdami skruberių dirbti nei Baltijos, nei Šiaurės jūroje jie negali.

Tikimasi ukrainiečių pasiūlymų

V. Klumbio teigimu, parduotus laivus naujam savininkui planuojama perduoti liepą. "Šiuo metu intensyviai dirbama analizuojant tų keltų jūrininkų paskirstymo į kitus DFDS laivus, plaukiojančius tiek su Lietuvos, tiek su kitų valstybių vėliavomis, galimybes", - sakė jis.

"Suprantama, tai nėra lengva užduotis, tačiau mes tikimės, kad po kurio laiko galėsime pasiūlyti naujas pozicijas daliai mūsų kolegų. Mes taip pat esame pasiruošę konsultuoti jūrininkus, jeigu jie gautų pasiūlymų ir būtų pasiruošę pereiti dirbti į naujojo laivų savininko bendrovę", - pridūrė J. Nazarovas.

Pasak V. Klumbio, turint omenyje mūsų jūrininkų patirtį tokio tipo laivuose, pasiūlymų iš ukrainiečių greičiausiai kažkiek bus sulaukta. "Bet kuriuo atveju žmonės tikrai nebus palikti likimo valiai", - sakė jis.

Informacija

AB "DFDS Seaways" dirba 730 žmonių, iš kurių 606 - laivuose, plaukiojančiuose su Lietuvos vėliava, kurie dirba Baltijos, Šiaurės ir Viduržemio jūrose. 

Žymos: dfds seaways

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

Vakarietis

2018-06-29   18:58

IP: 85.232.128.54

Arklys be plūgo tikrai neliks.Kadangi buvau jūreivis-kapitonas,tvirtai pareiškiu,kad kur kas džiaugsmingiau dirbčiau Lietuvai,nei Lietuvos vėliavai danų laivuose.

a

2018-06-29   07:19

IP: 108.171.138.161

deja kazkas netegs darbo, bukim realistai.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Jūra

Klaipėdos policininkai išskirtiniai tuo, kad vieninteliai Lietuvoje turi ir jūrų uosto...

Policininkus į jūrą palydėdavo ruonis nuotrauka, foto

Į LR buriavimo taurę Nidoje savaitgalį susirinkęs rekordinis skaičius buriuotojų iš Lietuvos,...

Beveik 200 buriuotojų Nidoje orai nepašykštėjo iššūkių nuotrauka, foto

"Smiltynės perkėla" jau pasiruošė artėjančiam vasaros sezonui. Šiemet jį tikėtasi pasitikti su...

"Smiltynės perkėla" pasiruošė vasaros sezonui nuotrauka, foto

Šiandien, gegužės 10 d. Nidoje startuoja tarptautinė Vl. ir V. Mamontovo atminimo...

Tarptautinėse varžybose Nidoje – beveik 200 buriuotojų nuotrauka, foto

Su A.Guoga Centro partija turi daugiau už konservatorius nuotrauka, foto

Lietuva, Iš visų 17 į Europos parlamentą šiemet žygiuojančių partijų ir komitetų, daugiausia...

Internetu parsisiuntė akacijų ir vos išvengė kalėjimo nuotrauka, foto

Lietuva, Neseniai mokslus baigęs jaunuolis sėdo į teisiamųjų suolą už, atrodo, nekaltai...

Šilutės laiškininkai važinėja elektriniais dviračiais nuotrauka, foto

Vakarų Lietuva, Šiaulių dviračių gamintoja „Baltik vairas“ pagal užsakymą Lietuvos paštui pagamino 210 elektrinių...

Probleminis vaiko elgesys kyla dėl konkrečios priežasties nuotrauka, foto

Psichologija, Visi esame susidūrę su netinkamu vaikų elgesiu, stengiamės pamokyti vaiką ar pabarti,...

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...