Karantino metu moksleivai kūrė verslus –  savanoriavo didžiosios įmonės

Karantino metu moksleivai kūrė verslus – savanoriavo didžiosios įmonės

 

Visus mokslo metus vykdyta „Lietuvos Junior Achievement“ jaunimo verslumo programa AcceleratorX visai netrukus žengs paskutinį žingsnį. Organizatoriai, partneriai ir dalyviai operatyviai ėmėsi priemonių tam, kad mokslo metai simboliškai būtų uždaryti, tik šiemet kiek kitaip – tiesiogiai internetu. Šalyje gausu jaunųjų verslininkų, kurie dar tik mokosi, kaip kurti verslą, tačiau karantino akivaizdoje buvo įkvėpti pažvelgti į situaciją dar kūrybiškiau. Nepaisant susidariusios situacijos, didieji verslai taip pat nenuleido rankų ir toliau tęsė savo norą bendradarbiauti su šalies moksleiviais bei atrado būdų, kaip prisidėti savo patirtimi ir naudingais patarimais. 

Kilę iššūkiai nesustabdė

Nepaisant to, kad ši programa vyksta jau antrą dešimtmetį, šie metai buvo išskirtiniai – dėl koronaviruso pandemijos iškilo dar daugiau iššūkių nei būtų galima numatyti. 

„Programos metu mokiniai ne tik mokyklos suole dirba ir kuria savo įmones. Visus mokslo metus vyksta nemažai renginių – inovacijų stovyklos, eXpo parodos, o jų organizavimą labai pakoregavo koronaviruso pandemija. Taigi su šiuo iššūkiu teko susitvarkyti žvelgiant inovatyviai – suorganizavome virtualų iššūkį, kurio metu per 72 valandas daugiau nei 40 komandų sprendė verslumo iššūkį, transformavo esamas jaunąsias bendroves, kad atitiktų šiandienos rinkos realybę, taip pat sprendė dėl koronaviruso pandemijos kilusias problemas.

Labai džiaugiamės, kad jaunimas, verslo atstovai, mokytojai sėkmingai prisitaikė prie esamų sąlygų –naujas formatas buvo drąsus, produktyvus ir novatoriškas“, – teigia Andželika Rusteikienė, „Lietuvos Junior Achievement“ vadovė.

Anot direktorės, vaikai įgijo daug įžvalgų – kaip reikia dirbti komandoje, bendraujant ne tik gyvai, bet ir nuotoliniu būdu. Taip pat – kaip svarbu greitai transformuoti savo idėją, nes tai, kas buvo kurta pusę metų, tiesiog nebeveikia.

„Jauniesiems verslininkams teko prisiimti riziką, atsakomybę ir pabaigti veiklą iki galo. Manau tokia patirtis, kuris atneš pozityvių pokyčių, mums visiems bus istorinė“, – pasakoja A. Rusteikienė.

Visus metus moksleiviai, dalyvaujantys „Lietuvos Junior Achievement“ programoje „AcceleratorX“, kuria savo verslą – jaunąsias bendroves. Programa kasmet sujungia apie 20 000 mokinių iš daugiau nei 350 mokyklų visoje šalyje, kur, padedami mokytojų ir verslo ekspertų-mentorių, mokiniai generuoja idėjas, steigia bendroves, vysto savo veiklą, pasitelkdami rinkodaros sprendimus ir, žinoma, generuoja realius pardavimus. 

Verslo lyderiai – jaunosios kartos partneriai

Moksleivių verslui svarbios praktinės žinios ir realaus verslo patirtis, todėl „Lietuvos Junior Achievement“ prie programos kviečia prisidėti verslo atstovus ir tapti mentoriais jaunimui.  Viena iš tokių įmonių yra „Lietuvos draudimas“ –  net 10 įmonės vadovų tapo mentoriais verslo kūrimą išbandančioms moksleivių bendrovėms.

„Jaunimo finansinis švietimas ir visuomenės finansinis raštingumas – viena iš „Lietuvos draudimo“ socialinės atsakomybės krypčių. Investuodami į šią sritį bendradarbiaujame su „Junior Achievement“:  remiame organizaciją finansiškai, šiemet startavome su mentorių komanda visoje šalyje, o karantinas mūsų bendradarbiavimui atnešė dar daugiau naujų spalvų. Taip pat esame organizavę moksleivių dienas mūsų bendrovėje – šiemet ši iniciatyva vyks internetu – virtualiai kviesime moksleivius susipažinti su mūsų įmonėje esančiomis profesijomis.

Nepaisant to, kad darbo sąlygos dabar kitokios, bendravimas išliko, pasikeitė tik forma. Noras tik dar labiau sustiprėjo, nes tokie iššūkiai vienija“, – Aurelija Kazlauskienė, „Lietuvos draudimo“ Strategijos, klientų ir marketingo departamento direktorė pasakoja apie bendradarbiavimą su „Lietuvos Junior Achievement“.

Kaip ir moksleivių, taip ir didžiųjų verslų atstovų laukė nenumatyti iššūkiai, su kuriais teko susidurti ir spęsti, kaip su tuo susitvarkyti. Visgi verslas sėkmingai ir operatyviai prisitaikė prie karantino sąlygų ir su jaunaisiais verslininkais toliau bendravo bei juos konsultavo internetu, telefonu.

Motyvuoja konkurencija ir verslo atstovų įvertinimai

Moksleiviai visus metus ne tik kuria savo pirmuosius verslus su mentoriais ir mokytojais, bet ir varžosi tarpusavyje. Keletą kartų per metus šalyje vyksta eXpo renginiai (parodos), kuriuose jaunosios įmonės pristato savo produktus ir varžosi dėl nominacijų.

Būtent tokia mugė šių metų gegužės 29 dieną ir taps simboliniu šių metų uždaromuoju renginiu, kuris vyks internetu. Finale dalyvaus 40 komandų, o dar bent 20apdovanojimų steigėjų taip pat prisijungs transliacijos dieną.

„Labai džiaugiamės, kad pavyko susitvarkyti su pandemijos keliamais iššūkiais ir atrasti būdą, kaip nesustoti bei kiekvienam norinčiam moksleiviui suteikti kuo daugiau verslumo žinių ir įgūdžių. Varžybos tęsiasi beveik visą gegužės mėnesį, o jo pabaigoje vyks apdovanojimų ceremonija. Kartu su programos organizatoriais, mentoriais, mokytojais norime būti tuo pavyzdžiu ir skatinti jaunuosius verslininkus nenuleisti rankų, o ieškoti kūrybiškų sprendimų kiekviename žingsnyje“, – pasakoja Andželika Rusteikienė.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder