2018 m. rugsėjo 19 d. 15:53 val., trečiadienis

ve  >  Žinios  >  Ekonomika  >  SGD

SGD

SGD laivams: kaip Sinatros dainoje

(3)

SGD laivams: kaip Sinatros dainoje nuotrauka, foto

TIKRIAUSIAI SAUGU. "Viking grace" SGD pildomas pačiame Stokholmo centre - operacija vykdoma tuo pat metu, kaip ir keleivių išlaipinimas bei įlaipinimas ir transporto judėjimas iš ir į keltą.

© Martyno VAINORIAUS nuotr.

Pagal švedų pavyzdį šilumą ir elektrą iš atliekų bei biokuro gaminančią jėgainę pasistačiusi Klaipėda bandys sekti ir kitu šių kaimynų pavyzdžiu - pastatyti mažąjį suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalą, iš kurio šis kuras gabenamas specialiais autovežiais arba laivais.

Tokį projektą savo teritorijoje Melnragėje norinti įgyvendinti valstybės valdoma AB "Klaipėdos nafta", jau pastačiusi didįjį SGD terminalą, tvirtina, kad naujas objektas ne tik sumažintų pirmojo išlaikymo kaštus, bet ir smarkiai padidintų Klaipėdos konkurencingumą - leistų jai įsitvirtinti naujose perspektyviose verslo srityse. Tačiau esą reikia nepražiopsoti progos, nes šiuo metu Baltijos jūros regione įgyvendinamas jau ne vienas toks projektas.

Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas tikina, kad, nepaisant artėjančių Seimo rinkimų, politikai derinant visus reikiamus dokumentus pirmu smuiku negros - esą viską lems argumentais paremta specialistų diskusija. Pastarieji jau diskutuoja kelis mėnesius.

Kaip statė švedai?

Pirmąjį SGD terminalą Baltijos jūroje dar 2011-ųjų kovą Švedijos Nynashamno uoste pradėjo eksploatuoti šios šalies kompanija AGA, priklausanti Vokietijos įmonei "Bomin Linde LNG", šiemet su "Klaipėdos nafta" pasirašiusiai savitarpio supratimo memorandumą dėl "glaudaus bendradarbiavimo siekiant kartu plėtoti SGD, kaip jūrinio kuro, rinką bei reikalingą infrastruktūrą".

AGA SGD regiono vadovas Karlas Lenartas Akselsonas (Carl-Lennart Axelsson) Švedijoje apsilankiusiems Lietuvos žurnalistams pasakojo, kad terminalas iškilo teritorijoje, išsinuomotoje iš dar trečiąjį praėjusio amžiaus dešimtmetį pradėjusios veikti naftos perdirbimo bendrovės "Nynas". Nuo idėjos iki pirmojo SGD tanklaivio praėjo apie penkeri metai.

NEĮPRASTA. Plaukiant SGD kaip kurą naudojančiam kompanijos "Viking line" laivui "Viking grace" nematyti jokio dūmelio.

Šį terminalą sudaro viena 20 000 kub. m talpykla, dvi SGD gabenančių vilkikų pildymo stotys bei vamzdynas, kuriuo dujos iškart tiekiamos šalia esančiai "Nynas" naftos perdirbimo įmonei. Dalis SGD vilkikais gabenama į Stokholmą, kur naudojamos šilumai gaminti, kitos - įvairioms pramonės įmonėms, dalis yra skirta laivams.

"Terminalas gali priimti iki 180 metrų ilgio laivus, kurių grimzlė - iki 9 metrų. Maksimalus krovinio kiekis - 15 000 kubinių metrų, tačiau vidutiniškai iškraunama po 5-6 tūkstančius. Dažniausiai atkeliauja norvegiškosios SGD, taip pat iš Belgijoje esančio Zebriuges SGD terminalo", - pasakojo AGA SGD ir CO2 terminalų departamento vadovas Larsas Laurelis (Lars Laurell).

Anot jo, terminalas kasdien priima apie 10 vilkikų, kurių kiekvieno pripildymas trunka apie 40 min. Visą operaciją atlieka pats vairuotojas. Daugiausiai terminale vienu metu būna keturi žmonės.

Apie 27 000 gyventojų turinčio Nynashamno miesto mero Danielio Adborno (Daniel Adborn) teigimu, nors terminalas ir nedavė jokios tiesioginės naudos miestui nei mokestine, nei kokios nors socialinės infrastruktūros plėtros prasme, savivaldos politikai nesipriešino tokio objekto statybai, nes AGA specialistai "aktyviai bendravo su miesto bendruomene ir atsakė į visus kilusius klausimus".

Už šio projekto suderinimą savivaldos lygiu atsakingas Nynashamno savivaldybės atstovas Bertilas Lindbergas (Bertil Lindberg) pasakojo, kad visos reikiamos procedūros LNG terminalo statyboms pradėti truko dvejus metus.

"O procedūros dėl naujo konteinerių terminalo statybos trunka jau septynerius metus", - palygino B. Lindbergas, akcentavęs, kad LNG terminalo atveju viskas vyko greičiau, nes jį buvo numatyta statyti ne tuščioje, naujoje vietoje, o naftos perdirbimo gamyklos teritorijoje.

Anot Nynashamno savivaldybės atstovo, prieš statant tokį objektą pagal eilę buvo vertinami aštuoni svarbiausi aspektai: ar parinkta vieta yra geriausia; poveikis vandeniui; statybos darbų poveikis aplinkai; laivų ir kito transporto keliamas triukšmas; oro tarša; poveikis gamtos vertybėms; poveikis rekreacijai ir saugumo bei rizikos įvertinimas.

"Miestiečius labiausiai domino, kaip bus išspręstas transporto klausimas, taip pat, ar bus koks nors poveikis pakrantės vandens kokybei. Aišku, domėtasi ir tokio terminalo keliama rizika. Tačiau ypatingo susidomėjimo ar pasipriešinimo nebuvo, nes į šią teritoriją ir iki tol nebuvo galima patekti - ji priklausė naftos gamyklai", - pasakojo meras, pabrėžęs, kad iki šiol nė vienas SGD gabenantis vilkikas nebuvo patekęs į jokį incidentą.

Beje, susitikimo su Lietuvos žurnalistais metu naftos perdirbimo gamyklos "Nynas" atstovai taip pat akcentavo, kad tokio SGD terminalo atsiradimas jų teritorijoje netgi sumažino visos gamyklos rizikos laipsnį, nes SGD yra laikoma mažiau pavojinga medžiaga nei visi naftos produktai.

PERDIRBO. Kompanijai AGA priklauso ir pirmasis pasaulyje SGD bunkeriavimo laivas "Seagas" - juo po 2012-aisiais atliktos rekonstrukcijos pavirto apie 40 metų amžiaus krovininis laivas.

Mato karaliai

Kompanijai AGA priklauso ir pirmasis pasaulyje SGD bunkeriavimo laivas "Seagas" - juo po 2012-aisiais atliktos rekonstrukcijos pavirto apie 40 metų amžiaus krovininis laivas. "Seagas" šiuo metu nuolat aptarnauja 2013-aisiais pastatytą kompanijos "Viking line" laivą "Viking grace", naudojantį SGD dujas ir plaukiojantį maršrutu Turku-Mariehamnas-Stokholmas.

AGA SGD, kaip jūrinio kuro, produkto vadovas Jonas Akermarkas (Jonas Akermark) pasakojo, kad SGD į Stokholmo uoste besibazuojantį "Seagas" iš Nynashamno terminalo atgabenamos vilkikais. Į laivą telpa 60-70 tonų SGD, kurias atgabena trys vilkikai. Kiekvienas iš jų savo krovinį išpila maždaug per valandą.

Nuotraukų galerija

 

© Martynas Vainorius

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Martynas Vainorius

 

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

petras

2015-06-13   17:28

IP: 86.100.14.215

Niekaip nesuprantu ,kur dujas ves autoveziais.gal kas žinomas?

Kostas

2015-06-10   15:55

IP: 88.119.95.203

Klaipedos nafta teigia, kad baigia projektuoti SGD skirstymo stoti. Tuo tarpu Klaipedos savivaldybe - kad dar tik aiskinasi, kokie planavimo dokumentai turi buti parengti. Taip atrodo, kad Klaipedos naftai eilini karta negalioja nei teritoriju planavimo, nei PAV, nei statybos istatymai

Gal jau

2015-06-10   15:35

IP: 78.61.33.213

užteks naujujų vasiukų projektu, paplaunanciu atomines sumas ir kainuojančių mums visiems kosmines kainas?Niekada Lietuvoje nebuvo atejusi tokia 25kerių metų begėdžių tvarka, be jokios bausmės daranti aiškias varkes

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

SGD

Gamtinių dujų suvartojimas per porą artimiausių dešimtmečių pasaulyje didės – tokia yra...

Galimybės SGD terminalui, kurių niekas nemini nuotrauka, foto

Dubajuje, Lietuvoje ir Šveicarijoje investuojantis verslininkas Gintautas Bertašius pastaruoju metu dienas leidžia...

Gintautas Bertašius: "Mūsų regionas neturi savo identiteto" nuotrauka, foto

Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo išlaikymo našta Lietuvos dujų vartotojoms...

SGD terminalo gelbėjimo planai nuotrauka, foto

Seime vakar surengta didžiulė diskusija apie suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalą. Į...

Ne SGD laivas sumažino dujų kainas nuotrauka, foto

Nida lauks vandens turizmo proveržio nuotrauka, foto

Vakarų Lietuva, Kitą mėnesį pagaliau prasidės Nidos monstru vadinamo jachtų prieplaukos pastato remontas. Jį...

Po skundu dėl smarvės - šimtai parašų nuotrauka, foto

Klaipėda, Dėl nuolatinės smarvės gyvenamoje aplinkoje pasipiktinę pietinės Klaipėdos dalies gyventojai jau surinko...

Dragūnų batalionas Klaipėdoje priims 500 naujokų nuotrauka, foto

Klaipėda, Rugsėjo 24 d. į Lietuvos didžiojo kunigaikščio Butigeidžio dragūnų batalioną (Klaipėda) nuolatinei...

Šilutės rajone nukritus lėktuvui žuvo pilotas nuotrauka, foto

Kriminalai, Antradienio vakarą Šilutės rajone nukrito ir užsidegė ultralengvas vienmotoris lėktuvas. Įvykio metu...

Vakarų Lietuva, Paskelbta prieš 20 min.

Klaipėda, Paskelbta prieš 53 min.

Klaipėda, Paskelbta prieš 1 val.

Kriminalai, Paskelbta prieš 2 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...