Kad žmona negirdėtų, kada vyras grįžo namo

Garažo vartai

 

Garažo vartai Lietuvoje jau seniai nebe naujiena, tačiau kai kuriuos jais prekiaujančių įmonių atstovus stebina vis dar gana atsainus požiūris į vartų saugumą, patikimumą ir žinių apie galimą dizainą stoka.

Garažo vartai gali būti pramoniniai ir buitiniai. Pasak bendrovės "Vivarta ir Ko" direktoriaus Virgilijaus Galdiko, renkantis vartus svarbu atkreipti dėmesį į tai, kokiems objektams jie yra skirti.

Automatika - pagal kišenę

Pramoniniame objekte sumontuoti buitiniai vartai jau po metų kitų išklers neatlaikydami apkrovimo. O montuoti tvirtesnių pramoninių į individualaus namo garažą neverta, nes jie yra brangesni. Tinkamai parinkti vartai bus saugūs ir ilgaamžiai.

Pagal atidarymo principą buitiniai vartai skirstomi į plokštuminius, kurie atidarant atsiverčia visa plokštuma, ir sekcijinius, kurie palei lubas suvažiuoja lenkdamiesi atskiromis sekcijomis. Pastarieji, anot bendrovės "Klaipėdos Fauga" direktoriaus Sauliaus Sovo, yra patogesni, šiltesni ir labiau saugo nuo įsibrovėlių.

Plokštuminiai, anot jo, labiau tiktų nešildomiems garažams, kurie nesujungti su gyvenamuoju namu, taip pat tokiu atveju, kai namas yra aptvertas, nuo prašalaičių saugo kiemo vartai.

Plokštuminiai vartai, pasak S. Sovo, gali būti montuojami prie pat lubų, o pasirinkus sekcijinius turi būti tam tikras minimalus aukštis nuo garažo angos krašto iki lubų.

"Yra išradimų, saugančių nuo nesankcionuoto atidarymo - specialios spynos, varikliukų modeliai", - sakė V. Galdikas.

Patys vartai gali būti rakinami arba ne - atidaromi iš vidaus, kai garažas sujungtas su namu.

Ir plokštuminiai, ir sekcijiniai vartai gali būti atidaromi rankiniu būdu arba automatiškai. Pasak V. Galdiko, automatika gali būti skirtinga - vartai gali būti pakeliami pulteliu, nuo pirštų atspaudo, atsidaryti automobiliui privažiavus ir užsidaryti įvažiavus, gali būti apskaita, kiek kartų jie yra buvę pakelti ir panašiai. Vienu pulteliu galima valdyti ne tik garažo, bet ir kiemo vartus, garažo ir kiemo apšvietimą.

Automatiniai vartai gali būti su grandinine ar diržine pavara. Diržinei reikia mažiau priežiūros - jos nereikia tepti, tik nerekomenduojama šlapinti. Be to, ji yra tyliaeigė. "Kad žmona negirdėtų, kada vyras grįžo namo", - juokavo V. Galdikas.

Taupo saugumo sąskaita

Taupumo sumetimais automatikos dar gana dažnai atsisakoma. Jei pasirenkama atidarinėti rankiniu būdu, vėliau praturtėjus automatiką bus galima sumontuoti.

Tačiau taupyti kai kuriais atvejais nepatartina. "Yra tokia problema, kad žmonės stengiasi atpiginti vartus atsisakydami specialių apsaugos elementų, kurie užtikrina, kad ir sugedę vartai nenukris ant žmogaus ar automobilio. Yra buvę atvejų, kai kai vartai be tokių saugos elementų krisdami sužaloja žmogų", - perspėjo V. Galdikas.

Anot jo, vartus žmonės dar renkasi atsainiau nei automobilį, nors šį keičiau dažniau.

Kaip ir kiekvienas judantis mechanizmas, garažo vartai eksploatuojant turėtų būti tikrinami ir prižiūrimi, kad tarnautų kuo ilgiau ir būtų saugūs. Anot V. Galdiko, stambesnės įmonės tai jau supranta ir su pardavėjais sudaro techninės priežiūros sutartis, tada jų vartai periodiškai patikrinami.

Pasak S. Sovo, apskritai vartams priežiūros reikia nedaug - juos sumontavę meistrai gali parodyti, kur kartais reikėtų sutepti, taip pat kas kiek laiko reikėtų pakeisti susidėvėjusius plastikinius ratukus.

"Būna, ir su mašina į vartus įvažiuojama. Jei vartai sekcijiniai, tokiu atveju užteks tik pakeisti sulūžusią sekciją", - sakė S. Sovas.

Dizaino galimybių nežino

Pasak V. Galdiko, rinkdamiesi garažo vartus žmonės dažniausiai domisi tik spalva ir nežino, kad vartai gali būti labai įvairaus dizaino.

"Garažo vartai gali būti pritaikyti prie lauko durų. Užsienyje tai įprasta, o pas mus, kad ir kaip būtų keista, tai populiariau mažuose miesteliuose nei Klaipėdoje", - sakė V. Galdikas.

Anot jo, garažo vartai dažniausiai yra pagrindinėje fasado dalyje ir sienoje užima daugiau vietos nei durys ar langai, tačiau į pastarųjų išvaizdą kreipiama kur kas daugiau dėmesio.

Vartuose galima įtaisyti ir langelį ar duris, kad į patalpą būtų galima įeiti vartų neatidarinėjant. Beje, pasak S. Sovo, durys dažniau įstatomos dideliuose pramoninio naudojimo vartuose.

Giedrė NORVILAITĖ

Reklama: garazo vartu automatika

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder