2019 m. vasario 16 d. 12:08 val., šeštadienis

ve  >  Žinios  >  Jūra

Jūra

"Eurogate Klaipėda" viltys ir bėdos.

2002-09-12, 12:00

Vidmantas MAŽIOKAS

Šiandien Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) filialo "Eurogate Klaipėda" padalinys Tarptautinė jūrų perkėla (TJP), vadinamasis ro-ro terminalas tėra apkrautas daugų daugiausiai 40%. Ko čia galima tikėtis artimiausiu metu?

Ekonominio sprogimo padaryti neįstengiama

"Vakarų eksprese" ne kartą rašyta, jog unikalioje Klaipėdos perkėloje stovi unikalūs įrenginiai, sudvigubinti tiltai, leidžiantys apdoroti didžiausius pasaulyje keltus. Projektinis TJP pajėgumas yra 150 tūkst. vagonų per metus, tačiau šiemet ji neapdoros nei 10 tūkstančių vagonų. Jeigu ji galėtų apdoroti 150 tūkst. vagonų per metus, pasak "Eurogate Klaipėda" direktoriaus Vaclovo Grigalausko, įvyktų ekonominis sprogimas.
"Eurogate Klaipėda" vadovybė dar tebesvajoja, kad kada nors į Klaipėdą ateis europinio pločio geležinkelio bėgiai. Tada padidėtų geležinkeliu gabenamų krovinių apyvarta TJP, būtų išspręsta daugybė problemų. Tokią rožinę svajonę įgyvendinti dabar trukdo lėšų stygius. Šiuo metu KLASCO tai yra neįmanoma, kadangi jos sausakrūviame uoste katastrofiška padėtis - krovinių sausra dėl Rusijos geležinkelio tarifų politikos. V. Grigalausko manymu, jeigu visi KLASCO padaliniai dirbtų sėkmingai, ji galėtų sukaupti daug lėšų, ir tokia svajonė nebūtų utopinė.

Uždavinys - surasti naujų linijų

Šiuo metu perkėloje turimos dvi linijos į Švediją, jas aptarnauja UAB "Baltijos keltų terminalas", linijos į Vokietijos Kylio ir Mukrano uostus bei Danijos uostus.
"Eurogate" uždavinys stengtis, kad kuo daugiau naujų linijų būtų atidaryta perkėloje. Linijos šeimininkas arba operatorius turi rūpintis tuo, kad ta linija būtų gabenama kuo daug krovinių, nes nuo jo verslo TJP, kaip stividorius, tegauna tik beveik 5%. Pavyzdžiui, jeigu autotreilerio pervežimas į Vokietiją kainuoja 1200 Lt, tai TJP gauna tik 112 Lt už pakrovimą.
Pasak "Eurogate" direktoriaus, Baltijos baseine rinka yra jau tirštai prisodrinta, pripildyta keltų pasiūlos. Tai rodo, kad ir toks pavyzdys, jog kompanijos "Scandlines" keltas "Greifswald" šiandien stovi praktiškai be darbo. Žinoma, naujos linijos yra atidaromos, tačiau jos veda į Liepoją, Rygą, Taliną, Sankt Peterburgą. Netoli pastarojo statomas didžiulis Rusijos uostas Ustluga, kuris turės ir geležinkelinę, ir ro-ro perkėlą. Tad Klaipėdos uostui tokiomis sąlygomis konkuruoti labai sunku. Norint tai daryti, būtina orientuotis į greitą krovinių apdorojimą. Ypač svarbu, V. Grigalausko manymu, kad jėginės struktūros, t. y. muitinės, pasienio pareigūnai greitai dirbtų, idant krovinys kuo mažiau stovėtų uoste.
Pasak direktoriaus, muitinės reikalai po truputį gerėja, pradedamos supaprastinti procedūros. Šalia keleivių laukimo salės esančiame keleivių emigracinės ir ekonominės patikros, kurią atlieka muitininkai ir pasieniečiai, poste Muitinės departamentas žada įrengti rentgeno aparatūrą, kuria bus tikrinamas keleivių bagažas. Tai kur kas pagreitins šią procedūrą.

Pastangos ir viltys

Šiuo metu bandoma pritraukti krovinius iš tų valstybių, kurios būtų tuo suinteresuotos. Šiandien yra kuriamas KLASCO filialas Logistikos ir transporto centras, kuris globaliniu mastu užsiims ir krovinių paieška. Jau yra paskirtas ir naujas šio centro direktorius Mečislovas Vitkauskas. Pirmuoju generalinio direktoriaus pavaduotoju pradėjo dirbti Vilius Aksinavičius, anksčiau dirbęs AB "Mažeikių nafta" vyriausiuoju vamzdynų ir Būtingės naftos terminalo eksploatavimo vadovu. Jis imsis spręsti KLASCO komercijos ir marketingo problemas.
Dar viena "Eurogate" direktoriaus viltis - Lietuvai įstojus į Europos Sąjungą (ES) siena nusikels į rytinę dalį. V. Grigalauskas tiki, kad tada Pabaltijo regione turėtų labai išaugti krovinių kiekis, nes bus paprasčiau įvažiuoti į Baltijos valstybes.

Bėdų bėda

Šiandien Lietuvos bėdų bėda, V. Grigalausko įsitikinimu - Baltarusija, per kurią jai reikia gabenti savo krovinius. Lietuvos vežėjai turi samdyti krovinio palydą du kartus per parą. Tad jie jau suka į kairę ir važiuoja per Latviją. Susidaro daugiau kilometrų ir daug nepatogumų. Belieka tikėtis, kad šie reikalai gerės. Lietuvos Vyriausybė jau veda derybas. Yra pareikšta, kad jeigu Baltarusija nesiliaus ekonomiškai spausti Lietuvą, pastaroji imsis tokių pačių priemonių prieš jos vežėjus.
Nors konfliktai su Baltarusijos muitine, kurie apsunkino krovinių pervežimą, o kartu ir TJP veiklą, dar nesibaigė, tačiau didžiulio krovinių nuotrūkio dėl to perkėloje nepastebėta.

ES parama

Orientuojantis į laisvojo uosto modelį prie AB "Vakarų laivų remontas" bus statomas augalų karantino, veterinarijos ir maisto produktų patikrinimo punktas, skirtas visai pietinei Klaipėdos uosto daliai, t. y. ir konsorciumui Klaipėdos terminalui, ir AB "Vakarų laivų remontas", ir TJP, ir konteinerių terminalui. "Eurogate" direktorius nevertina, ar tai gerai, ar ne. To reikalauja ES, beje, ji ir finansuoja šį projektą. V. Grigalauskas juokauja, sakydamas, jog būtų gerai, kad ES finansuotų europinių geležinkelio bėgių nutiesimą į Klaipėdą.

Įveikiant sunkumus

Nepaisant įvairių sunkumų "Eurogate Klaipėda" padalinių TJP ir konteinerių terminalo veikla plečiasi. Apie konteinerių terminalo rekordą rugpjūčio mėnesį "Vakarų eksprese" jau rašyta. Pasak V. Grigalausko, būtų gerai, kad ir kituose KLASCO padaliniuose būtų bent jau tokie neblogi reikalai, kaip "Eurogate", nors, žinoma, ir čia iki klestėjimo dar toli.
Beje, prieš privatizavimą "Eurogate" dirbo 300 žmonių. Dabar jų liko 98. Taigi čia kyla darbo našumas. Žinoma, vien savo jėgomis "Eurogate" neišsiverčia, prireikus papildoma darbo jėga krovos kompleksams samdoma iš filialo "KLASCO servisas". Tokį darbo organizavimą "Eurogate Klaipėda" direktorius vertina kaip labai pažangų.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Jūra

Jūrinės kultūros koordinacinė taryba iki vasario 22 d. laukia pasiūlymų "Albatroso" apdovanojimams.

Prašoma siūlyti kandidatus "Albatroso" apdovanojimams nuotrauka, foto

Šiemet kovą ant Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos pastato sienos J. Janonio...

Atminimo lentelė buvusiam "Laivininkystės" vadovui nuotrauka, foto

Tenkindami skaitytojų pageidavimą, retkarčiais pasižvalgome, kas vyksta už uosto tvoros. Šį kartą...

Uoste - krovos terminalas, neturintis geležinkelio nuotrauka, foto

Netrukus prasidės UAB Klaipėdos konteinerių terminalo (KKT) naudojamų 143-143A krantinių rekonstrukcija. Terminalo...

KKT: 2019-ieji iššūkių metai nuotrauka, foto

Valstybės vėliava, herbas ir himnas – kodėl jie tokie? nuotrauka, foto

Lietuva, Vėliavos, herbai, himnai turi ne tik politinę, bet ir teisinę reikšmę, ...

Palanga siūlys naują turistinį perliuką nuotrauka, foto

Vakarų Lietuva, Kuriami planai populiariausioje Palangos Jono Basanavičiaus gatvėje įrengti naują skverą ir atgaivinti...

"Ryto" kapitonas apie tikslą įveikti "Neptūną" nuotrauka, foto

Sportas, Vilniaus „Ryto“ komanda jau šiandien stos į „Kidy Tour“ Karaliaus Mindaugo taurės...

Įdomios vasario 16 d. TV sporto transliacijos nuotrauka, foto

Sportas, LRT

Vakarų Lietuva, Paskelbta prieš 53 min.

Sportas, Paskelbta prieš 1 val.

Sportas, Paskelbta prieš 2 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...