Inspekcija tiria boto išmetimo į krantą priežastis.

"Vakarų eksprese" buvo rašyta, kad gruodžio 12 d. Baltijos jūroje tarp I ir II Melnragės paplūdimių į krantą buvo išmestas žvejybos botas KL-4422. Laimei, 5 jame buvę žmonės nenukentėjo. Praėjusį šeštadienį 16.30 val. laivas "Viktorija" partempė KL-4422 į Klaipėdos uostą. Teršalų nepastebėta.
Gruodžio 12 d. 10.25 val. pro Klaipėdos uosto vartus botas išplaukė su 3 įgulos nariais ir 2 keleiviais. Apie 11. 55 val. bote kapitono pareigas ėjęs įgulos narys pranešė kitam laivui KL-3351, kad KL-4422 yra nebevaldomas ir nešamas į krantą, kad įgula ir keleiviai per 10-15 minučių pasirengs palikti laivą.
Kai mes atvykome į įvykio vietą, žvejybos botas stovėjo įsmigęs visai arti kranto ir buvo paniręs bangose. Kiek tolėliau ant kranto laivelio savininko lūkuriavo nekalbūs žvejai.
KL-4422 priklauso UAB "Rikneda". Tokį priekrantėje žvejojantį laivelį bendrovė turi tik vieną. Žūkle ji verčiasi jau ketverius metus. "Riknedos" direktorius Stasys Vagnorius "Vakarų ekspresui" sakė, jog, jo manymu, visiškai galimas daiktas, kad ant sraigto apsivijo tinklas, tad užgeso variklis ir laivas buvo nešamas kranto link ir užplaukė ant seklumos.
Boto KL-4422 žvejai sakė, jog sugedo variklis: tik išplaukus jis pradėjęs "slobti". Baimės, nors taip nutiko nutiko pirmą kartą, nepatyrę: buvo aišku, kad išneš į krantą, tad ramiai laukė vildamiesi, kad laivas sustotų kuo arčiau kranto, idant jie galėtų išbristi. Gylis išlipus iš laivo buvęs gal daugiau kaip metras. Vyrai nesušalę, nes prie šalčio yra pripratę. Dokumentus, būtiniausius daiktus išsiėmė.
Į jūrą paprastai, jeigu oro sąlygos leidžia, "Riknedos" žvejai plaukia kas antrą dieną. Metus žvejojantis žvejys, paklaustas, ar bet uždarbiai geri, atsakė, jog uždirbąs minimumą, tačiau toks darbas esąs geriau negu jokio. Tądien nei žvejyba sekėsi, nei žuvies buvo. Labiausiai mus nustebino tai, kad žvejai apgailestavo, jog esant nors ir nedidelei bangai jie negalį išpumpuoti vandens iš boto, yra nepajėgūs jo apsukti nosimi į priekį, t. y. savo jėgomis susitvarkyti ir plaukti atgal į jūrą.
Stovėdami ant kranto prie boto vyrai svarstė, ką reikia daryti. Savininkas manė, jog vertėtų pasitelkti į pagalbą kraną, uždėti botą, kuris būdamas aliuminis nėra sunkus, ant tralo ir nuvežti. Norėta laivelį traukti kiek galima labiau į krantą, kad bangos neprineštų smėlio, ir tai padaryti kaip galima greičiau. Žvejai sakė, jog išpumpavus vandenį laivas pasikels aukščiau, o tada jau galima laukti, kol ateis patinkanti banga. Apgailestauta, kad reikės išmesti akumuliatorius, nes visi jie jau buvo vandenyje, kad gali tekti ardyti variklį ir jį plauti, kad, ko gero, reikės pakeisti ir sūraus vandens gavusią elektros instaliaciją.

Pasieniečiai atskubėjo nekviesti

Beje, jokios pagalbos boto KL-4422 įgulos nariai neprašė. Tiesiog juos stebėjo pasieniečiai ir atvažiavo nekviesti pasižiūrėti, ar nėra skęstančių, sužeistų. Įsitikinę, kad viskas tvarkoje išvažiavo. Tačiau dar tądien jie aiškinosi, kodėl laive nebuvo laivavedžio Antano Cipario (gimusio 1958), o plaukė tik įgulos nariai Vitas Liestraumas (1962), Vitalijus Meškys (1974 m.), o botą valdęs Gintaras Petrauskas. Beje, įtariama, jog Kopgalio užkardos pareigūnams buvo perduotas melagingas pranešimas, kad laive yra laivavedys. Surinktą tyrimo medžiagą pasieniečiai perdavė Valstybinės vidaus vandenų laivybos inspekcijos Klaipėdos skyriui.

Įvykį tiria inspekcija

Šios inspekcijos vyresnysis inspektorius Igoris Lavrovas "Vakarų ekspresui" sakė, jog kiekviename laive, išplaukiančiame į jūrą, turi būti arba laivavedys arba kapitonas, kurie dalyvauja inspekcijos bei Klaipėdos uosto kapitono valdybos rengiamuose instruktažuose. A. Cipario, kuris juose dalyvavo, KL-4422 patiriant avariją laive nebuvo. Neatmetama galimybė, jog avarinis įvykis nutiko ir dėl to.
Laivą valdžiusį ir kapitonu prisistačiusį Gintarą Petrauską, I. Lavrovo teigimu, pažadėjo į inspekciją atvesti savininkas. Kokius dokumentus turi minėtas asmuo, inspekcija dar nežino. Praeitą pirmadienį jis dar buvo neapklaustas. Avarinį įvykį tirianti inspekcija dar nepadarė jokių išvadų. Praeitą penktadienį, kai botas dar buvo vandenyje, į įvykio vietą buvo nuvykęs inspektorius. Kai įvykis bus baigtas tirti, kai bus nustatyta, kokie pažeidimai padaryti, tad bus skiriamos ir baudos.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder