2018 m. gegužės 28 d. 06:37 val., pirmadienis

ve  >  Žinios  >  Jūra

Jūra

Išorinis uostas Būtingėje atpigo milijardu

(14)

Išorinis uostas Būtingėje atpigo milijardu nuotrauka, foto

PLANAI. Klaipėdos uosto plėtros, pastatant išorinį uostą, galimybių studiją ir poveikio aplinkai vertinimą atliekantys ekspertai jau išsamiau nagrinėja tokio uosto atsiradimo Būtingėje galimybes ir kaštus.

© Viliaus MAČIULAIČIO nuotr.

Nagrinėti trys variantai

Ekspertai nagrinėjo tris išorinio uosto Būtingėje variantus - A, B ir C. Renkantis A, terminalams būtų sudaromos maksimalios sąlygos, centrinė uosto dalis atiduota konteinerių krovai, skystiems kroviniams būtų išnaudojami molai, prie šiaurinio molo galėtų švartuotis laivai. B varianto atveju būtų renkamasi maksimalus krantinių ilgis ir atsirastų galimybė išnaudoti už krantinių esančias rezervines teritorijas. C variantas - stengiamasi su terminalais kuo mažiau išeiti į jūrą.

Ekspertai atkreipė dėmesį į tai, kad finansiniu atžvilgiu šis projektas nėra atsiperkantis, iš investuoto 1 Lt grįžtų 97 centai, būtų reikalingos subsidijos, bet krovos kompanijoms jis būtų naudingas.

Visais trimis atvejais investicijos į uosto infrastruktūrą (neskaičiuojant suprastruktūros) sudarytų 1 milijardą eurų. Suma galėtų kisti apie 10 proc. priklausomai nuo to, kokia struktūra būtų pasirinkta uosto viduje. Techniniu požiūriu, ekspertu manymu, A variantas būtų pirmoje vietoje, antroje - C, kuris būtų ekonomiškesnis, bet kainos atžvilgiu didelio skirtumo nėra. Abu šie variantai atsipirktų galbūt maždaug po 30 metų, o B - nerekomenduojamas.

Finansavimo šaltiniai

Tarp nurodomų finansavimo šaltinių - pats uostas ir privatūs investuotojai. Kelių ir geležinkelių projektams būtų galima bandyti gauti Europos Sąjungos paramą - 4 proc. Trūkstamoms lėšoms būtų imamos paskolos iš bankų. Subsidijoms reikėtų apie 25 proc., t. y. apie 900 mln. Lt, privačios investicijos sudarytų apie 15 proc. - 500 mln. Lt, Uosto direkcijos - apie 600 mln. Lt. Uosto tarybos nariai, krovos kompanijų atstovai, sunerimo. Mat išorinis uostas būtų dabartiniame uoste dirbančių krovos kompanijų konkurentas, o jeigu į jį investuotų Uosto direkcija, vadinasi, senojo uosto infrastruktūrai gerinti liktų mažiau lėšų.

Paklaustas, ar Uosto direkcija būtų pajėgi investuoti į išorinį uostą savo procentą, t. y. apie 600 mln. litų, kaip skaičiuoja studiją atliekantys ekspertai, E. Gentvilas atsakė: "Jų reikalas siūlyti investavimo modelius. O spendimą priims Vyriausybė. Ji gali kviesti strateginį investuotoją, kad pats pasistatytų, pats apsirūpintų kroviniais, pats rizikuotų patirti nuostolių arba turėti galimybę gauti didelį pelną. Vyriausybė gali pasakyti, kad investuos valstybės valdomos įmonės, pavyzdžiui, Uosto direkcija, AB "Klaipėdos nafta". Ekspertų pasiūlytas modelis niekuom neįpareigoja, todėl aš nesvarstau, ar mes būtume pajėgūs 2020-aisiais ką nors daryti, ar ne. Ne aš ir ne Uosto direkcija spręs, ar mes dalyvausime, ar ne. Tai padarys mūsų savininkas - valstybė."

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

„Būtingės giliavandenio“ neturi būti

2012-08-12   11:40

IP: 89.117.131.215

Tai – paskutinis smėlėtas pajūrio gabaliukas Lietuvos teritorijoje, kuris jokiu būdu neturi būti atiduotas uoto statybai.

Šventojoje reikia suręsti normalų tiltą per Šventosios upę; teritorija iki pat Latvijos sienos pradės apsistatyti kaip mat. tas gabaliukas turi būti Lietuvos Jūrmala, o tai vasarą žmonės priėjimo prie jūros praktiškai neturi, nėra kur automobilių pasistatyti. Palanga yra „ibiza“ ir fiesta, o Šventoji iki Latvijos sienos turi tapti Lietuvos Jūrmala ir uždrausti bet kokių pramoninių objektų plėtotę toje zonoje.

Ką duotų Šventosios gyventojams ir poilsiautojams „Būtingės giliavandenis“? Nieko! Apart geležinkelio ir uosto keliamo triukšmo, kraunamų anglių dulkių ir užsistovėjusio jūros vandens ties Šventąja (molų statybos į jūrą atveju).

df

2011-12-03   13:34

IP: 78.120.51.60

as niekaip nesuprantu kodel jie lenda i ta butinge net ir 1mliardu atpiges projektas viestiek bus brangesnis nei melnerageje politikai tiek praturtejo kad jau ir puse milijardo tai nera daug bet kai reikiafinansuoti svietilma vaiku uzimtuma ligonines ir tt tai 10mlijonu yra neimanoma misija

Klp

2011-12-02   18:52

IP: 178.72.56.243

Turint siuolaikine technika ir taikant naujausias metodikas tokia paklaida yra normos ribose.Juk niekas negali tiksliai apskaiciuoti kiek pavogs statybininkai, valdininkai, projektuotojai ir kiti kas tures galimybe prie tu pinigu prieiti...

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Jūra

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pagerbta Finansų ministerijos organizuojamame geriausių Europos Sąjungos...

„Europos burė“ – Uosto direkcijai nuotrauka, foto

Tradicinių ir istorinių laivų asociacijos (TILA) pirmininkas, Lietuvos jūrų muziejaus istorikas Romualdas...

Statys istorinį laivą su elektriniu varikliu nuotrauka, foto

Paėjusį penktadienį Lietuvos jūrų muziejuje atidaryta paroda "Trispalvė jūroje saugo", kurioje galima...

Jau galima pagerbti laivo "Prezidentas Smetona" vėliavą nuotrauka, foto

Kuršių mariose apvirtus jachtai pasieniečiai išgelbėjo tris ja plaukusius berniukus ir vyrą....

Kuršių mariose išgelbėti trys vaikai ir vyras nuotrauka, foto

Pirmadienio horoskopas 12-ai zodiako ženklų nuotrauka, foto

Įvairybės, AVINAS. Galite sudaryti naudingą sutartį ar gauti pajamų. Tačiau pinigai neužsibus...

Palangos turguje labiausiai laukiami užsieniečiai nuotrauka, foto

Ūkis, Palanga – neabejotinai populiariausias Lietuvos kurortas, tad nereiktų stebėtis, kad Palangos turgus...

Aiškėja daugiau detalių apie tragediją Tauragėje nuotrauka, foto

Kriminalai, Policija tiria šeštadienį Tauragės rajone įvykusios tragedijos, kai vyras nušovė du žmones...

Automobiliai per Kuršių neriją bus keliami greičiau nuotrauka, foto

Klaipėda, Automobilių perkėlimas per Kuršių marias po dvejų metų užtruks trumpiau. Per dvejus...

Įvairybės, Paskelbta prieš 1 val.

Ūkis, Paskelbta prieš 10 val.

Kriminalai, Paskelbta prieš 15 val.

Klaipėda, Paskelbta prieš 15 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...