2017 m. gruodžio 11 d. 05:47 val., pirmadienis

Ekonomikos naujienos

Uosto plėtrai koją kiša neišpildyti pažadai

(18)

Uosto plėtrai koją kiša neišpildyti pažadai nuotrauka, foto

PAIEŠKA. Uosto direkcijos Rinkodaros direktorius Artūras Drungilas patikino, kad jau greitai uostamiestį gali pasiekti dvi naujos keltų linijos.

© Redakcijos archyvo nuotr.

Per du dešimtmečius beveik tris kartus padidėjusi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto apyvarta verčia nerimauti ir gyventojus, ir pačius Uosto direkcijos atstovus. Uostas veda derybas su dviem naujomis keltų linijomis, tačiau koją kiša esama infrastruktūra.

Padidėjus krovinių srautui pasekmes pajuto uostamiesčio gyventojai. Dabar neretai nutinka taip, jog piko valandomis pagrindines miesto gatves "užkiša" sunkiasvorės transporto priemonės. Tai problema tampa ir Uosto direkcijai, kuri, ne paslaptis, ateityje ketina dar labiau didinti apyvartą. Apie tai pirmadienį buvo diskutuojama Melnragės bendruomenės susitikime su Seimo nariais ir specialistais.

Ruošia projektą

Pasak Uosto direkcijos Rinkodaros direktoriaus Artūro Drungilo, socialiniu ir ekonominiu požiūriu palankesnė plėtros vieta yra Melnragėje. Antras variantas - Būtingė.

"Jei apyvarta augs taip, kaip dabar, tas projektas iš popieriaus gali virsti į praktinį projektą. Šiandien norima pasiruošti Bendrąjį planą, kuris yra koncepcijų lygmenyje. Jeigu jis būtų patvirtintas, būtų atliekamas poveikio aplinkai vertinimas, visuomenės naudai išperkamas turtas ir panašiai. Esame po Rusijos uostų pirmoje vietoje Baltijos jūroje", - džiaugėsi A. Drungilas.

ATEIS? Centrinis krovinių terminalas yra viešoji infrastruktūra ir prieinama visiems, o uostas jau derasi dėl dviejų naujų linijų įvedimo į rinką. Egidijaus JANKAUSKO nuotr.

Uosto direkcija šiaurinę miesto dalį mato kaip potencialią krovinių paskirstymo vietą Baltijos jūroje, nes dabar didelė dalis konteinerių paprasčiausiai "ateina ir išeina".

Pasak A. Drungilo, dabartiniai į uostus atplaukiantys laivai talpina 22 tūkst. konteinerių. Tuo metu Klaipėdoje dėl nepakankamos inrastruktūros didžiausias laivo krovinys buvo su 9 tūkst. konteinerių.

1997 m. uostamiestyje buvo užfiksuota 15 mln. tonų apyvarta, o šiemet - 42. Uosto direkcijos Rinkodaros direktorius taip pat nėra patenkintas, kad sunkiojo transporto srautai priversti kirsti gyvenamųjų rajonų ribas.

"Dabar viskas matyti, nes neatlikome reikiamų darbų - pietinis aplinkkelis iki šiol nepastatytas, Baltijos prospektas iki šiol nerekonstruotas. Šiaurinėje dalyje Lideikio gatvę pastatėme, bet irgi reikėjo numatyti, kad srautai nekirstų gyvenamųjų rajonų", - nusivylimo neslėpė A. Drungilas.

Dvi naujos linijos

Kiek skeptiškiau situaciją vertino Lietuvos Liberalų sąjūdžio atstovas Eugenijus Gentvilas.

"Uosto plėtros prognozė nėra pagrįsta. Jeigu ji išsipildytų, būtume trečias uostas pagal dydį Europos kontinente po Roterdamo ir Amsterdamo. To niekaip neįsivaizduoju, nes vidinė rinka, trys milijonai gyventojų, reikalauja labai nedaug krovinių. Negalime lygintis su Gdansku (Lenkija), už kurio yra dešimčių milijonų gyventojų vidinė rinka", - rėžė Seimo narys.

Jo teigimu, tokiu atveju lieka tranzito galimybė, jeigu bus pasiektas susitarimas su užsienio šalimis.

Mus domina investuotojai, kurie generuos laivybą ir krovinių srautus, iš kurių uostas papildomai uždirbs. Norime sumažinti priklausomybę, sukurdami galimybių kurtis įmonėms ir gaminti produkciją vietoje, pietinėje dalyje.

Artūras DRUNGILAS, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos rinkodaros direktorius

"Neturint tokio susitarimo, viskas pakibtų ore. Vykdyti dabar tokią rizikingą invaziją gyvenamojoje teritorijoje... Melnragė dalinai išnyksta. Vargu, kad per Lietuvą eis tiek tranzito. Esamas gatvių tinklas nebūtų pralaidus didesniems krovinių srautams", - sakė E. Gentvilas.

A. Drungilas ramino, kad uostas bus realizuojamas tik su sąlyga, kad investuotojas bus krovinio turėtojas ir garantuos valstybei pinigų grąžinimą.

"Mus domina investuotojai, kurie generuos laivybą ir krovinių srautus, iš kurių uostas papildomai uždirbs. Norime sumažinti priklausomybę, sukurdami galimybių kurtis įmonėms ir gaminti produkciją vietoje, pietinėje dalyje. Investicijos į infrastruktūrą yra ilgalaikės. Viskas nevyksta greitai. Šiandien deramės su dar dviem naujom linijom", - tikino jis.

Pasak Uosto direkcijos atstovo, jis yra garantuotas dėl bendradarbiavimo bent su viena iš jų.

"Mes turėjome įsipareigoti, kad Centrinis krovinių terminalas bus viešoji infrastruktūra ir prieinama visiems. Jeigu negalėtų dirbti DFDS, būtų rinkos ribojimas. Atėjo DFDS, ateis dar dvi įmonės. Tiesiog reikia laiko. Kol nepasieksime apimčių, plėtros uostui nereikės", - teigė A. Drungilas.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

Angliukai Rusena

2017-12-09   21:04

IP: 195.14.182.157

Kas skaitys Vincą Mykolaitį Putiną,
Kai Vladas Putinas šneka rusiškai.
Ar sugrįš į gimtinę Vincas Trumpa,
Kai Donaldas Trumpa jau nekalba lietuviškai....

Bugas

2017-12-09   12:34

IP: 84.15.224.250

Šalin nagus nuo BUTINGES

Se

2017-12-08   07:06

IP: 107.167.108.185

Pirma išspręskite jau dabar kilusias pasekmes, o tada svajokite apie ateitį. Pasižiūrėkite kas darosi su Konteinerių terminalu, kuris paralyžiuoja eismą mieste ir įvažiavimą į jį. Kaip atrodo terminalo prieigos. Furų Bangladešas.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Ekonomikos naujienos

Paskaičiavo, kiek reikia pinigų minimaliausiems poreikiams nuotrauka, foto

Paskaičiavo, kiek reikia pinigų minimaliausiems poreikiams

Nuo 2019 metų Lietuvoje atsiras naujas rodiklis – minimalus vartojimo poreikių dydis....

Valdantieji giriasi suformavę perteklinį kitų metų valstybės biudžetą ir liaupsina save už...

Ūkininkai pasilieka mokesčių rojuje nuotrauka, foto

Kol politikai aiškinasi su profsąjungomis ir darbuotojais, ar nesugrius šalies ekonomika pakėlus...

Verslo pozicija: „Turime leisti žmonėms uždirbti“ nuotrauka, foto

Skeptikai Lietuvai dar vieną pasaulio pabaigą prognozuoja po 2020-ųjų, kai baigsis...

Prognozė: kitąmet minimali alga Rumunijoje greičiausiai pralenks lietuvišką nuotrauka, foto

Klaipėdos mieste yra vykdomas mišrių komunalinių atliekų ir antrinių žaliavų konteinerių ženklinimas...

Individualių namų gyventojų dėmesiui: vykdomas atliekų konteinerių ženklinimas nuotrauka, foto

Naktį eismo sąlygas sunkins plikledis nuotrauka, foto

Lietuvos naujienos, Naktį iš sekmadienio į pirmadienį ir pirmadienio rytą eismo sąlygas sunkins plikledis,...

"Neptūną" palieka A. Butkevičius ir M. Girdžiūnas nuotrauka, foto

Sportas, Vilniaus „Lietuvos ryto“ krepšinio klubas sulaukė pastiprinimo iš Klaipėdos „Neptūno“. Į sostinę...

„Neptūnas“ be didesnio vargo nugalėjo „Juventus" nuotrauka, foto

Sportas, Lietuvos krepšinio lygos (LKL) čempionate sekmadienį Klaipėdos „Neptūnas“ savo aikštėje 109:78 (29:20,...

Lietuvos klubų dvikovą laimėjo „Dragūnas“ nuotrauka, foto

Sportas, Baltijos vyrų rankinio lygos A grupės rungtynėse Klaipėdos „Dragūnas“ išvykoje 31:28 (19:12)...

Lietuvos naujienos, Paskelbta prieš 9 val.

Sportas, Paskelbta prieš 10 val.

Sportas, Paskelbta prieš 10 val.

Sportas, Paskelbta prieš 13 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...