2020 m. rugpjūčio 6 d. 16:21 val., ketvirtadienis

ve  >  Žinios  >  Jūra

Jūra

Išorinis uostas Būtingėje atpigo milijardu

(14)

Išorinis uostas Būtingėje atpigo milijardu nuotrauka, foto

PLANAI. Klaipėdos uosto plėtros, pastatant išorinį uostą, galimybių studiją ir poveikio aplinkai vertinimą atliekantys ekspertai jau išsamiau nagrinėja tokio uosto atsiradimo Būtingėje galimybes ir kaštus.

© Viliaus MAČIULAIČIO nuotr.

Nagrinėti trys variantai

Reklama

Ekspertai nagrinėjo tris išorinio uosto Būtingėje variantus - A, B ir C. Renkantis A, terminalams būtų sudaromos maksimalios sąlygos, centrinė uosto dalis atiduota konteinerių krovai, skystiems kroviniams būtų išnaudojami molai, prie šiaurinio molo galėtų švartuotis laivai. B varianto atveju būtų renkamasi maksimalus krantinių ilgis ir atsirastų galimybė išnaudoti už krantinių esančias rezervines teritorijas. C variantas - stengiamasi su terminalais kuo mažiau išeiti į jūrą.

Ekspertai atkreipė dėmesį į tai, kad finansiniu atžvilgiu šis projektas nėra atsiperkantis, iš investuoto 1 Lt grįžtų 97 centai, būtų reikalingos subsidijos, bet krovos kompanijoms jis būtų naudingas.

Visais trimis atvejais investicijos į uosto infrastruktūrą (neskaičiuojant suprastruktūros) sudarytų 1 milijardą eurų. Suma galėtų kisti apie 10 proc. priklausomai nuo to, kokia struktūra būtų pasirinkta uosto viduje. Techniniu požiūriu, ekspertu manymu, A variantas būtų pirmoje vietoje, antroje - C, kuris būtų ekonomiškesnis, bet kainos atžvilgiu didelio skirtumo nėra. Abu šie variantai atsipirktų galbūt maždaug po 30 metų, o B - nerekomenduojamas.

Finansavimo šaltiniai

Tarp nurodomų finansavimo šaltinių - pats uostas ir privatūs investuotojai. Kelių ir geležinkelių projektams būtų galima bandyti gauti Europos Sąjungos paramą - 4 proc. Trūkstamoms lėšoms būtų imamos paskolos iš bankų. Subsidijoms reikėtų apie 25 proc., t. y. apie 900 mln. Lt, privačios investicijos sudarytų apie 15 proc. - 500 mln. Lt, Uosto direkcijos - apie 600 mln. Lt. Uosto tarybos nariai, krovos kompanijų atstovai, sunerimo. Mat išorinis uostas būtų dabartiniame uoste dirbančių krovos kompanijų konkurentas, o jeigu į jį investuotų Uosto direkcija, vadinasi, senojo uosto infrastruktūrai gerinti liktų mažiau lėšų.

Paklaustas, ar Uosto direkcija būtų pajėgi investuoti į išorinį uostą savo procentą, t. y. apie 600 mln. litų, kaip skaičiuoja studiją atliekantys ekspertai, E. Gentvilas atsakė: "Jų reikalas siūlyti investavimo modelius. O spendimą priims Vyriausybė. Ji gali kviesti strateginį investuotoją, kad pats pasistatytų, pats apsirūpintų kroviniais, pats rizikuotų patirti nuostolių arba turėti galimybę gauti didelį pelną. Vyriausybė gali pasakyti, kad investuos valstybės valdomos įmonės, pavyzdžiui, Uosto direkcija, AB "Klaipėdos nafta". Ekspertų pasiūlytas modelis niekuom neįpareigoja, todėl aš nesvarstau, ar mes būtume pajėgūs 2020-aisiais ką nors daryti, ar ne. Ne aš ir ne Uosto direkcija spręs, ar mes dalyvausime, ar ne. Tai padarys mūsų savininkas - valstybė."

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

„Būtingės giliavandenio“ neturi būti

2012-08-12   11:40

IP: 89.117.131.215

Tai – paskutinis smėlėtas pajūrio gabaliukas Lietuvos teritorijoje, kuris jokiu būdu neturi būti atiduotas uoto statybai.

Šventojoje reikia suręsti normalų tiltą per Šventosios upę; teritorija iki pat Latvijos sienos pradės apsistatyti kaip mat. tas gabaliukas turi būti Lietuvos Jūrmala, o tai vasarą žmonės priėjimo prie jūros praktiškai neturi, nėra kur automobilių pasistatyti. Palanga yra „ibiza“ ir fiesta, o Šventoji iki Latvijos sienos turi tapti Lietuvos Jūrmala ir uždrausti bet kokių pramoninių objektų plėtotę toje zonoje.

Ką duotų Šventosios gyventojams ir poilsiautojams „Būtingės giliavandenis“? Nieko! Apart geležinkelio ir uosto keliamo triukšmo, kraunamų anglių dulkių ir užsistovėjusio jūros vandens ties Šventąja (molų statybos į jūrą atveju).

df

2011-12-03   13:34

IP: 78.120.51.60

as niekaip nesuprantu kodel jie lenda i ta butinge net ir 1mliardu atpiges projektas viestiek bus brangesnis nei melnerageje politikai tiek praturtejo kad jau ir puse milijardo tai nera daug bet kai reikiafinansuoti svietilma vaiku uzimtuma ligonines ir tt tai 10mlijonu yra neimanoma misija

Klp

2011-12-02   18:52

IP: 178.72.56.243

Turint siuolaikine technika ir taikant naujausias metodikas tokia paklaida yra normos ribose.Juk niekas negali tiksliai apskaiciuoti kiek pavogs statybininkai, valdininkai, projektuotojai ir kiti kas tures galimybe prie tu pinigu prieiti...

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Jūra

Jūriniai konteineriai iš dalies yra ekonomikos lakmuso popierėlis, nes rodo vartojimo tendencijas....

Kokią ekonomikos temperatūrą rodo jūriniai konteineriai nuotrauka, foto

Po didžiulės nelaimės antradienį Libano sostinėje, Beiruto jūrų uoste, įvykus milžiniškam sprogimui...

Pavojinguosius krovinius sandėliuoti Klaipėdos uoste draudžiama nuotrauka, foto

UAB "Laivo "Venus S" direktorius Vaidas Lomsargis sako, kad, nepaisant to, kad...

Laivas "Venus S" po 13 metų paliko Klaipėdą nuotrauka, foto

"Per karantiną kai kurie laivai, kuriuose buvo ypatinga situacija, kuriuose iškilo grėsmė...

Nuotolinis laivų vedimo būdas pravers ir ateityje nuotrauka, foto

Palangon sugrįžta „Padėkos kauke“ įvertinta „Eglė žalčių karalienė“ nuotrauka, foto

Renginiai, Rugpjūčio 9 d. 18 val. į Palangą sugrįžta geriausia 2019 m. uostamiesčio teatrų...

Termometrai: kaip temperatūrą pasimatuoti kuo tiksliau ir išvengti klaidų? nuotrauka, foto

Sveikata, Nuo koronaviruso proveržio pradžios temperatūrą šalies gyventojai matuojasi dažniau ir atidžiau. Nors...

Brolių laukia teismas dėl mokesčių vengimo ir 170 tūkst. eurų neapskaitytų pajamų nuotrauka, foto

Kriminalai, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos Šiaulių ir Panevėžio apygardos valdybos pareigūnai kartu su...

Judėjimo Klaipėdoje strategija: viešasis transportas visų problemų neišspręs (4) nuotrauka, foto

Skaityk dabar, Sunku patikėti, iki ko nusiritome. Norint, pavyzdžiui, pritvirtinti žaliąją rodyklę Klaipėdoje, Smiltelės...

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...