2019 m. vasario 19 d. 13:48 val., antradienis

ve  >  Žinios  >  Jūra

Jūra

Aplinkosaugininkai leidžia uostui ir miestui susitarti

(1)

Aplinkosaugininkai leidžia uostui ir miestui susitarti nuotrauka, foto

ŽELDINIAI. Aplinkosaugininkų manymu, uostas ir miestas turi susitarti privalomų sodinti želdinių klausimu.

© Egidijaus JANKAUSKO nuotr.

Uostininkai piktinasi, kad mokėdami 3 eurų nuomos už 1 kv. m uosto žemės mokestį dar turi 12 proc. savo nuomojamos teritorijos apsodinti želdiniais. Aplinkosaugininkai sako, jog nereikalauja, kad būtent uoste turi būti sodinami želdiniai, ir siūlo susitarti su Klaipėdos savivaldybe, kad jie būtų pasodinti kur nors kitur, ir kuo arčiau uosto, tuo geriau.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto tarybos posėdyje aptartas aplinkos ministro 2007 metų įsakymo "Dėl atskirųjų rekreacinės paskirties želdynų plotų normų ir priklausomų želdynų normų (plotų) nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo projektas.

Pagal minėtą įsakymą, želdynai uoste turėtų užimti 12 proc. viso uosto žemės ploto. Turint omenyje, kad Klaipėdos uostas ir taip jau mažas pagal vieną bėginį krantinės metrą, toks reikalavimas turi įtakos uosto veiklai.

Be to, pavyzdžiui, Krovinių terminale, kituose pavojinguose objektuose uoste žolės sodinti negalima saugumo sumetimais. Nereikėtų pamiršti, kad uoste galioja ISPS saugumo kodekso reikalavimai - prie vartų medžio nepasodinsi. Pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus, visų įmonių viena liniuote matuoti negalima.

Minėtos tarybos narys, Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Urbanistinės plėtros departamento direktorius Kastytis Macijauskas replikavo, kad tokiu atveju reikia reikalauti, kad oro uosto lėktuvų pakilimo takas būtų apsodintas želdiniais.

Tarybos posėdyje dalyvavęs Aplinkos ministerijos Saugomų teritorijų ir kraštovaizdžio departamento direktorius Vidmantas Bezaras teigė, kad želdinių reikalaujama todėl, nes jie stabdo teršalų sklaidą. Jis priminė, kad vejos - taip pat želdynai, be to, ir vanduo, turintis absorbcinių savybių, taip pat gali būti skaičiuojamas kaip želdiniai. Jis akcentavo, kad turint omenyje tuos 12 proc. kalbama apie visą teritoriją, o ne apie vieną sklypą. Pasak aplinkosaugininko, jeigu nepavyksta želdinių sodinti uoste, tada reikia juos sodinti už tvoros, ir kuo arčiau, tuo geriau. V. Bezaras pastebėjo, kad Klaipėda neblizga želdinių atžvilgiu. Jo manymu, jeigu uostas ir miestas susitars tarpusavyje, kokios teritorijos turi būti apželdintos, ministerija nebesikiš.

LKAB "Klaipėdos Smeltė" generalinio direktoriaus Rimanto Juškos manymu, neteisinga, kad reikalaujama želdinių ten, kur daromos 100 mln. Lt investicijos. Pasak jo, Savivaldybė neturi nieko konkretaus, kokios turėtų būti investicijos į želdinius, nėra apsisprendusi, kaip visa tai turėtų atrodyti, o idėjos siekia net parkų įrengimą.

Manoma, kad jeigu Savivaldybė suformuotų atitinkamas teritorijas miesto plane ir kasmet jose būtų pasodinama bent po 10 medelių, po kurio laiko turėtume jau antrą Girulių girią. Beje, kur turi būti sodinami želdiniai ir kaip, turi būti parengtas techninis projektas. Pasak jūrų krovinių kompanijos "Bega" generalinio direktoriaus Aloyzo Kuzmarskio, tie želdinių plotai už uosto turėtų būti ne tik užsodinami, bet ir prižiūrimi bei tvarkomi.

Šiai problemai spręsti siūlomi keli variantai. Vienas jų - 12 proc. normą uoste mažinti 3 kartus. A. Vaitkaus manymu, 4 proc. būtų racionalus dydis. K. Macijausko manymu, paties normatyvo, tų 12 proc., nereikėtų mažinti, bet uoste želdinių galėtų būti tik 3-4 proc., o kiti - sodinami už uosto. Kitas variantas - vietoj želdinių užskaityti vandens akvatoriją proporcija 1:2.

Uosto tarybos posėdžio metu nutarimas vis dėlto nebuvo priimtas. Uosto direkcija ir Savivaldybė įpareigotos parengti ir suderinti nutarimą.

Šiuo klausimu diskutuojama jau kelerius metus, bet problemos sprendimo būdo vis nepasirenkama.

Žymos: aplinkosauga, uostas

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

kamara

2015-05-01   09:56

IP: 86.100.115.25

Želdiniai trukdo daryti verslą. Kas svarbiau pinigai ar sveikata? Klaipėdos uostininkams - pinigai. Sprinkit, klaipėdiečiai, teršalais.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Jūra

Jūrinės kultūros koordinacinė taryba iki vasario 22 d. laukia pasiūlymų "Albatroso" apdovanojimams.

Prašoma siūlyti kandidatus "Albatroso" apdovanojimams nuotrauka, foto

Šiemet kovą ant Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos pastato sienos J. Janonio...

Atminimo lentelė buvusiam "Laivininkystės" vadovui nuotrauka, foto

Tenkindami skaitytojų pageidavimą, retkarčiais pasižvalgome, kas vyksta už uosto tvoros. Šį kartą...

Uoste - krovos terminalas, neturintis geležinkelio nuotrauka, foto

Netrukus prasidės UAB Klaipėdos konteinerių terminalo (KKT) naudojamų 143-143A krantinių rekonstrukcija. Terminalo...

KKT: 2019-ieji iššūkių metai nuotrauka, foto

Mirė legendinis dizaineris Karlas Lagerfeldas nuotrauka, foto

In Memoriam, Paryžiuje mirė ilgametis "Chanel" mados namų kūrybos vadovas, dizaineris Karlas Lagerfeldas. Mados...

Suskilusiems liberalams ant kulnų lipa rimti konkurentai nuotrauka, foto

Savivaldybių tarybų rinkimai, „Emocijų bus nemažai“, – sako istorikas, Klaipėdos universiteto doc. dr. Julius...

Interesų konfliktas uoste buvo suvaldytas nuotrauka, foto

Ūkis, Interesų konfliktas uosto verslininkams parėmus Klaipėdos uosto vadovo Arvydo Vaitkaus bei...

Alzheimerio liga: svarbu nedelsti kreiptis pagalbos nuotrauka, foto

Sveikata, Ko gero, ne vienas yra savo aplinkoje ar šeimoje susidūręs su žmonėmis,...

In Memoriam, Paskelbta prieš 19 min.

Savivaldybių tarybų rinkimai, Paskelbta prieš 1 val.

Ūkis, Paskelbta prieš 2 val.

Sveikata, Paskelbta prieš 2 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...