2018 m. vasario 24 d. 22:09 val., šeštadienis

Ekonomikos naujienos

Lietuvos bankas žada imtis priemonių prieš kainas įnirtingai keliančius transporto draudikus

(1)

Lietuvos bankas žada imtis priemonių prieš kainas įnirtingai keliančius transporto draudikus nuotrauka, foto

© Asociatyvi "Fotolia" nuotr.

Lietuvos bankas tokius draudikų veiksmus, kai transporto priemonių valdytojams pasiūlomos išskirtinai didelės privalomojo draudimo įmokos, vertins kaip prievolės sudaryti draudimo sutartis su šiais asmenimis vengimą ir už tai taikys teisės aktuose nustatytas poveikio priemones. Lietuvos draudikų asociacija pabrėžia, kad privalomas transporto priemonių draudimas išlieka nuostolingas, nuostoliai siekia 102 mln. eurų.

Bankas atkreipia dėmesį, kad transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo (TPVCAPD) rinkoje nustatoma atvejų, kai tam pačiam transporto priemonės valdytojui skirtingi draudikai pateikia pasiūlymų, kuriuose įmokų dydžiai skiriasi kelis kartus ar net dešimteriopai.

Pasak LB Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktoriaus Mindaugo Šalčiaus, draudikai, teikiantys privalomojo transporto draudimo paslaugą, negali potencialiam draudėjui siūlyti sveiku protu sunkiai paaiškinamų draudimo įmokų.

„Kalbame ne apie 20-30 proc. ar kiek didesnį draudikų kainų skirtumą, kuris gali būti pagrįstas. Rinkoje pasitaiko atvejų, kai lengvojo automobilio valdytojui pasiūloma 5 000, o krovininio automobilio - 100 000 Eur įmoka. Taip gali būti tiesiog siekiama išvengti pareigos apdrausti, nors tai daryti įpareigoja įstatymas. Lietuvos bankas tokių atvejų netoleruos ir imsis visų galimų priemonių, kad ši ydinga praktika būtų eliminuota“, - sako M. Šalčius.

TPVCAPD įstatymas įpareigoja transporto priemonės valdytoją apdrausti savo transporto priemonę šios rūšies privalomuoju draudimu, o draudiką, vykdantį šią veiklą, įpareigoja sudaryti tokią draudimo sutartį, jei asmuo kreipiasi tokio draudimo ir pateikia visus reikalingus dokumentus ir informaciją. Ir nors draudikas turi teisę vertinti prisiimamą draudimo riziką savo pasirinktais būdais, nustatyti draudimo įmoką, užtikrinančią, kad jis galėtų tinkamai vykdyti prievoles pagal visas draudimo sutartis, draudimo įmoka turi nepažeisti draudėjo interesų, o pareigos mokėti įmoką vykdymas negali tapti jam per sunkia našta .

Draudikas, nustatydamas privalomojo TPVCAPD draudimo paslaugos kainą (įmoką) vertina tokius rizikos veiksnius kaip potencialaus kliento praeityje sukelti eismo įvykiai, jo amžius ir vairavimo patirtis, transporto priemonės masė, galingumas, variklio darbinis tūris ir pan.). Draudimo bendrovės taip pat vertina ir bendrą eismo įvykių skaičių, remonto, gydymo ir panašių išlaidų kainas, sukčiavimo atvejus ir kt.

„Nepaisant to, draudimo rizikos vertinimo ir įmokos apskaičiavimo modeliai negali būti sukonstruoti taip, kad leistų draudikui išvengti pareigos apdrausti šio privalomojo draudimo siekiantį asmenį net ir tuo atveju, kai toks potencialus klientas yra rizikingesnis ar galimai nuostolingesnis nei kiti“, - sako M. Šalčius.

Vis dėlto, išskyrus tuos galimus atvejus, kai įmokos užkeltos siekiant atgrasyti klientus, pastaruoju metu šioje rinkoje buvo fiksuojamas bendras privalomojo transporto draudimo apimčių ir kainų augimas. TPVCAPD kiekvienais metais nuo pat jo įvedimo buvo nuostolinga draudimo rūšis ir turėjo labai didelę įtaką bendram rinkos rezultatui. 2016 m. dėl šios rūšies draudimo patirtas draudimo bendrovių nuostolis nuo TPVCAPD įvedimo pradžios buvo vienas iš didžiausių ir viršijo 19 mln. Eur. Draudikai ėmėsi priemonių nuostoliui sumažinti - vidutiniškai per 2017 m. 11 mėn., palyginti su ankstesnių metų atitinkamu laikotarpiu, vidutinė įmoka padidėjo beveik 30 proc.

Lietuvos bankas ir toliau vykdys šio privalomojo draudimo rinkos stebėseną ir, nustatęs aptariamos pareigos sudaryti TPVCAPD sutartis su bet kuriuo teisės aktų reikalavimus atitinkančiu asmeniu pažeidimo praktinius atvejus, taikys teisės aktuose nustatytas poveikio priemones.

Pasak Lietuvos draudikų asociacijos direktorius Andrius Romanovskis sako, kad draudimo rinkos dalyviai labai rimtai vertina Lietuvos banko rekomendacijas, todėl kiekviena bendrovė laikysis rinkos reguliatoriaus nurodymų ir juos įgyvendins. Kita vertus, Lietuvos bankas yra konstatavęs, kad aktyvi konkurencija draudimo rinkoje užtikrina, jog kiekvienas klientas visada turi galimybę pasirinkti paslaugą už mažiausią kainą.

„Svarbu pabrėžti, kad privalomas transporto priemonių draudimas išlieka nuostolingas. Lietuvos banko duomenimis, draudikų nuostoliai nuo 2004 m. buvo 145 mln. eurų. 2017 m. išmokos toliau didėjo ir pasiekė 102 mln. eurų. Eismo įvykių tendencija taip pat nesikeičia - statistika rodo, kad 2016 m. fiksuotas rekordinis eismo įvykių skaičius - beveik 100 tūkst.“, - sako A.Romanovskis.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

Nul'ė

2018-01-17   10:28

IP: 212.12.210.216

Tenka suabejoti ar Valstybės institucijos, prižiūrinčios Draudimo įmonių veiklą, atlieka savo darbą. Juk kiekvienas asmuo, susidūręs su draudikais, žino, kad įvykus draudiminiam įvykiui, žalos vertintojai pasiūlo remontuoti automobilį arba jų parinktame autoservise arba savarankiškai. Ir čia žalos kainos išsiskiria ir skiriasi ypač įspūdingai--- po 3-4 kartus. Ir automobilių apžiūros vyksta visiškai skirtingai. O kodėl ? Mat plika akimi matosi, kad vyksta dalybos tarp autoservisų ir draudikų darbuotojų. Neretai ir policijos darbuotojai įsijungia į šią mafijikę. O, kai sekasi, apetitas kyla. Kyla ir draudimo kainos vartotojams. Ir niekas Lietuvoje to nesupranta? Ar nenori suprasti ?
Gaunasi, kaip su maisto produktų kokybe. Visuomenė tą žino jau eilę metų, o biurokratai susigaudo tik dabar 

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Ekonomikos naujienos

Klaipėdiečiai šluoja dūmų detektorius nuotrauka, foto

Klaipėdiečiai šluoja dūmų detektorius

Nuo gegužės 1-osios įsigalios reikalavimas kiekviename būste įsirengti dūmų detektorių. Vos žiniasklaidoje...

Sunku patikėti, bet kiekvienais metais gaisrai Lietuvoje pasiglemžia apie 100 gyvybių. Maždaug...

Gyvybes gelbstintys prietaisai. Kokie būna dūmų detektoriai ir kaip išsirinkti tinkamiausią? nuotrauka, foto

Lietuvoje dažniausiai girdime apie tai, kaip vyksta bylos dėl vieno iš tėvų...

Alimentų gali reikalauti ir tėvai iš vaikų: reikia tik dviejų sąlygų nuotrauka, foto

Ar teisinga, kad už visiškai tą pačią paslaugą vienas žmogus moka, pvz.,...

Ruošiamas naujas sprendimas dėl mokesčių „Sodrai“ nuotrauka, foto

Praėjusiais metais pirmą kartą per dešimtmetį „Sodra“ gavo daugiau įmokų, nei išleido,...

„Sodra“ po dešimtmečio pertraukos gavo daugiau pinigų, nei išleido nuotrauka, foto

„Atlantas“ pateikė netikėtumą sezono starte nuotrauka, foto

Sportas, Nors šiemet Klaipėdos "Atlantui" buvo pranašaujamas sudėtingas sezonas A lygoje, klaipėdiečiai jau...

„Neptūnas-Akvaservis“ palaužė „Žalgiris-2“ ekipą nuotrauka, foto

Sportas, Klaipėdos „Neptūnas-Akvaservis“ Nacionalinės krepšinio lygos (NKL) čempionate iškovojo 25-ąją pergalę – Tomo...

Telšių rajone rastos neteisėtos kasinėjimų vietos nuotrauka, foto

Vakarų Lietuva, Šiaulių regiono aplinkos apsaugos departamento pareigūnai atlikdami patikrinimus Telšių rajone rado tris...

Tyrėjus pabudina tiktai Naglis Puteikis nuotrauka, foto

Lietuvos naujienos, Ką turėtų daryti prokurorai sužinoję apie abejotinus valstybės sandorius? Atrodytų, savaime aišku...

Sportas, Paskelbta prieš 2 val.

Vakarų Lietuva, Paskelbta prieš 4 val.

Lietuvos naujienos, Paskelbta prieš 4 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...