Rugsėjį gyventojų kišenės pradės tuštėti

Rugsėjį gyventojų kišenės pradės tuštėti

Vasara baigėsi nedidele kainų lygio stabilizacija, tačiau netrukus rinka gali pažerti naujų staigmenų, – paskelbė maisto kainų lyginimo portalas Pricer.lt. Maisto krypties vadovo Petro Čepkausko teigimu, pirkėjų kišenės netrukus patuštės, mat rugsėjį prognozuojamas naujas maisto kainų šuolis.

Kainos liko panašios

Kaip buvo teigiama, 2019-ųjų rugpjūčio Pricer.lt fiksuojamo pigiausių maisto produktų krepšelio kainų analizė parodė, kad pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis Lietuvos parduotuvėse palyginus su liepos mėnesiu augo 0,01 centu, o nors augimas ir nebuvo didelis, krepšelis vis tiek liko 3,6 Eur brangesnis nei metų pradžioje.

Pigiausių maisto prekių krepšelio kainų reitinge, kaip buvo teigiama, nugalėtoju rugpjūtį išliko prekybos tinklas „Norfa“, nors jos krepšelis ir brango 0,48 Eur.

Antroje vietoje – prekybos tinklas „Maxima“. Jis krepšelio kainą didino 0,16 Eur. Trečioje vietoje – „Lidl“, kuris kainą mažino 0,16 Eur, o ketvirtoje – „Iki“, su 0,13 Eur mažesniu krepšeliu rugpjūtį.

Toliau rikiavosi prekybos tinklas „Rimi“, kuris krepšelio kainą didino 0,74 Eur. Nors kainas sumažino kiek daugiau nei euru (1,02 Eur), paskutinėje vietoje liko „Barbora“.

Kainų krepšelis

Kainų krepšelis

© Pricer.lt nuotr.

Lyginant populiarių ir gerai žinomų Pricer.lt produktų vidutinio krepšelio rugpjūčio mėnesio kainas buvo teigiama, kad šį mėnesį bendrai fiksuotas augimas, kuris sudarė 0,6 Eur ir peržengė 39 Eur ribą (39,06 Eur).

„2018 metais rugpjūčio mėnesio populiarių ir gerai žinomų produktų vidutinio krepšelio kaina buvo 1,41 Eur (3,7 proc.) mažesnė už šių metų rugpjūčio mėnesio krepšelį“, – buvo teigiama Pricer.lt pranešime.

Karaliauja – „Barbora“

Pricer.lt sudarė ir rugpjūčio mėnesio populiariųjų prekių ženklų kainų reitingą, kuriame, kaip buvo teigiama, vyksta įdomūs taktiniai judėjimai.

„Reitinge pigiausia tampa „Barbora“, sumažinusi krepšelio kainą 1,7 Eur. Seniai nematėme „Barboros“ reitingo viršuje – greičiausiai, prieš sezoną didžiuosiuose miestuose internetinis prekybininkas nori prisitraukti daugiau vartotojų, o populiarios prekės – pats paprasčiausias instrumentas“, – buvo rašoma pranešime.

Po „Barboros“ toliau rikiavosi „Maxima“, kainą didinusi 2,83 Eur, o trečioji vieta atiteko „Rimi“, kuri kainas mažino 0,95 Eur.

Kainų krepšelis

Kainų krepšelis

© Pricer.lt nuotr.

Toliau – prekybos tinklas „Iki“, kurio žinomų prekių krepšelio kaina mažėjo 0,28 Eur, o paskutinėje vietoje liko pigiausių maisto produktų nugalėtoja – „Norfa“. Ji kainas didino 3,13 Eur.

„Gana įdomi Norfos elgsena – tinklas kas porą mėnesių stengiasi duoti geriausią populiariausių prekių pasiūlymą, kas labai logiška, kai konkuruoji su stambesniais žaidėjais, kurie gali turėti geresnes sąlygas“, – buvo teigiama pranešime.

Paskelbė, kas labiausiai brango ir pigo

Lyginant su praėjusių metų rugpjūčiu per metus, anot Pricer.lt, labiausiai brango pomidorai, bulvės, pomidorų sultys, kiauliena, duona, sviestas, cukrus, vištiena, kefyras, bananai, batonas, ryžiai. Tarp labiausiai pigusių – sūris ir obuoliai.

Kalbant apie pomidorų kainą, jų kilogramas prieš metus vidutiniškai kainavo apie 0,57 Eur, tačiau šiandien fiksuojamas 0,93 Eur kainos vidurkis kas reiškia, kad kaina, kaip teigiama, kilo daugiau nei 60 proc.

Antroje vietoje pagal kainų kilimą – bulvės. 2018 m. rugpjūtį vidutinė jų kaina buvo apie 0.34 Eur, tačiau šį rugpjūtį ji vidutiniškai šoktelėjo iki 0,51 Eur už kilogramą.

Toliau rikiavosi pomidorų sultys „Elmenhorster“, kurių kaina didėjo 36,7 proc., kiaulienos kumpis be kaulo, kurio kilogramas pernai kainavo 3,45 Eur, o šiemet 4,39 Eur bei juoda duona be priedų. Jos kaina didėjo 27,2 proc.

Taip pat daugiau nei 10 proc. per metus kilo „Dvaro“ sviesto (24 proc.), balto cukraus (21 proc.), viščiukų broilerių ketvirčių (19,3 proc.), „Dvaro“ kefyro (18,3 proc.), bananų (16,7 proc.) kainos.

Lyginant su praeitų metų rugpjūčiu pigo fermentinis sūris (-11 proc.) bei obuoliai (-27,5 proc.).

„Pastebime, kad labiausiai brangstančių prekių sąrašas vis ilgėja, o labiausiai pingančių – trumpėja“, – buvo teigiama pranešime.

Laukia kainų šuolis

Kalbant apie tai, ko galima laukti ateityje, P. Čepkauskas prognozavo, kad rugsėjį pirkėjai turėtų stebėti kainų šuolį.

„Įprastai yra taip, kad liepos ir rugpjūčio mėnesį vyksta šioks toks kainų sustojimas, o rugsėjo mėnesio eigoje prekybos tinklai vėl pradeda kelti kainas.

Rugsėjį paaiškėja, kokie buvo daugumos kultūrų derliai, po to turime jau III-iąjį metų ketvirtį, o prekybos tinklai, gamintojai įsivertina ką pasiekė, ko nepsiekė, kaip atrodo jų planai.

Vėliau, prieš didžiąsias šventes, kainos yra vėl mažinamos ir taip klientai viliojami šventėms“, – tikino P. Čepkauskas.

Taip pat buvo prognozuojama, kad Lietuvoje kils kiaulienos kainos, mat jos Europoje šiuo metu išgyvena tikrą kilimo etepą. Taip pat teigiama, kad cukraus kainos neturėtų reikšmingai kilti.

Remiantis ES pateiktomis prognozėmis teigiama, kad grūdinės kultūros neturėtų brangti dėl geresnio nei 2018 derliaus, tačiau 10 proc. sumažėję aliejinių kultūrų pasėliai gali kilstelti aliejų kainas.

Taip pat didelis alyvuogių derlius gali smarkiai mažinti alyvuogių aliejaus kainas, o geras persikų ir nektarinų derlius taip pat turėtų mažinti kainas.

„Nors pieno perdirbimo produkcijos apimtys ES auga, auganti pasaulinė paklausa ir eksportas neleis tikėtis smarkiai žemesnių kainų.

Didėja jautienos eksportas iš ES, todėl jautienos kainos augs.

Nors vištienos gamyba ES auga 2,5 procento ir importas į ES auga 5 procentais, kainos vis tiek turės tendenciją augti dėl stipriai didėjančių kiaulienos ir jautienos kainų“, – buvo teigiama siųstame pranešime.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder