Inspektoriai apsiginklavo ne tik išmaniaisiais telefonais

Inspektoriai apsiginklavo ne tik išmaniaisiais telefonais

Navigacijos sezono metu Lietuvos saugios laivybos administracija pasirengusi užtikrinti saugią laivybą vidaus vandenų keliuose bendradarbiaudama su pasieniečiais ir policininkais. Techniniu atžvilgiu netvarkingi laivai už Klaipėdos uosto vartų išplaukti neišleidžiami. Be to, sugriežtinta laivavedžių, turinčių teisę valdyti laivus, plaukiojančius Lietuvos vidaus vandenų keliais, egzaminavimo tvarka ir keičiama pati egzaminų programa.

Užtikrinti saugią laivybą Lietuvos saugios laivybos administracijai (LSLA) padeda Valstybės sienos apsaugos tarnyba, t. y. pasieniečiai. Jie turi prieigą prie Lietuvos vidaus vandenų laivų registro ir mato visų laivų, išplaukiančių į jūrą pro Klaipėdos uosto vartus, duomenis. Taigi pasieniečiai žino, ar laivui atlikta techninė apžiūra, ar ne. Jeigu ne arba jeigu jos galiojimo laikas pasibaigęs, tokie laivai neišleidžiami plaukti į jūrą. Pasak LSLA direktoriaus Evaldo Zacharevičiaus, techniniu atžvilgiu netvarkingi laivai toliau kaip jūros vartai neišplauks.

LSLA ir vėl pasirašė bendradarbiavimo sutartį su policijos generaliniu komisariatu. Šiemet akcija "Vanduo 2013", t. y. bendri LSLA inspektorių ir policininkų reidai, nuo birželio iki spalio vyks 14 Lietuvos regionų.

Birželio 15 d. per keturiose Lietuvos vietose vykdytus kontrolės reidus surašyti 24 administracinių teisės pažeidimų protokolai. Daugiausiai jų, net 16 - už vandens transporto priemonių naudojimą be atliktos kasmetinės techninės apžiūros, 7 - vandens transporto priemonės buvo valdomos asmenų, neturėjusių laivavedžio kvalifikacijos liudijimo, 1 - už neregistruotos priemonės vairavimą.

Pernai per minėtą akciją buvo surašyti 42 administracinių teisės pažeidimų protokolai: 20 iš jų - dėl techninių apžiūrų, 9 - dėl laivavedžių pažymėjimų, 12 - dėl gelbėjimosi priemonių neturėjimo, vienas - laivavedys buvo neblaivus.

Jau trečius metus iš eilės LSLA inspektoriai budi kartu su policininkais, nes manoma, kad ši priemonė yra labai efektyvi. Tikimasi, kad ateityje prie inspektorių bei policininkų prisijungs ir gamtosaugininkai ir kartu su jais dalyvaus reiduose.

Šiemet Administracinių teisės pažeidimų kodekse pakeitimų nebuvo padaryta, vidaus vandenų laivavedžiai kontroliuojami taip pat griežtai kaip ir pernai, jų laukia tokios pačios baudos. Taip pat bus taikomos iki 50 proc. nuolaidos per 10 dienų sumokantiems baudas.

Šiemet per sezoną LSLA planuojama atlikti ne mažiau kaip 30 reidų. Pernai reidų metu buvo surašyti 175 administracinių teisės pažeidimų protokolai už laivybos pažeidimus vidaus vandenyse, išieškota 17 tūkst. 500 Lt baudų. Vidutiniškai vienam protokolui teko 100 Lt bauda.

Techninės apžiūros - 10 regionų

Penai daugiausia pažeidimų, net daugiau kaip pusė, buvo susiję su techninėmis apžiūromis. Pasak E. Zacharevičiaus, yra žmonių, kurie tikisi, kad nebus pagauti, o jeigu nepasiseks, sumokės tiek pat baudos, kiek už techninę apžiūrą.

Priminsime, kad registruojamiems naujiems laivams techninė apžiūra galioja 3 metus, 3 metų senumo laivui - dvejus metus. Senesniems kaip 5 metų amžiaus laivams techninė apžiūra turi būti atliekama kasmet.

Techninė apžiūra atliekama 10 Lietuvos regionų, kuriuose dirba 10 inspektorių. Kiekviename regione yra net kelios vietos, kuriose budi LSLA inspektoriai. Taigi sudaromos sąlygos laivų savininkams kuo arčiau jų gyvenamosios vietos atlikti laivų techninę apžiūrą. Pavyzdžiui, Klaipėdoje techninės apžiūros atliekamos ir Pilies, ir Smiltelės uostuose, ir Smiltynėje. Jos taip pat atliekamos Palangoje, Juodkrantėje, Preiloje, Nidoje, Vilniuje, Kaune, Šilutėje, Marijampolėje. Mokestis - nuo 40 iki 180 Lt.

Šiemet įvesta naujovė. Visi LSLA inspektoriai gavo išmaniuosius mobiliuosius telefonus. Turėdami prieigą prie Vidaus vandenų laivų registro ir įvedę laivo registracijos numerį jie gauna visus būtinus duomenis apie tą laivą - kas yra jo savininkas, kada laivui atlikta techninė apžiūra ir kt. Tad inspektoriams nebereikia vaikytis netvarkingų laivų.

Keičiama egzaminų programa

Vidaus vandenų laivų laivavedžių skaičius didėja kasmet, daugėja ir egzaminų, tačiau mažėja juos išlaikiusiųjų skaičius. Šiuo metu teisę valdyti laivus, plaukiojančius Lietuvos vidaus vandenų keliais, turi daugiau kaip 13 tūkstančių laivavedžių. 2011-aisiais jiems organizuota 40, 2012-aisiais - 80, o šiemet planuojama surengti apie 114 egzaminų.

Šiemet iki gegužės pabaigos egzaminus laikė 270 asmenų, išlaikė tik 214. 56 asmenys, neišlaikę egzamino, negavo teisės valdyti laivo. Pasak E. Zacharevičiaus, tai yra susiję su griežtesnės tvarkos įvedimu. Nuo 2008-ųjų kasmet laikydavo egzaminus ir gaudavo pažymėjimus vidutiniškai apie 1600 asmenų, o nuo pernai 3 kartus sumažėjo žmonių, sėkmingai išlaikančių egzaminus, 2012-aisiais išlaikiusiųjų buvo 541.

Tvarka buvo sugriežtinta pastebėjus, kad egzaminų laikyti ateina ir visiškai nesimokę kursuose, kažkokiu būdu gavę kursų baigimo pažymėjimus. Pastaruoju metu į kursus pradėta priimti mažiau žmonių, sudaromos kur kas mažesnės grupės. Kaip visa tai vykdavo anksčiau, šiuo metu aiškinasi prokuratūra.

Beje, keičiama ir pati egzaminavimo programa. Senoji sistema buvo įdiegta 2006 m., o jau įvyko nemažai pasikeitimų teisės aktų srityje. Bus atnaujinti ir bilietai, be to, atsiras galimybė registruotis į egzaminus elektroniniu būdu, kai bus skelbiamas grafikas ir laisvos vietos.

Šiuo metu rekonstruojamos LSLA patalpos ir rengiama šiuolaikinė egzaminų klasė. Ji turės 10 kompiuterinių egzaminavimo vietų, stebėjimo sistemą. Planuojama, kad situacija šioje srityje pagerės ir egzaminų, galimas daiktas, bus rengiama dar daugiau.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder