Uostamiesčio savivaldybės atstovai gali būti įtraukti į privatizavimo procesą

Uostamiesčio savivaldybės atstovai gali būti įtraukti į privatizavimo procesą

"Klaipėdos laivų remontas"

Istoriniame uostamiesčio centre, kur buvo pastatyta Klaipėdos pilis, įsikūrusios ir kruizinių laivų terminalo operatoriaus funkcijas atliekančios bendrovės privatizavimas kelia aistras.

Greitai turinčiame prasidėti bendrovės "Klaipėdos laivų remontas" (KLR) privatizavimo procese galėtų tiesiogiai dalyvauti ir uostamiesčio savivaldybės atstovai.

"Jie galėtų būti įtraukti į įmonės privatizavimo komisiją arba pakviesti dalyvauti visuose posėdžiuose", - sakė VTF Sandorių skyriaus viršininkas Liutauras Radzevičius. Pasak jo, dėl to problemų neturėtų kilti.

Istoriniame uostamiesčio centre, kur buvo pastatyta Klaipėdos pilis, įsikūrusios ir kruizinių laivų terminalo operatoriaus funkcijas atliekančios bendrovės privatizavimas kelia aistras, ar KLR pirkėjas veiks pagal detalųjį piliavietės planą, ar bus apsaugoti miesto interesai ir gamyklos teritorija liks atvira ir užtikrintas laisvas priėjimas prie kruizinių laivų terminalo krantinių bei Pilies muziejaus.

L. Radzevičiaus vertinimu, ruošiant įmonę privatizavimui, buvo atsižvelgta į daugelį svarbiausių Klaipėdos savivaldybės pasiūlymų.

Už kontrolinį 70,01 proc. KLR akcijų paketą yra siūloma nustatyti pradinę 4 mln. litų, o investicijų minimumą 5 metams - 30 mln. litų.

Nors rengiant KLR privatizavimui buvo remiamasi ne visų praėjusių metų įmonės balansu (metinis balansas yra geresnis), tačiau, kaip teigiama, įmonė įvertinta teisingai.

"Privatizuojant stambų infrastruktūrinį objektą kaina nėra pats pagrindinis faktorius. Šiuo atveju vertinome kompleksiškai - kainą, investicijas ir apribojimus", - sakė L. Radzevičius. Pasak jo, ir VTF, ir Vyriausybė žiūri į tolesnę KLR plėtros perspektyvą, o ne į vienkartinę naudą, kurią būtų galima gauti iš privatizavimo.

Prognozuojama, kad pradinę KLR kainą gali padidinti konkurencija, kadangi jau dabar jaučiamas susidomėjimas ruošiamasi privatizuoti bendrove.

Pagal KLR privatizavimo programos projektą, planuojama pirminio informacinio lankstinuko-kvietimo dalyvauti konkurse platinimo pradžia - 2004 m. vasario mėnuo, tikėtina bendrovės privatizavimo proceso pabaiga - trečiasis šių metų ketvirtis. Potencialus bendrovės pirkėjas turės atitikti europinės ir transatlantinės integracijos kriterijus, turėti tam tikrą teritorijų plėtros, stambių projektų vykdymo patirtį.

KLR pernai apyvartą padidino 1,85 proc., iki 5,5 mln. litų, o grynąjį pelną - triskart - iki 1,2 mln. litų. Užpernai įmonės apyvarta siekė 5,4 mln. litų, o grynasis pelnas - 380 tūkst. litų. Šiemet apyvarta turėtų būti panaši į pernykštę, o pelno mažiau - apie 0,5 mln. litų.

Įmonė turi Rusijos "Maritime register of shipping" sertifikatą, kuris yra pripažįstamas Europos Sąjungoje. Įstatinis laivų remonto bendrovės kapitalas - 15,613 mln. litų. Bendrovėje dirba daugiau kaip 130 žmonių.

ELTA

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder