2019 m. sausio 24 d. 15:43 val., ketvirtadienis

ve  >  Žinios  >  Ekonomika  >  Ūkis

Ūkis

Trumpės kelionė iš Klaipėdos į Vilnių

(16)

2019-01-07, 16:47

Vilmantas Venckūnas, tv3.lt

Trumpės kelionė iš Klaipėdos į Vilnių nuotrauka, foto

© Egidijaus JANKAUSKO asociatyvi nuotr.

Kol pasaulyje plėtojamos vadinamosios greitųjų kapsulių arba „hyperloop“ technologijos, Lietuvoje stengiamasi elektrifikuoti traukinių tinklą. Portalas tv3.lt pasidomėjo, kada galime tikėtis trumpesnių kelionių traukiniu iš sostinės iki pajūrio.

Maršrutas Vilnius–Klaipėda yra vienas populiariausių traukinių maršrutų. Pavyzdžiui, per mėnesį šiuo maršrutu važiuoja kelios dešimtys tūkstančių keleivių.

Per 2 valandas – misija (ne)įmanoma

Šiuo metu trumpiausia kelionė traukiniu iš sostinės į uostamiestį trunka 3 val. 50 min., ilgiausia – 4 val. 15 min. Maksimalus leistinas greitis ruože Vilnius–Klaipėda yra 140 km/h.

Portalas tv3.lt pasidomėjo, kaip „Lietuvos geležinkeliams“ sekasi tobulinti kelionę traukiniu nuo sostinės iki uostamiesčio.

Įmonės Komunikacijos departamento projektų vadovė Novilė Aleksejevaitė tvirtino, kad iki 2022-ųjų „Lietuvos geležinkeliai“ ketina elektrifikuoti geležinkelio ruožą Vilnius–Klaipėda. Įgyvendinus šį projektą, elektriniai traukiniai galės važiuoti nuo Baltarusijos sienos iki Klaipėdos.

„Tai leis ne tik sutrumpinti kelionės laiką, bet ir keliauti dar ekologiškiau“, – tikino pašnekovė.

N. Aleksejevaitės teigimu, dėl elektrifikacijos bus sumažintas ir traukinių keliamas triukšmas, nes elektrinių traukinių triukšmo lygis 8–10 decibelų žemesnis nei šilumvežių – 55–56 decibelų.

Tačiau apie keliones, kurios nuo Vilniaus iki Klaipėdos truktų dvi valandas ar trumpiau, kol kas galima tik pasvajoti.

„Lietuvos geležinkelių“ skaičiavimu, elektrifikavus ruožą, leistinas traukinių greitis sieks 160 km/h, o kelionės trukmė – kiek daugiau nei 3 val.

Dėl Kauno–Klaipėdos kol kas nežinia

Prieš daugiau nei penkiolika metų traukiniu Klaipėdą buvo galima pasiekti ne tik iš Vilniaus, bet ir iš Kauno. Tačiau dėl nepraktiškumo šis maršrutas buvo nutrauktas. Prieš keletą metų „Lietuvos geležinkelių“ atstovas Vidmantas Gudas žiniasklaidai sakė, kad įmonė svarsto apie šio maršruto atgaivinimą.

Nuo šio pasakymo praėjo jau treji metai, tačiau konkrečių rezultatų šiuo klausimu nebuvo pasiekta. 

„Šiuo metu vertiname galimybes elektrifikavus ruožą iki Klaipėdos atnaujinti ir maršrutą Kaunas–Klaipėda. Jokie sprendimai dėl šio maršruto nėra priimti, vertinamas tiek rinkos potencialas, tiek infrastruktūros bei traukinių parko galimybės“, – kalbėjo „Lietuvos geležinkelių“ atstovė.

Per pietų pertrauką iki Klaipėdos ir atgal

Pasaulyje vis dažniau kalbama apie greitųjų kapsulių „hyperloop“ technologiją, kuri išgarsėjo 2013 metais, kai apie ją prabilo milijardierius, įmonių „Tesla“ ir „SpaceX“ vadovas Elonas Muskas. Šią technologiją vystančių kompanijų skaičiavimais, kapsulės greitis gali siekti 300 m per sekundę arba apie 1 080 kilometrus per valandą.

Vienos iš kapsules vystančių bendrovių „Hyperloop One“ atstovai prieš metus viešėjo Lietuvoje, jų paskaičiavimais, Klaipėdą iš Vilniaus būtų galima pasiekti per 20 min., kelionė iš sostinės iki Talino truktų šiek tiek daugiau nei pusvalandį. Iš Kauno iki Rygos nuvažiuotume per 17 min, o iki Varšuvos – 25 min. Iš Vilniaus iki Berlyno galima būtų nuvykti per valandą.

Tuo metu skelbta, vidutiniškai kelionės kaina būtų apie 25 eurus. Tačiau technologija susilaukia ir nemažai kritikos. Skeptikai tvirtina, kad greitosios kapsulės yra nepraktiškos, o šios idėjos vystytojai neįvertino visų rizikų ir galimų milžiniškų išlaidų.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

,

2019-01-10   08:18

IP: 86.100.15.228

traukiniu kelionės yra brangios, nėra platformos.Įdomu, kaip žmogus su negalia gali įlipti į traukinį kursuojantį Šilutė-Klaipėda?Keista prie šių laikų, kad yra neatsižvelgiama į žmogų ir nepritaikyti patogumai įlipimui.Sarmata traukinių valdininkams, negerbiate klientų

Klaipėdietis V2

2019-01-10   07:53

IP: 86.100.141.101

Kelionė sutrumpėtų tik vienu atveju - nutiesus tiesų geležinkelį šalia autostrados

Nojus

2019-01-09   14:23

IP: 78.56.216.204

Taip, visą naktį važiuodavau prieš 27 metus maždaug. Smagios kelionės studentų į Vilnių būdavo :)

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Ūkis

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, nors 2018 m. trečiąjį ketvirtį vidutinis mėnesinis bruto...

Geidžiamiausi darbdaviai naikina atotrūkį tarp vyrų ir moterų atlyginimų nuotrauka, foto

Politikų prašoma leisti pripažinti beviltiškomis mirusių asmenų ir bankrutavusių įmonių skolas už...

Skolas už šiukšles nusineša į kapus nuotrauka, foto

Užimtumo tarnybos Klaipėdos klientų aptarnavimo departamento Klaipėdos skyrius informuoja, kad reikalingi:

Ieškote darbo? Laisvos darbo vietos Klaipėdos regione nuotrauka, foto

Renkantis profesiją, svarbu atkreipti dėmesį ne tik į tai ar pasirenkama specialybė...

Paklausiausios profesijos Lietuvoje 2019-ais metais nuotrauka, foto

Žvaigždės ir aktoriai rinkosi "Švyturio Brewery" darykloje nuotrauka, foto

Klaipėda, Istorinėje miesto vietoje, kurioje jau prieš du šimtmečius pradėtas virti alus, trečiadienio...

Kazys Maksvytis: „Šansai mūsų rankose“ nuotrauka, foto

Sportas, Antrąją pergalę iš eilės FIBA Čempionų lygoje iškovojęs Klaipėdos „Neptūnas“ tęsią kovą...

Atgaivintos ekumeninės pamaldos nuotrauka, foto

Klaipėda, Sausio 18-25 dienomis visose katalikų bažnyčiose meldžiamasi už krikščionių vienybę. Minint šią...

Laiveliu plauksime į Tauralaukį jau šiemet? nuotrauka, foto

Jūra, Klaipėdos miesto savivaldybė neatsisako idėjos įveiklinti vidaus vandenis. Tiksliau, kalbama apie Danės...

Sportas, Paskelbta prieš 44 min.

Klaipėda, Paskelbta prieš 58 min.

Jūra, Paskelbta prieš 1 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...