2017 m. gruodžio 12 d. 01:10 val., antradienis

ve  >  Žinios  >  Jūra

Jūra

Išorinis uostas kainuotų 800 mln. eurų

(30)

PLANAS. Išorinio uosto potencialas siektų 34 mln. tonų papildomų krovinių Klaipėdos uostui, o prioritetas būtų skirtas konteineriams ir naftos produktams.

Ketvirtadienį Uosto direkcijos spaudos konferencijoje, be spalio mėnesį pasiekto eilinio istorinio mėnesio krovos rekordo, perkrauta 3,7 mln. t krovinių, kalbėta ir apie išorinį uostą, kuris bent jau popieriuose tampa vis realesnis. Jį norima pastatyti per 7 metus, tam reikėtų apie 800 mln. eurų.

Uosto bendrojo plano rengimas jau artėja prie finišo tiesiosios. Pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus - liko transporto schemos. Jeigu šiemet ir nepavyks šio plano suderinti, manoma, kad tai bus padaryta bent jau kitų metų pradžioje.

Paklaustas, ar formuojamų privažiuojamųjų kelių į išorinį uostą trasa nesikirs su Savivaldybės planuojamu įrengti Melnragės parku, A. Vaitkus atsakė, kad mažas trikampiukas įsirėžia į tą zoną. Vakar Uosto direkcija jau parengė raštą Savivaldybei, kuriuo prašoma atsižvelgti į tai, kad į privažiuojamajai daliai numatytą teritoriją nepatektų parko dalis.

Išorinio uosto potencialas - 34 mln. tonų papildomų krovinių Klaipėdos uostui. Pasak Uosto direkcijos vadovo, pagal partnerių, besidominčių šiuo objektu, pateikiamus skaičius, būtų net 38 mln. t krovinių. Prioritetas būtų jame konteinerizuoti kroviniai ir naftos produktai.

Svarstomi du išorinio uosto naudojimo variantai: vienas - suformuojama teritorija ir skelbiamas konkursas operatoriui parinkti, kitas - koncesijos variantas. Uosto direkcijos specialistams pastarasis imponuoja labiau, mat jį taikant savo kapitalu prisidėtų ir būsimasis išorinio uosto operatorius.

Pasak A. Vaitkaus, Klaipėdos uostu domisi ne tik Kinija, bet ir Vokietijos, Prancūzijos, Izraelio ir kitų šalių uostai. Direkcijos generalinis direktorius paneigė gandus, kad infrastruktūra bus parduodama, ir patikino, kad ji buvo ir bus valstybinė.

Uosto direkcija jau pateikė savo 4 metų strateginį planą Susisiekimo ministerijai. Pagal jį numatomos 4 metų valstybinės investicijos į vidinio uosto infrastruktūrą - 407 mln. eurų. Išoriniam uostui išplėtoti, preliminariais apskaičiavimais, reikėtų apie 800 mln. eurų. Pasak A. Vaitkaus, bent jau milijardo eurų tikrai turėtų pakakti.

Uosto direkcijos vadovas eilinį kartą patikino, kad žmonėms priėjimas prie molų statant išorinį uostą tik gerėtų. Rekreacinės zonos galėtų atsirasti ant jų abiejų. Išoriniu molu galbūt atsiras galimybė nueiti apie 3 km. Pagal turimą šiaurinio molo viziją, techninis projektas dar neparengtas, šiaurinio molo konstruktyvas gali atsidurti apie 3 km nuo kranto. Krova, kuri šiandien vyksta per 200-300 metrų nuo gyvenamųjų namų, nutols iki 1 km ar dar toliau.

Kadangi pietinės molas nuo vandens paviršiaus bus ne per tris o per šešis metrus, pagerės apžvalgos kampas.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

Arunas

2017-11-19   20:37

IP: 86.38.251.251

Prasta vizualizacija. Bandymas papirkti kazkokiais medziais, aikstynais, t.t., Kam tai reikalinga ten? Dar pazadekit grojancius fontanus. O faktas, kad ir siaurine miesto dalis uzdus nuo kamsciu. Uostas tendencingai savo transporto srautus nukreipia statmenai gyventoju. Baltijos prospekto srautas kerta kelia trims gatvems. Siaures prospekto papildoma apkrova sukurs Liepojos, Kretingos ir Liepiu gatviu kolapsa. Vaitkau, tu kolapsini miesta totaliai. Arba statykit viadukus uz savo babkes, arba sudo verta ideja. 800 mln. euru. Pridekit viadukus, gyventoju turto naikinama verte ir jusu uostas taps absoliuciai nuostolingu projektu. Bet kur tau, savo pelno nuostolio ataskaitose siu miesto patiriamu kastu nera ir nebus, Cia ne miesto ir uosto sinergija, tai is vienos kisenes vertes permetimas ir kita. Is gyventoju kazkokiam steigiamam AB'ui.

nesamone

2017-11-19   11:29

IP: 85.206.129.210

is vizijos proekto ar paveiskiuko isoriniame uoste kraus tik konteinerius...
konkretus ceburekai.. 4as terminalas konteineriam krauti, ir dar juroje

Siaip

2017-11-19   10:04

IP: 78.61.188.57

Ha ha, geras, melnragiskiai pasigavo Butinges ideja ir bando stumti... nesamone... Klaipėda ar taip, ar taip shudinas miestas gyventi - tai koks skirtumas ar uostas didesnis, ar mazesnis...

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Jūra

Klaipėdos uosto direkcijos laivynas pasipildo nauju laivu – šiandien į uostą atplaukia...

Naujasis Uosto direkcijos laivas - jau Klaipėdoje nuotrauka, foto

Žemės ūkio viceministras Artūras Bogdanovas įsitikinęs, kad Žuvininkystės tarnybos pertvarka būtina, nes...

Žuvininkystės tarnybos pertvarka - daugybė intrigų nuotrauka, foto

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis Vengrijoje vykusiame Kinijos ir Vidurio bei Rytų...

„Inicijuoja didelę Klaipėdos uosto plėtrą“ nuotrauka, foto

Uosto direkcija norėtų sujungti pietinėje uosto dalyje papildomai suformuotą 80 ha dydžio...

Vizijos pietinėje uosto dalyje - laivyba Vilhelmo kanalu nuotrauka, foto

Gruodžio 12-ąją gimtadienį švenčia nuotrauka, foto

Klaipėda, Jei pastebėjote, jog šiandien Jūsų giminaitis, draugas, ...

Kas vyksta "Neptūne"? nuotrauka, foto

Sportas, "Iš Klaipėdos išvažiavau su ašaromis akyse. Pasakysiu atvirai: šis sprendimas buvo vienas...

"Vakarų ekspresas". 1992 12 08, 09, 10, 11 ir 12 nuotrauka, foto

VE-25, 1992-ųjų gruodžio 8 dienos "Vakarų ekspreso" žinutėje "Dizenterija" apnuoginta skaudi to laikmečio...

Šalies miestai pasipuošė Kalėdoms nuotrauka, foto

Lietuvos naujienos, Gruodžio 1-ąją šalyje prasidėjo švenčių laukimo maratonas. Šalies miestai vieni po...

Klaipėda, Paskelbta prieš 1 val.

Sportas, Paskelbta prieš 5 val.

VE-25, Paskelbta prieš 6 val.

Lietuvos naujienos, Paskelbta prieš 8 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...