2019 m. balandžio 24 d. 10:50 val., trečiadienis

ve  >  Žinios  >  Jūra

Jūra

Baltijos jūra - vartai ar akligatvis?

(2)

Baltijos jūra - vartai ar akligatvis? nuotrauka, foto

ORGANIZATORIAI. Iš kairės dr. Janas Aliksas, "Sefacil Fundation" atstovas, dr. Arno Seri, Havro universiteto atstovas,Rima Mickienė, Jūreivystės mokyklos direktoriaus pavaduotoja akademinei veiklai, prof. Viktoras Senčila, Jūreivystės mokyklos direktorius.

© Redakcijos archyvo nuotr.

Į tokį klausimą bandoma rasti atsakymą vakar Klaipėdoje, Lietuvos aukštojoje jūreivystės mokykloje, prasidėjusioje tarptautinėje mokslinėje-praktinėje konferencijoje, truksiančioje pustrečios dienos. Joje net 38 pranešimus skaitys lektoriai iš 9 šalių. Vėliau jų pagrindu bus išleista knyga anglų kalba.

Konferenciją "Baltijos jūra - vartai ar akligatvis?" ("The Baltic Sea - gateway or cul de sac?") organizavo Normandijos Havro (le Havre) universitetas, Prancūzijos organizacija "Sefacil Fundation", finansuojama privačių įmonių ir padedanti mokslininkams įgyvendinti įvairius projektus iš dalies juos finansuodama, ir Lietuvos aukštoji jūreivystės mokykla. Tai vienas iš svarbiausių renginių, skirtų šiemet paminėti mokyklos 70 metų jubiliejų.

Dalį pranešimų skaitys mokslininkai, dalį - praktikai, jūrinės industrijos atstovai iš Lietuvos, Estijos, Latvijos, Rusijos, Lenkijos, Vokietijos, Švedijos, Prancūzijos, Suomijos. Į konferenciją atvyko svečiai iš Rumunijos, Turkijos, Italijos ir Baltarusijos. Iš viso - iki 70 dalyvių.

Pagrindinė konferencijos tema - Baltijos jūros patrauklumas kroviniams transportuoti. Pasak Jūreivystės mokyklos direktoriaus profesoriaus Viktoro Senčilos, Baltijos jūra ne tik skiria regionus, bet ir jungia juos, ir ne tik Baltijos šalis, bet ir rytus su vakarais, šiaurę ir pietus, yra tilto tarp Europos ir Azijos dalis. Situacija Baltijos jūros regione nuolatos keičiasi, atsiranda nauji ekonominiai, geopolitiniai, technologiniai ir ekologiniai iššūkiai. Konferencijoje visiems jiems ir bus skiriamas dėmesys.

Havro universiteto atstovas transporto geografas dr. Arno Seri (Arnaud Serry, jau apie 20 metų kalbantis ir lietuvių kalba, nes žmona - lietuvė) sakė, jog pagrindinė konferencijos idėja - suvienyti aplink Baltijos jūrą esančių šalių mokslininkus, ir ne tik juos, ir pakalbėti apie tai, kokia jos būklė dabar ir kas jos laukia po 10-20 metų.

"Šiandien Baltijos jūra - ir vartai, ir kliūtis. Kad ir kaip būtų, labai dideli laivai į ją negali atplaukti. Kitas dalykas, siena su Rusija nėra lengvai įveikiama. Tačiau, nepaisant to, krovinių srautai uostuose auga. Baltijos jūros ateitis labai daug kuo priklausys nuo politikų ir privačių įmonių", - sakė A. Seri ir pridūrė, kad jūrininkai ir tolimoje ateityje tikrai turės darbo, nes autonominiai laivai - kol kas tik gražūs techniniai projektai. Pasak V. Senčilos, juridinės bazės tokiems laivai nėra. Visos tarptautinės konvencijos numato atsakingą asmenį, o juo gali būti tik žmogus. Vienas iš pranešimų konferencijoje skirtas būtent šiai temai.

A. Seri sako, kad Klaipėdos uostas yra Baltijos šalių uostų lyderis, o visoje jūroje lyderiauja kol kas Rusijos Sankt Peterburgo uostai ir labai sparčiai auga Lenkijos Gdansko uostas. Jame konteinerių kraunama tris kartus daugiau nei Klaipėdoje.

