2019 m. gegužės 21 d. 01:41 val., antradienis

Ekonomikos naujienos

Valentinas Mazuronis: "Nesinorėtų, kad Lietuvai būtų prikabinta pažaduko etiketė"

2013-07-29, 08:50

Nemira Pumprickaitė, LRT televizijos laida „Savaitė“, LRT.lt

Valentinas Mazuronis: "Nesinorėtų, kad Lietuvai būtų prikabinta pažaduko etiketė" nuotrauka, foto

© Sauliaus VENCKAUS nuotr.

Ar Lietuvos elgesys su pasaulyje pripažintomis benrovėmis „Hitachi“ ir „Chevron“ nesmogs Lietuvos reputacijai užsienio investuotojų akyse ir ji nebus laikoma nepatikima investuoti šalimi? Apie tai laidoje „Savaitė“ Nemira Pumprickaitė kalbėjo su laidos svečiu Aplinkos ministru Valentinu Mazuroniu.

Vyriausybė jau kurį laiką neranda sprendimo dėl Visagino atominės elektrinės. Dabar Premjero paskirtas terminas apsisprendimui – ruduo. „Chevron“ – dar vienas Vyriausybės neišspręstas klausimas. Nors „Chevron“ skalūnų žvalgybą Vakarų Lietuvoje, rodėsi, remia ir Premjeras, ir Aplinkos ministras, konkursas, turėjęs paskelbti nugalėtoju amerikiečius, atidėtas iki rugsėjo 16 dienos, t. y. taip pat iki rudens. Šįkart paties „Chevron“ prašymu. Bet ar tai ne dėsnininga: kai įstatymai keičiami vykstant konkursui, įstatymų lydimųjų teisės aktų nėra, o tapus laimėtoju į biudžetą reikia sumokėti nemažą sumą, bendruomenė protestuoja, o ryžtingų Vyriausybės žingsnių nėra? Ar toks Lietuvos elgesys su pasaulyje pripažintomis benrovėmis „Hitachi“ ir „Chevron“ nesmogs Lietuvos reputacijai užsienio investuotojų akyse ir ji bus laikoma nepatikima investuoti šalimi?

- Ar neturite tokių baimių?

- Tikrai nemanyčiau, kad tas atidėjimas – kažkoks tragiškas įvykis, nors aš asmeniškai maniau, kad buvo galima ir reikėjo nutarimą priimti praėjusią savaitę. Mano manymu, visi įstatyminiai aktai, visi įstatymai Seimo yra priimti. Valstybė, šiuo atvjeu Vyriausybės lūpomis, turėtų priimti vienokį ar kitokį sprendimą. Reikia priimti teigiamą sprendimą (gal kitiems politikams dėl kitų dalykų jis atrodo neigiamas), bet reikia imti ir jį priimti, daryti. Jeigu koks nors dalykas siūlomas, tai, mano asmenine nuomone, reikia ieškoti argumentų, kaip tą tikslą pasiekti. Pas mus yra kitaip – sako, nieko nedarykime. Ieškome argumentų, kodėl nieko negalima padaryti ir lygiagrečiai sakome, bet gyventi mes norime geriau.

- Bet pažiūrėkime iš kitos pusės – jeigu nugalėtoju būtų paskelbtas „Chevron“. Jūs sakote, kad tie teisės aktai, kurie nepriimti, nieko neįtakoja, bet aš įsivaizduoju, kad žmonėms yra pakankamai neramu, kai jie nežino, kokie jie bus. Tai lyg ir koks „katės maiše“ pirkimas. Kaip jūs vertinate „Chevroną“, kad jie patys pasiprašė nebūti paskelbti nugalėtojais? O gal jie nepasiprašė, čia tik tokia informacija skleidžiama?

- Na, jų raštas apie tai, kad neskelbti yra, bet mūsų valstybė, dar ana Vyriausybė paskelbė konkursą. Juridinių priežasčių, kodėl neskelbti [jų nugalėtojais], aš nematau, [jų] nėra. Galų gale, vienaip ar kitaip konkursą baigti reikia. Manyčiau, nei „Chevron“, nei kokia nors kita kompanija neturėtų nurodinėti, kaip, kada, kur, kam, ką geriau daryti. Ko mes šiandien laukiam, nepriimdami jokio sprendimo? Man atrodo neteisinga.

- N.P. Ministre, manau, kad nuo Jūsų „kliuvo“ ir Jūsų viceministrei, nes jos vadovaujama komisija nepriėmė sprendimo?

- Viceministrė vadovavo komisijai vadovavo, bet kiti komisijos nariai, tarp jų ir kitų ministerijų atstovai, balsavo, kad sprendimas būtų nepriimtas.

- Kas tie kiti, kas balsavo prieš, kokių ministerijų atstovai?

- Įvairių ministerijų: ir Teisingumo, ir Ūkio, ir Energetikos, ir neabejotinai Aplinkos apsaugos.

- O tas 1,5 milijono, kurį „Chevron“ neva turėtų sumokėti, kad laimėtų konkursą? Visi sako, „kalbama apie 1,5 milijono“. Ar jie tikrai tokią sumą sumokės į biudžetą?

- Kol nesibaigęs konkursas, ta suma yra neįvardijama, bet tai tikrai ne 1,5 milijono.

- Daugiau?

- Manau, kad turėtų būti žymiai daugiau.

- Ar tai, kad vyko konkursas ir jo metu buvo keičiami įstatymai, gali turėti kokių nors pasekmių? Juk kažkuria prasme taip lyg ir būtų pakeistos konkurso sąlygos. Ar „Chevron“ gali kreiptis į teismą, ir mes netgi galime būti priversti mokėti kompensaciją?

- Svarbiausias iš tų įstatymų – poveikio aplinkai vertinimo įvedimas. Kaip žinote, po to įvyko „Chevron“ susitikimas su Premjeru. „Chevron“ patvirtino, kad tie pakeitimai jo apsisprendimo nekeičia ir kad jis ir toliau pasiryžęs dalyvauti šitame konkurse. Todėl dabar atrodo, kad tokios problemos nėra. Telieka mums apsispręsti kaip valstybei, šiuo atveju neabejotinai Vyriausybės lygmeniu.

- O ar yra Vyriausybėje sutarimas?

- Tikiuosi, kad komisija Vyriausybei pateiks tvirtinti sprendimą, tuomet ir matysime. Iš kalbų matome, kad viskas lyg ir tvarkoje, lyg ir reikėtų daryti, bet kartu teigiama, kad reikia būtinai susitarti su bendruomene, nors, mano manymu, per poveikio aplinkai vertinimą ir turi išaiškėti susitarimas ar nesusitarimas.

- Premjeras būtent šitaip šią savaitę ir pasakė – licencija „Chevron“ nebus išduota, kol jis nesusitars su bendruomene. Kaip Jūs tai komentuotumėte?

- Aš nežinau, geriau, kad Premjeras pats tą komentuotų. „Chevron“ ar bet kuris kitas laimėtojas, prieš rengdamas projektą, turi parengti poveikio aplinkai vertinimą. Viena iš jo derinimo stadijų yra savivaldybė, t.y. vietiniai žmonės. Mano supratimu, juridiškai tai ir yra tas etapas, kuriame reikia derinti, o ati galima daryti tada, kada prasideda procesas, jeigu mes apsispręsime jį pradėti.

- Ar gali atsitikti taip, kad komisija apsisprendžia ir siūlo Vyriausybei skelbti „Chevron“ nugalėtoju, o Vyriausybė sako „ne“?

- Taip, tokia galimybė yra.

- Ar tai gali turėti kokį nors poveikį ateityje Lietuvai, kaip prastos reputacijos investicijoms šalį, kurioje ilgai yra vilkinami sprendimai, jų nėra, galų gale nusprendžiama „mums nieko nebereikia“? Ar tai gali turėti įtakos?

- Manyčiau, kad, jeigu valstybė sykį davė įsipareigojimus pradėti daryti kokius nors dalykus, logiška, kaip ir žmonių santykiuose, reikia juos kažkaip užbaigti. Jeigu pradedi, pakabini, kitą daiktą pradedi, pakabini, trečią daiktą, pakabini, tai kaime tokius žmones vadino lyg ir pažadukais. Nesinorėtų, kad mūsų valstybei būtų prikabinta tokia įvaizdžio detalė.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Ekonomikos naujienos

Skandalas dėl lenkiškos jautienos nuotrauka, foto

Skandalas dėl lenkiškos jautienos

ES pareigūnai Lenkijoje tirs jautieną

„Atostogų parke“ bus diegiama pažangiausia pasaulyje baseino vandens dezinfekavimo sistema DA-GEN, pagrįsta...

Maudynės baseine be chloro: „Atostogų parkas“ diegia pažangiausią pasaulyje vandens dezinfekavimo sistemą nuotrauka, foto

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ iki 2030 metų į plėtrą bei modernizavimą ketina...

„Lietuvos geležinkeliai“ iki 2030-ųjų ketina investuoti 7 mlrd. eurų nuotrauka, foto

Vyriausybė siūlo didinti fizinio aktyvumo finansavimą nuo dabar skiriamo 1 proc. akcizo...

Siūloma didinti fizinio aktyvumo finansavimą nuotrauka, foto

Lietuvos užsienio reikalų ministerija skyrė 20 tūkstančių eurų humanitarinei pagalbai Jemenui...

Lietuva skyrė 20 tūkst. eurų humanitarinei pagalbai Jemenui nuotrauka, foto

Svencelėje - burlenčių ir jėgos aitvarų varžybos nuotrauka, foto

Sportas, Gegužės 24-26 dienomis Klaipėdos rajone, Svencelėje, vyks kasmetinės burlenčių ir jėgos aitvarų...

Nukentėjusiųjų nuo krušos nepaguodė nuotrauka, foto

Klaipėda, Šeštadienį Klaipėdą užklupusi kruša ir stiprus lietus privertė miesto gyventojus prisiminti 2017...

Iš Kijevo - su laurais nuotrauka, foto

Sportas, Prasidėjo teniso turnyrų ant grunto maratonas. Šįkart Ukrainos sostinėje Kijeve vykusiame "Tennis...

Palanga paskelbė karą elektriniams paspirtukams nuotrauka, foto

Vakarų Lietuva, Nuo birželio 1-osios didžiausio šalies kurorto Jono Basanavičiaus gatvėje, ant jūros tilto...

Klaipėda, Paskelbta prieš 5 val.

Sportas, Paskelbta prieš 7 val.

Vakarų Lietuva, Paskelbta prieš 9 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...