2018 m. vasario 26 d. 05:13 val., pirmadienis

Ekonomikos naujienos

Vienas terminalo sandėlis mieste, o kitas - rajone?

(1)

Vienas terminalo sandėlis mieste, o kitas - rajone? nuotrauka, foto

NORAI. Kalbama apie šalia Vilhelmo kanalo esančių teritorijų prijungimą prie Klaipėdos miesto.

© Redakcijos archyvo nuotr.

Pasklido žinia, esą planuojant Klaipėdos miesto plėtrą pietinėje dalyje uosto pageidavimu norima prijungti dvi papildomas Klaipėdos rajono teritorijas, apie 300 ha šalia Vilhelmo kanalo. Uostininkai neigia teikę tokį pageidavimą, tačiau jie neprieštarautų, jeigu taip nutiktų. Uosto direkciją šiuo metu labiau domina pajūrio juosta.

Už "Draugystės" geležinkelio stoties Klaipėdos miestas ribojasi su Klaipėdos rajono savivaldybės teritorija, kurioje vykdoma pramonės ir sandėliavimo veikla, yra privatūs žemės ūkio paskirties sklypai. Vyriausybės nutarimu teritorija, esanti tarp Kairių gatvės Klaipėdoje, Stragnų kaimo Klaipėdos rajone ir Vilhelmo kanalo, priskirta Klaipėdos valstybinio jūrų uosto rezervinei teritorijai.

Klaipėdos rajono teritorijų prijungimo prie miesto klausimo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus spaudos konferencijoje nekomentavo, nes tai ne Uosto direkcijos kompetencija, be to, šio klausimo su juo niekas nederino.

"Mes sprendžiame labai rimtą klausimą dėl pajūrio juostos. Šiuo požiūriu labai svarbi Aplinkos ministerijos ir Vyriausybės pozicija. Čia Klaipėdos miestui tikrai yra milžiniška erdvė kurti naujas gražias rekreacines teritorijas arti jūros. Turime sukurti geras teritorijas žmonėms gyventi Klaipėdos mieste, o ne užmiestyje. Šitas klausimas mums yra kertinis, laukia tikrai nelengva diskusija su Aplinkos ministerijos ir Vyriausybės atstovais", - sakė A. Vaitkus.

Uostininkai už prijungimą

Kiti šaltiniai teigia, kad Savivaldybė gavo Lietuvos jūrų krovinių kompanijų asociacijos vadovybės raštą dėl Klaipėdos miesto įtakos zonos pietinėje miesto dalyje. Jame siūloma priskirti uostamiesčiui teritoriją, kuri Klaipėdos miesto bendrajame plane pažymėta kaip įtakos zona.

Minėtos asociacijos prezidentas Vidmantas Dambrauskas spaudos konferencijoje neigė tai, kad miestas siekia rajono žemių asociacijos pageidavimu. Bet jis neneigė, kad asociacija yra parašiusi raštą Savivaldybei, tačiau jame kalbama ne apie teritorijos prijungimą, o apie įtakos zoną. Pasak jo, prijungimas ir įtakos zona - du visiškai skirtingi dalykai.

"Nei mes rodėme iniciatyvą, nei ką. Jeigu kas klaustų mūsų nuomonės, mes būtume už teritorijų prijungimą dėl kelių priežasčių. Nežinau, kuo baigsis istorijos dėl išorinio uosto, nes valstybė prieš investuodama pinigus gerai apskaičiuos kiekvieną žingsnį. Ir jeigu toks uostas atsiras, jis turės ekonominį pagrindą ir duos didžiulę ekonominę naudą Lietuvai. Tačiau aš neatmetu ir kitų galimybių.

Pietinėje uosto dalyje turime didžiulę neišnaudotą teritoriją. Ten didžiulės galimybės plėtrai. Įsivaizduokite, kas bus, jeigu viena žemės dalis su terminalais priklausys miestui, o kita - rajonui. O dar geriau bus, jei vienas to paties terminalo sandėlis stovės mieste, o kitas - rajone. Jeigu vystysime tą teritoriją, būtų logiška ją prijungti prie miesto. Jeigu yra galimybė tą teritoriją panaudoti uosto veiklai, ji negali būti dviejose rankose", - sakė V. Dambrauskas.

"Šiandien mes darome daug veiksmų, kad galėtume panaudoti trečiosios vandenvietės aplinką kur kas efektyviau, nei tai daroma iki šiol. Turint omenyje visas pietinėje uosto dalyje esančias įmones, norime sukurti didelę bazę, kuri užimtų maždaug 1 500 ha ir būtų vientisa teritorija. Verslo įmonėms būtų kur kas patogiau, kad derinančiųjų institucijų būtų kuo mažiau", - teigė A. Vaitkus.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

JŪRŲ MINISTRUI .

2017-12-27   19:58

IP: 195.14.182.157

Giliavandenis uostas dar nepastatytas,
Jau Melnragėje švartuojasi laivai.
Ką pasakys dar „JŪRŲ MINISTERIJA“,
Ir dėl Šventosios uosto, ir dėl Lietuvos Laivyno, ir dėl .... ...

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Ekonomikos naujienos

Klaipėdiečiai šluoja dūmų detektorius nuotrauka, foto

Klaipėdiečiai šluoja dūmų detektorius (2)

Nuo gegužės 1-osios įsigalios reikalavimas kiekviename būste įsirengti dūmų detektorių. Vos žiniasklaidoje...

Sunku patikėti, bet kiekvienais metais gaisrai Lietuvoje pasiglemžia apie 100 gyvybių. Maždaug...

Gyvybes gelbstintys prietaisai. Kokie būna dūmų detektoriai ir kaip išsirinkti tinkamiausią? nuotrauka, foto

Lietuvoje dažniausiai girdime apie tai, kaip vyksta bylos dėl vieno iš tėvų...

Alimentų gali reikalauti ir tėvai iš vaikų: reikia tik dviejų sąlygų nuotrauka, foto

Ar teisinga, kad už visiškai tą pačią paslaugą vienas žmogus moka, pvz.,...

Ruošiamas naujas sprendimas dėl mokesčių „Sodrai“ nuotrauka, foto

Praėjusiais metais pirmą kartą per dešimtmetį „Sodra“ gavo daugiau įmokų, nei išleido,...

„Sodra“ po dešimtmečio pertraukos gavo daugiau pinigų, nei išleido nuotrauka, foto

Vasario 26-ąją gimę nuotrauka, foto

Klaipėda, Jei pastebėjote, jog šiandien Jūsų giminaitis, draugas, ...

Darbas kruize: ištvėrė tik mėnesį nuotrauka, foto

Žmonės, Nuolatinis žeminimas ir patyčios, kone alpulį kelianti konkurencija, intrigos, kerštas, nevaldomas seksas...

„Trys pokalbiai apie Lietuvą ir tarpukario Klaipėdą“ nuotrauka, foto

Renginiai, Kovo 2 d. 16.00 val. Mažosios Lietuvos istorijos muziejuje (Didžioji Vandens g....

„Palanga“ A lygoje debiutavo lygiosiomis su „Jonava“ nuotrauka, foto

Sportas, Lietuvos futbolo A lygos čempionato pirmojo turo rungtynėse sekmadienį praėjusio sezono pirmosios...

Klaipėda, Paskelbta prieš 5 val.

Žmonės, Paskelbta prieš 11 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...