2019 m. kovo 18 d. 20:22 val., pirmadienis

Ekonomikos naujienos

Uostų terminalai patiria nuostolių dėl pabėgėlių

(1)

Uostų terminalai patiria nuostolių dėl pabėgėlių nuotrauka, foto

KELIAS. Daugelis pabėgėlių per Danijos Esbjergo uostą vyksta į Angliją, kurioje yra didžiulė nelegali darbo rinka, ir šios šalies tarnyboms sunku juos susekti bei grąžinti atgal.

© Dalios Bikauskaitės nuotr.

Klaipėdos uoste su problema, kad įlindę į krovinį pabėgėliai jį apgadintų, nesusiduriama. Tačiau kituose Europos uostuose dėl šios problemos krovos kompanijos patiria nemenkų nuostolių. Pasitaiko atvejų, kai pabėgėliai įsikuria konteineryje, kuriuo gabenami sausainiai.

Danijos Esbjergo uosto ro-ro krovinių terminalas, priklausantis šios šalies kompanijai "DFDS Seaways" yra aptvertas tvora, kuria teka 10 kilovoltų elektros srovė. Lietuvoje tokių dalykų daryti neleidžiama, o Danijoje galima, nes tai žmogaus nenužudo. Vienas DFDS darbuotojas ją išbandė ir minutei prarado sąmonę.

Paprastai terminalai uostuose saugomi ne tik tvoromis. Juose daugybė vaizdo kamerų, atsakingi terminalų darbuotojai bendradarbiauja su policija. Saugumas juose užtikrinamas ištisą parą, tam išleidžiama nemažai pinigų. Pavyzdžiui, Esbjergo ro-ro terminalo išlaidos tvoroms, kameroms sudarė apie 7 mln. Danijos kronų (apie 1 mln. eurų). Tačiau ir į gerai saugomą teritoriją kartais patenka pašalinių asmenų, tarp jų pasitaiko ir pabėgėlių.

Vienas pabėgėlis, patekęs į terminalo teritoriją, kompanijai kainuoja 8 tūkst. Didžiosios Britanijos svarų. Už vieną į Angliją patekusį pabėgėlį Esbjergo ro-ro terminalas turi sumokėti 2 tūkst. svarų baudą, be to, padengti išlaidas už jo pargabenimą atgal, už jo buvimą Anglijoje, kol bus išgabentas.

Be to, patekę į krovinį pabėgėliai jį suniokoja, tad atsiranda papildomų nuostolių, kurie gali siekti iki 100 tūkst. eurų ir daugiau. Buvo toks atvejis, kai į didžiulį konteinerį su sausainiais įlindo du pabėgėliai, apgadino šiek tiek krovinio, o britai atsisakė visą jį priimti, tad DFDS kompanija patyrė 30 tūkst. svarų nuostolį.

"Pabėgėliai, bandydami patekti į laivą, sugadina mūsų krovinį, todėl turime didelių išlaidų. Be to, mes privalome nuolatos stebėti, kad jie nepatektų į laivą, ir mūsų išlaidos priežiūrai, personalui ir kitiems dalykams visus metus yra nemažos. Priežiūrai per metus mes skiriame iki 1 mln. kronų.

Didelė problema tai, kad mes nežinome, kada pabėgėliai patenka į laivą, todėl esame priversti nuolatos stebėti. Dar viena problema - darbuotojai šiek tiek bijo susidurti su pabėgėliais, kurie gali turėti peilius ar panašiai", - pasakojo Esbjergo ro-ro terminalo vadovas Hansas Henrikas Norageras.

Anot jo, pabėgėlių srautas terminale tai padidėja, tai sumažėja. Pernai "DFDS Seaways" ro-ro terminalas turėjo 75 atvejus su pabėgėliais. Emigrantų būna iš įvairių šalių. Anksčiau daugiausia jų būdavo iš Afganistano, Irako, Albanijos, o šiuo metu atsiranda ir iš Afrikos šalių.

Daugelis pabėgėlių per Esbjergo uostą vyksta į Angliją, kurioje yra didžiulė nelegali darbo rinka ir šios šalies tarnyboms sunku juos susekti ir grąžinti atgal.

Pasak AB "DFDS Seaways", dirbančios Klaipėdoje, komunikacijų ir ryšių su visuomene vadovo Baltijos jūros regionui Vaido Klumbio, kol kas Lietuvos uoste tokios problemos nėra.

"Kai Europoje prasidėjo nelegalios migracijos srautas, mes svarstome įvairias galimybes, kaip reikėtų apsisaugoti, jeigu tokie atvejai atsirastų ir Lietuvoje. Mūsų uostas dirba pagal ISPS saugos kodekso reikalavimus, atliekama tiek krovinių, tiek keleivių patikra. Kol kas mums ypatingų priemonių imtis nereikia ", - sakė jis.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

2017-08-17   09:47

IP: 90.143.94.148

Tegul ponai iš Europoje ir toliau vaizdodami demokratija leidžia emigrantams savivaliauti , dėl to problemų tik daugės.
Greitai Europoje TIKRŲ europiečių bus MAŽUMA .
Jau dabar atvykęs Prancūzija, Olandija,Belgija, Jungtinę Karalystę nežinai ar išties esi Europoje. LIUDNASE VAIZDAS

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Ekonomikos naujienos

Skandalas dėl lenkiškos jautienos nuotrauka, foto

Skandalas dėl lenkiškos jautienos

ES pareigūnai Lenkijoje tirs jautieną

„Atostogų parke“ bus diegiama pažangiausia pasaulyje baseino vandens dezinfekavimo sistema DA-GEN, pagrįsta...

Maudynės baseine be chloro: „Atostogų parkas“ diegia pažangiausią pasaulyje vandens dezinfekavimo sistemą nuotrauka, foto

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ iki 2030 metų į plėtrą bei modernizavimą ketina...

„Lietuvos geležinkeliai“ iki 2030-ųjų ketina investuoti 7 mlrd. eurų nuotrauka, foto

Vyriausybė siūlo didinti fizinio aktyvumo finansavimą nuo dabar skiriamo 1 proc. akcizo...

Siūloma didinti fizinio aktyvumo finansavimą nuotrauka, foto

Lietuvos užsienio reikalų ministerija skyrė 20 tūkstančių eurų humanitarinei pagalbai Jemenui...

Lietuva skyrė 20 tūkst. eurų humanitarinei pagalbai Jemenui nuotrauka, foto

Rinkimai baigėsi: prasideda koalicijų galvosūkiai nuotrauka, foto

Klaipėda, Savivaldos rinkimai Klaipėdos apskrityje baigėsi ir iš anksto prognozuotomis pergalėmis, ir intrigomis....

Išvažiavo gyventi į Klaipėdą, palikę šunis prie būdos nuotrauka, foto

Gyvūnai, Laivių kaime nuo žiemos vidurio palikti šeimininkų, kurie išsidangino gyventi į...

Arvydo Vaitkaus situacija kelia klausimų nuotrauka, foto

Klaipėda, Klaipėdos jūrų uosto vadovo Arvydo Vaitkaus ketinimai toliau vadovauti uostui ir kartu...

Prie Sendvario žiedo - eismo apribojimas nuotrauka, foto

Klaipėda, Nuo pirmadienio ryto vairuotojams teko keisti įpročius Šilutės plente prie Sendvario žiedinės...

Klaipėda, Paskelbta prieš 21 min.

Klaipėda, Paskelbta prieš 4 val.

Klaipėda, Paskelbta prieš 4 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...