2018 m. lapkričio 17 d. 08:44 val., šeštadienis

ve  >  Žinios  >  Ekonomika  >  Ūkis

Ūkis

Klaipėdą apsaugos nuo automobilių spūsčių

(2)

2018-09-01, 00:01

Tadas RUVELIS

Klaipėdą apsaugos nuo automobilių spūsčių nuotrauka, foto

© "Lietuvos geležinkelių" nuotr.

"Lietuvos geležinkeliai" naujus mokslo metus pasitinka su naujovėmis - jau šį rudenį Klaipėdą bus galima pasiekti ne tik iš Vilniaus, bet ir iš Šilutės. Tačiau tai - tik vienas iš daugelio planų, kuriuos bendrovė ruošiasi įgyvendinti.

Apie rezultatus, naujoves ir ateities planus "Vakarų ekspresas" pasikalbėjo su "Lietuvos geležinkelių" Keleivių vežimo direkcijos direktoriumi Linu Baužiu.

Ar "Lietuvos geležinkeliams" šių metų vasara buvo sėkminga? Kokie atsiliepimai apie "Pajūrio ekspresą"?

Vasarą galbūt mažiau keleivių dėl atostogų. Vykdėme ambicingus kelio remonto darbus. Dėl to vasarą reisai, kuriuos renkasi mažiau keleivių, nekursavo. Dabar kelio darbai baigiasi ir viskas vėl grįš į senas vėžes.

Vos antrus metus vasarą iš Vilniaus į Lietuvos kurortus vežantys "Pajūrio ekspreso" traukiniai iš tiesų džiugina - "Pajūrio ekspresu" šiais metais važiavo 4 600 keleivių, vidutinis traukinių užimtumas buvo apie 80 procentų. Galime sakyti, kad Klaipėdą ir Neringą šią vasarą apsaugojome nuo 500 automobilių, sumažinome taršą. Dar anksti kalbėti, bet galvojame, kad šie metai "Lietuvos geležinkeliams" pagal keleivių vežimą gali būti rekordiniai.

Nuo naujų mokslo metų pradžios sugrįžta papildomas rytinis keleivinis maršrutas Klaipėda-Vilnius-Klaipėda (iš uostamiesčio išvykstantis 5.10 val.). Ar jaučiamas šio maršruto keleivių augimas?

Šis maršrutas iš tiesų labai populiarėja. Tai rodo nuolat didėjantis keleivių skaičius. Daugiausiai keliones šiuo traukiniu renkasi verslininkai, važiuojantys į susitikimus sostinėje. Lietuvoje geležinkelio transportu naudojasi tik 1 procentas gyventojų. Siekiame, kad kuo daugiau žmonių automobilius iškeistų į kelionę traukiniu, tad stengiamės, kad mūsų paslaugos būtų patrauklios įvairių segmentų keleiviams - tiek šeimoms su vaikais, tiek verslininkams, tiek studentams. Klaipėdos kryptimi keleivių skaičius auga, tad turime siekį, kad traukinių skaičius šia kryptimi būtų padidintas.

Kai kurie teigia, kad važiuoti traukiniu nėra patogu - kelionė užtrunka, trūksta patogumų. Kaip yra iš tiesų?

Turime tikslą, kad žmonėms kelionės laikas traukiniu vis trumpėtų, ir pačiame traukinyje siūlome daugiau produktų. Jau dabar vaikams paruošiame siurprizų, siūlome atnaujintą užkandžių ir gėrimų meniu, nemokamą Wi-Fi ryšį. Norime, kad keleivis jaustų komfortą.

Dabar traukiniuose yra ir rozetės, ir internetas, ir maistas. Nuo Klaipėdos iki Vilniaus galima nuvažiuoti panašiai per tą patį laiką kaip ir automobiliu, tačiau važiuojant traukiniu nereikia dėl nieko baimintis - nei dėl blogų oro sąlygų, nei dėl nuovargio.

Nuo 2022 metų bus visiškai elektrifikuotas ruožas iš Vilniaus į Klaipėdą. Tai reiškia, kad ir kelionė kaip reikiant sutrumpės. Jau dabar traukiniai tarp Vilniaus ir Kauno važiuoja varomi elektra. Aplinkai esame mažiau kenksmingi nei automobiliai.

Ar patys Klaipėdos regiono gyventojai dažnai važiuoja traukiniu?

Klaipėda ir jos rajonas apskritai pakankamai mažai važiuoja traukiniu. Daug kas galvoja, kad pagrindinis variklis yra uostas. Tačiau kai kurie keleiviai, važiuojantys automobiliu, nežino, kaip patogu važiuoti traukiniu. Klaipėda iki šiol turėjo labai mažai keleivių - kiek daugiau nei 250 tūkstančių keleivių važiavo praėjusiais metais iš Klaipėdos geležinkelių stoties. Frankfurte toks srautas fiksuojamas per dieną.

Šiemet į Klaipėdą traukiniai važiuos ir iš Šilutės. Kas pastūmėjo tokio maršruto atsiradimui?

Šis maršrutas neveikė daug laiko, galbūt du dešimtmečius. Stebime automobilių srautą Klaipėdoje. Piko valandomis kelyje Klaipėda-Šilutė automobilių netrūksta. Nemažai Klaipėdos gyventojų gyvena priemiesčiuose. Žmonės važiuoja dirbti į Klaipėdą. Atsiradus tokiam traukinių maršrutui, galėsime dar labiau sumažinti automobilių srautą keliuose aplink Klaipėdą.

Šilutiškiai šiuo nauju maršrutu labai domėjosi. Traukiniai važiuos tada, kai bus pagrindiniai keleivių srautai - ryte prieš darbo valandas ir vakare po jų. Laikas ir keleiviai parodys, ar maršrutas pasiteisins. Dėsime visas pastangas, kad žmonėms būtų kuo daugiau patogumo.

Ar Klaipėdos geležinkelių stoties laukia atnaujinimas?

Daug dirbame ties projektais, kurie susiję su Klaipėda. Maksimaliai siekiame mažinti triukšmą. Svarstome Klaipėdos stotį modernizuoti, pritaikyti prie keliautojų lūkesčių - stotis galėtų būti ne tik ta vieta, kur nusiperki bilietą ir išvažiuoji. Sieksime, kad stotyje būtų malonu praleisti laiką, palaukti valandą ar daugiau. Norime, kad tai būtų jungiamoji arterija.

"Lietuvos geležinkeliai" sukūrė patogumą įmonėms - "verslo bilietą". Ar ši paslauga jau pasiteisino?

Viskas vyksta labai paprastai - su įmone sudaroma neįsipareigojanti sutartis. Tada gaunama kortelė ir rezervuojama vieta traukinyje. Po mėnesio įmonė gauna sąskaitą. Darbuotojai gali keliauti be problemų. Ypač biudžetinės organizacijos turėtų būti labiau suinteresuotos naudotis tokia paslauga, o ne rinktis automobilį su vairuotoju už mokesčių mokėtojų pinigus.

Viena įmonė, pavyzdžiui, per mėnesį nuperka 14 tūkstančių keleivių bilietų. Skaičius išties iškalbingas. "Lietuvos geležinkelių" paslaugomis jau naudojasi ir kai kurios stiprios uosto kompanijos. Klaipėdai aktualu ir tai, kad iš Vilniaus į Minską galima važiuoti traukiniu. Uostamiesčio įmonių vadovai tokia paslauga naudojasi ir nesiskundžia.

Pasak Lino Baužio, "Lietuvos geležinkeliai" visada atsižvelgia į savo keleivių lūkesčius ir juos siekia pateisinti.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

Vytas

2018-09-06   15:22

IP: 84.15.181.66

Idomu kada lietuvos gelezinkeliai pasidomes pervazu problema klaipedoje.ypac tilzes gatveje.kiek dar laiko gais vairuotojai laukdami kol pravaziuos traukinys judedamas 30-40km/h.ir kokio velnio reikalingas tas STOP zenklas,kai rimku pervazoje jo nera.o ten traukiniu judejimas didesnis.pasiziurekite kas darosi piko meu tilzes pervazoje.jiems juk nusi...kt ant zmoniu kuriu skuba i darba ar is jo...

Marius

2018-09-02   20:48

IP: 78.61.176.122

Super, būtų smagu, kad Klaipėdos geležinkelio stotis būtų atnaujinta, nes dabar tokiu sovietmečiu kvepia..

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Ūkis

Klaipėdos teritorinės darbo biržos Klaipėdos skyrius informuoja, kad reikalingi:

Ieškote darbo? Laisvos vietos Klaipėdos regione nuotrauka, foto

Kvitų žaidime gyventojai galės dalyvauti dar vienus metus, o savaitinių ir...

Kvitų žaidimas pratęsiamas dar metams nuotrauka, foto

Šiemet sumažėjusią nelegalių cigarečių dalią tabako rinkoje galėjo lemti didėjančios gyventojų...

Rinkoje mažėja nelegalių cigarečių mastas nuotrauka, foto

Nors Klaipėda pagal gyventojų skaičių gali didžiuotis trečio pagal dydį Lietuvos miesto...

Sostinė turi konkurentą ir tai tikrai ne Kaunas nuotrauka, foto

Maskva - Naujoji Akmenė - Niujorkas nuotrauka, foto

Žmonės, Atgimstančios Lietuvos laikais režisiere dirbdama Vida Bladykaitė ėmė garsėti kaip dramaturgė, poetė,...

Šeštadienio horoskopas 12-ai zodiako ženklų nuotrauka, foto

Įvairybės, Astrologinė prognozė lapkričio 17-ajai, šeštadieniui: AVINAS. Ši diena palankesnė apmąstymams nei...

Raimondas Bružas susilaukė trečiosios atžalos nuotrauka, foto

Vakarų Lietuva, Žurnalistą Rimą Bružą, keliaujantį Antano Poškos keliu, besidriekiančiu nuo Baltijos iki...

Gyventojams elektra brangs 15 proc., dujos – 20 proc. nuotrauka, foto

Lietuva, Aiškėja, kad kitąmet elektra bus brangiausia per penkerius metus – gyventojai...

Žmonės, Paskelbta prieš 43 min.

Įvairybės, Paskelbta prieš 1 val.

Vakarų Lietuva, Paskelbta prieš 13 val.

Lietuva, Paskelbta prieš 16 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...