Dėl tragedijos jūroje pradėti dar du tyrimai

Dėl tragedijos jūroje pradėti dar du tyrimai

Rugsėjo 22 d. per Kapitono Stepono Kudzevičiaus regatą įvykusios nelaimės tyrimą pradėjo ir Lietuvos buriuotojų sąjunga (LBS), ir Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). Tyrimų esmė - teisingai įvertinti susidariusią situaciją, parengti rekomedacijas, kad tokie skaudūs įvykiai nepasikartotų ateityje.

LBS nebuvo Kapitono Stepono Kudzevičiaus regatos organizatorė, ją organizavo sporto klubas "Ostmarina". Tačiau Lietuvos buriuotojų sąjungos prezidento Naglio Nasvyčio įsakymu rugsėjo 24 d. sudaryta laikinoji LBS komisija nelaimingiems įvykiams tirti.

Pasak N. Nasvyčio, į komisiją buvo pakviesti šie Vandenynų burinės jachtos vado kvalifikaciją turintys buriuotojai: Rokas Ruslanas Arbušis, Kąstytis Bartusevičius, Rimundas Daubaras (jachtos "Abersail" atstovas), Ričardas Ramanauskas(burlaivis "Brabander"), Raimondas Šiugždinis (lenktynininkas), Andrius Varnas (vienas jachta apiplaukęs pasaulį), Valdemaras Vizbaras (burlaivio "Brabander" kapitonas). Komisijos pirmininkas - Raimondas Norkus. Anot LBS prezidento, geresnių tyrėjų sąjunga neturi.

Komisijai pavesta detaliai ir objektyviai įvertinti nelaimingų įvykių aplinkybes, priežastis ir pateikti LBS tarybai vertinimo išvadas bei rekomendacijas dėl regatų saugumo priemonių gerinimo, apibendrinti ir pateikti buriuotojų bendruomenei siūlymus dėl skaudžių įvykių ateityje prevencijos.

"Tyrimą atliksime tam, kad ateityje nepasikartotų panašūs dalykai. Kaltų nenorime ieškoti. Būna situacijų, kurių gali nenumatyti, tačiau tokius dalykus reikia žinoti. Be to, norisi toje istorijoje sudėti kiek galima daugiau taškų, nes pasipylė labai daug interpretacijų", - sakė N. Nasvytis.

Jachtų techninę priežiūrą atlieka LBS, naudodamasi techninių inspektorių paslaugomis. LBS prezidento teigimu, jachtos kasmet privalo pereiti techninę apžiūrą. Paklaustas, ar jachta "Defiance", kurios du žmonės dingo, viena įgulos narė mirė ligoninėje ir tik vienas narys išgelbėtas, buvo pereiti techninę apžiūrą, N. Nasvytis atsakė: "Niekas be techninės apžiūros negali plaukti. Buriuojančius mariose ir jūroje gali patikrinti Lietuvos transporto saugos administracija. Šiuo atveju, kai toks lygis - regata jūroje, negalėjo būti jachtos, neturinčios techninės apžiūros."

Buvo nuspręsta, kad komisija dirbs apie porą mėnesių. Prezidentas sako kalbėjęs su komisijos nariais, jie nori padaryti tai kiek galima greičiau. Ketvirtadienį vakare vyks jų pasitarimas, jie sutikslins visus klausimus ir tai, kam jie turi būti užduoti.

LTSA sudarytos komisijos pirmininkas - Linas Kasparavičius, administracijos Jūrų departamento Laivybos priežiūros skyriaus vedėjas.

Šiuo metu komisijos nariai renka informaciją, bendrauja su liudininkais, bendradarbiauja ir su teisėsaugos institucijomis. Jie jau apžiūrėjo ant kranto išmestas jachtas "Defiance" ir "Esox".

Ši komisija žada dirbti apie pusmetį, nes teisės aktai tam numato maždaug 6 mėnesių laikotarpį. "Mūsų tikslas išsiaiškinti visas aplinkybes ir priežastis. Priklausomai nuo to, kokius duomenis surinksime, vėliau svarstysime, kokias rekomendacijas būtų galima teikti, kad tokių dalykų būtų išvengta", - sakė L. Kasparavičius.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder