2018 m. spalio 23 d. 13:29 val., antradienis

Ekonomikos naujienos

Kam naudingi mitai apie uosto plėtrą?

(25)

Kam naudingi mitai apie uosto plėtrą? nuotrauka, foto

© Agnės KANAVERSKYTĖS fotomontažas

Diskusijose dėl Klaipėdos išorinio uosto plano, yra visko: išmonės, fantazijos, prasimanymų, mitų ir netgi šmeižto.

Matyt, pats metas biblinį posakį "Atleisk jiems, Viešpatie, jie nežino, ką daro" pakeisti kitu, modernesniu: "Atleisk jiems, Viešpatie, jie nežino, ką šneka ir rašo"...

Galima suprasti ar atjausti tuos, kurie drabstosi purvais dėl žemo žinių lygio ir neišmanymo. Liūdniau dėl tų, kurie aktyviai diskutuoja viešojoje erdvėje, visiškai neturėdami tikslo kartu ieškoti paties naudingiausio sprendimo gimtajam miestui. Jie aktyvūs ir gerai matomi tik todėl, kad siekia politinės naudos sau, norėdami prieš rinkimus į savivaldos tarybą, kuo aukštesnėje pozicijoje atsidurti prie starto linijos.

Šiandien toliau neigsime dažniausiai girdimus mitus. Ir mums vėl talkins Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Pradžia 2017 m. lapkričio 30 d.

MITAS Nr. 3

Dėl Uosto plėtros kils pavojus Kuršių Nerijai ir jos krantams, kurie greičiausiai bus užbetonuoti.

Prajuokinot ir pakėlėt nuotaiką. Žmonių fantazija yra beribė. Ir jau vien už tai juos galima gerbti. Šiaip būtų įdomu tokių "žinovų" paklausyti ilgiau, nes ardyti Kuršių Nerijos krantus ar juos betonuoti tikrai nesiruošiam.

Netgi priešingai - pirmą kartą uosto viduje planuojame sustiprinti ir sutvirtinti kranto liniją povandenine, išorėje nematoma sienele. Uosto direkcijos investiciniuose projektuose tam jau yra numatytos lėšos.

Taip jau "surėdytas" pasaulis, kad bet kokia vandens tėkmė, ar tai būtų upelis, ar upė, ar marios, visada vienaip ar kitaip ardo ir keičia kranto liniją.

Mūsų plėtros planuose, perstatant uosto vartus, kaip tik yra numatytos priemonės sutvirtinti Kuršių nerijos kranto apsaugą. Toks hidrotechninis statinys, kaip pietinis molas, leido išsaugoti Kuršių nerijos krantus ir tai yra pavyzdys, kad uosto infrastruktūra, priešingai nei yra teigiama, gali išsaugoti unikalų gamtos peizažą.

MITAS Nr. 4

Išorinį uostą racionaliau būtų statyti ne Melnragėje, o - Būtingėje.

Tie, kurie rimtais veidais ir išmintingomis veido išraiškomis siūlo tokius absurdiškus pasiūlymus, absoliučiai nesuvokia, kas yra uostas, kaip jisai veikia, kaip veikia jo ekonominis modelis.

Šiandien mūsų valstybė dar tiktai nėra tokia finansiškai pajėgi, kad galėtų sau leisti tokią prabangą - statyti dar vieną uostą. Beje, tokiam uostui reikėtų ir atitinkamo krovinių kiekio. Kurtume konkurentą Klaipėdos uostui?

Gal šios idėjos autoriai net nežino, kad Būtingės terminalo plūduras yra 8 kilometrai nuo kranto linijos? Nes tiktai ten prasideda natūralus 15 metrų gylis, o mes orientuojamės į 17 metrų. Yra aibė ir kitų svarbių priežasčių.

MITAS Nr. 5

Dėl uosto plėtros bus sunaikinta Melnragės gyvenvietė, dalį gyventojų teks iškeldinti.

Tai vienas iš jautriausių klausimų ir mes glaudžiai bendradarbiaujame ir tariamės su Melnragės ir kitomis miesto bendruomenėmis. Deja, šiandien dar yra daug neatsakytų klausimų.

Pirmiausia turime užbaigti savo bendrąjį planą, po to bus atliekamos vertinimo procedūros, vėliau turėtų prasidėti techniniai projektai, tada jau atsiras galimybė kalbėti apie situaciją daug konkrečiau, negu galime kalbėti šiandien.

Melnragės gyventojams aktualiausia, kaip uosto plėtra palies pačią gyvenvietę. Diskutuodami kartu su miesto vadovais mes jau žinome vietinių gyventojų pageidavimus: norima visus kelius, geležinkelio linijas maksimaliai priartinti prie uosto tvoros.

Bendrojo plano rengėjai tą darbą jau yra padarę. Taip pat iš bendruomenės mes girdėjome labai prasmingą prašymą - 10 hektarų miško, kuris yra šalia Klaipėdos naftos įmonės palikti nepaliestą, kaip apsaugos nuo krovos terminalo, zoną.