"Sefacil Fundation" atstovas transporto geografas dr. Janas Aliksas (Yann Alix), pirmą kartą besilankantis Klaipėdoje ir jau spėjęs pajusti jos specifiškumą, mano, kad ateityje bus galimybė iš Baltijos jūros atidaryti šiaurinį kelią ir laivams plaukti į Arktį.

Tikimasi, kad bus vartai

Panešimų tematika labai įvairi, nes norima aprėpti visumą. Pavyzdžiui, latvių pranešimas bus apie jūrininkų rengimo naudą valstybei, bus liečiami jūrų turizmo, kultūros ir net edukacijos kausimai. "Kad regionas vystytųsi greitai, neturi būti stabdžių jokioje srityje. Todėl nesirinkome vienos temos", - sakė V. Senčila. Be abejo, aprėpti visų klausimų, iškylančių šioje srityje, būtų neįmanoma. A. Seri juokauja, kad tada konferencija turėtų vykti mažiausiai dvi savaites. "Aptardami pagrindinius klausimus norime susidaryti bendrą sisteminį vaizdą", - sakė jis.

"Konferencijos pavadinimas intriguojantis, tematika reta. Tikimės, kad Baltijos jūra vis dėlto bus vartai tiek į Azijos, tiek į Amerikos žemyną ir į visus pasaulio vandenynus. Man įdomiausi alternatyvūs keliai - poliariniai keliai iš šiaurės, Šilko kelias, kuris eitų ir per sausumą ir įtrauktų tokias šalis kaip Azerbaidžanas, Gruzija, Kinija, Kazachstanas. Labai įdomi alternatyvaus kuro ir aplinkosaugos problematika, t. y. ką mes paliksime kitoms kartoms", - sakė Rima Mickienė, Jūreivystės mokyklos direktoriaus pavaduotoja akademinei veiklai.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

se

2018-05-26   14:02

IP: 78.61.191.164

kam ruosiami ir kokiu specialistu kadrai,juk laivu kaip ir nebelike?Uzsieniui,o mes mokame?160 jurininku,tai didelis burys ,kur juos idarbina?Jureiviai be laivu?

kvailystė

2018-05-17   15:29

IP: 78.57.217.118

dar niekada ir niekur joks vandens telkinys nebuvo akligatviu...

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Jūra

Žiniasklaidoje pasklidus, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto vadovo postą rengiamasi atiduoti ,,Maxima...

Neigia gandus apie galimą uosto vadovą nuotrauka, foto

Antradienį skelbiama navigacijos pradžia eksploatuojamuose Lietuvos valstybinės reikšmės vidaus vandenų keliuose. ...

Vidaus vandenų keliuose - navigacijos sezono pradžia nuotrauka, foto

Maskvoje prasidėjo tarptautinė transporto ir logistikos paroda „TansRussia 2019“. Jau dvidešimt ketvirtą...

Klaipėdos uostas pristatomas parodoje Maskvoje nuotrauka, foto

Daugiau nei 6 intensyvaus darbo valandos ant vandens pučiant stipriam vėjui –...

„Ambersail 2“ ruošiasi trečiajam sezono iššūkiui nuotrauka, foto

Sulaikė heroino platinimą kalėjime organizavusį vyrą nuotrauka, foto

Kriminalai, Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kriminalinės policijos organizuoto nusikalstamumo tyrimo valdybos (VPK...

A.Verygos vaistų politika - pasityčiojimas iš žmonių nuotrauka, foto

Sveikata, Kiek dar reikės kalbėti iš televizijos ekranų, per radijo laidas, rašyti spaudoje,...

Pietų pertrauka: kur pietauti šiandien? nuotrauka, foto

Patarimai, Adresas: I. Kanto g. 44 Rezervacijų tel.: +370 698 39960

Buvusiame komisariate įkurdins teismus nuotrauka, foto

Klaipėda, Prieš pat šv. Velykas Vyriausybės kancleris Algirdas Stončaitis pasirašė nutarimą dėl buvusiojo...

Kriminalai, Paskelbta prieš 27 min.

Sveikata, Paskelbta prieš 39 min.

Patarimai, Paskelbta prieš 40 min.

Klaipėda, Paskelbta prieš 49 min.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...