Pietinės Klaipėdos dalies gyventojai pabrėžia, kad jiems yra patrauklus Kairių miškas. Ten iš viso yra 336 hektarų plotas. Tai apie 100 hektarų, kurie yra visai šalia uosto. Juos gal ir galima panaudoti, nes ten nėra miško. Likusi dalis mažiausiai 15 metų, bent tiek, kiek galios mūsų planas, bus nepaliesta. Vadinasi, miškas išliks.

Planuojant uosto plėtrą daroma viskas, kad poveikis aplinkai būtų minimalus.

Projektai, kaip principiniai yra, įtraukiami į bendrąjį planą - mes esame pasiruošę atsodinti mišką.

Melnragės gyventojų prašymas, kad būtų palikta apsauginė žalioji zona - yra prasmingas. Į teritoriją, kur šiuo metu planuojamas kelias, patenka 4-5 melnragiškių sklypai. Išpirkti ten esantį turtą, mes matome, kaip prasmingą veiksmą, teisingai atlyginant už turtą. Uosto direkcija savo praktikoje ne kartą yra išpirkusi turtą, atskirais atvejais sulaukėme ir padėkos, nes, kaip teigė žmonės, jie taip pagerino savo gyvenimo kokybę.

Daugiau atsakymų į šiuos klausimus turėsime, kai parengsime techninius projektus, kartu tarsimės ir su vyriausybe, ir su miesto vadovybe, ir su gyventojais.

Bus daugiau

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

JŪRŲ MINISTRUI .

2017-12-27   20:08

IP: 195.14.182.157

Giliavandenis uostas dar nepastatytas,
Jau Melnragėje švartuojasi laivai.
Ką pasakys dar „JŪRŲ MINISTERIJA“,
Ir dėl Šventosios uosto, ir dėl Lietuvos Laivyno, ir dėl .... .

2017-12-14   23:49

IP: 78.61.173.162

Tomkus vienus mitus paneigdamas, kuria kitus :)

Mitas

2017-12-12   17:16

IP: 88.119.32.152

O kodėl A. Vaitkus taip bijo konkurento Būtingėje? Ar tik ne todėl, kad gali atkeliauti dar vienas A. Vaitkus, tik šį kartą būtų Būtingėje? Gal geriau pagalvokim apie naudą valstybei, jos piliečiams, o ne apie naudą A. Vaitkui ir keliems valstybės atstovams?

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Ekonomikos naujienos

Maudynės baseine be chloro: „Atostogų parkas“ diegia pažangiausią pasaulyje vandens dezinfekavimo sistemą nuotrauka, foto

Maudynės baseine be chloro: „Atostogų parkas“ diegia pažangiausią pasaulyje vandens dezinfekavimo sistemą (23)

„Atostogų parke“ bus diegiama pažangiausia pasaulyje baseino vandens dezinfekavimo sistema DA-GEN, pagrįsta...

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ iki 2030 metų į plėtrą bei modernizavimą ketina...

„Lietuvos geležinkeliai“ iki 2030-ųjų ketina investuoti 7 mlrd. eurų nuotrauka, foto

Vyriausybė siūlo didinti fizinio aktyvumo finansavimą nuo dabar skiriamo 1 proc. akcizo...

Siūloma didinti fizinio aktyvumo finansavimą nuotrauka, foto

Lietuvos užsienio reikalų ministerija skyrė 20 tūkstančių eurų humanitarinei pagalbai Jemenui...

Lietuva skyrė 20 tūkst. eurų humanitarinei pagalbai Jemenui nuotrauka, foto

Suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo operatorė „Klaipėdos nafta“ (KN) pasirašytu memorandumu su...

Klaipėdos nafta prisidės prie SGD infrastruktūros plėtojimo JAV nuotrauka, foto

„Vakarų ekspreso“ redakcijoje - Gitanas Nausėda nuotrauka, foto

Klaipėda, Antradienį "Vakarų ekspreso" redakcijoje lankėsi kandidatas į Lietuvos prezidentus Gitanas Nausėda.

Kalėdos Klaipėdoje - be eglės Atgimimo aikštėje nuotrauka, foto

Klaipėda, Savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėja Irena Šakalienė informavo, kad šiemet Kalėdų eglės...

Vaiko teisių gynėjams - kritikos kruša nuotrauka, foto

Sociumas, Socialinės apsaugos ir darbo viceministrė Vilma Augienė, komentuodama didelio atgarsio sulaukusį...

Vis dažniau renkasi vardinius numerio ženklus nuotrauka, foto

Automobiliai, „Regitra“, nuo 2001-ųjų teikianti galimybę vairuotojams savo transporto priemonę paženklinti vardiniais...

Klaipėda, Paskelbta prieš 30 min.

Klaipėda, Paskelbta prieš 2 val.

Sociumas, Paskelbta prieš 2 val.

Automobiliai, Paskelbta prieš 2 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...