Vienas tūris viskam: "Renault Scenic"

Vienas tūris viskam: "Renault Scenic"

Kokio sunkvežimio kabinoje aš sėdžiu? Tai - pirmas klausimas atsisėdus prie naujojo, trečiosios kartos "Renault Scenic" vairo.

"Renault" yra bene vienintelis gamintojas, Europoje siūlantis itin plačią vienatūrių, arba minivenų, gamą. Mažasis "Modus", kiek didesnis "Scenic", talpesnis pastarojo variantas "Grand Scenic" ir didžiausias "Espace".

Tiesa, vertinant amerikietiškais, sakykime, "Chrysler Town & Country" standartais, pirmuosius tris priskirti minivenų klasei būtų per daug įžūlu, tačiau mažesnių užmojų Europoje vienatūrių vardas neužkliūva.

Dėl skonio nesiginčijama...

Tad vadinti šiemet rinkoje pasirodžiusį "Scenic" hečbeku būtų neteisinga. Tą supranti išlipęs iš savojo žemaūgio sedano ir atsisėdęs prie "prancūzo" vairo. Pirmasis įspūdis - lyg vilkiko kabinoje. Tokį jausmą sukuria itin didelė erdvė virš galvos, ir jaukumas ateina tik pasikėlus sėdynę kiek aukščiau.

Jaukumas ir kartu - saugumo jausmas. Naujajame "skenike" sėdima tokiame pačiame aukštyje, kaip ir bet kuriame kompaktinės klasės visureigyje. Gatvėje prisigretiname prie "Honda CR-V", žvilgsnis į vairuotoją: "Mes - lygūs." Apie kokį hečbeką galime kalbėti?

Iš išorės automobilis atrodo keistokai. Priprasti prie mašinos išvaizdos kaskart jos ieškant pastatymo vietoje laiko reikia daugiau. Gana sportiškai, lyg nukopijuota nuo "Renault Megane Coupe" modelio, atrodanti priekinė dalis "pjaunasi" su ties priekinėmis sėdynėmis paaukštintu stogu. Ne visiems gali patikti ir išsiskiriantys bumerango formos galiniai žibintai.

Galų gale mašina savo aukščiui (sulig vidutinio ūgio žmogumi) atrodo kiek trumpoka, nors pirmtako ilgį lenkia 8 centimetrais.

Daug variklių

O štai jos platumas suteikia tvirtumo įspūdį. Ir stabilumo vairuojant. Atstumas tarp priekinių ratų - 1 545 mm, tarp galinių - 1 547 mm. Daugiau nei pakankamai jaustis tvirtai.

O gausios aktyviojo bei pasyviojo saugumo sistemos įrangos dėka - ir saugiai. Išskyrus tai, kad bazinėje "Authentique" modifikacijoje prancūzai pagailėjo elektroninės stabilumo sistemos ESP su traukos kontrolės sistema (ASR) ir nepakankamo pasukamumo kontrolės sistema (CVS). Lyg ne tokių turtingų pirkėjų gyvybės būtų mažiau vertingos. Tad patarimas - primokėkite už šią bei kitą - komforto - įrangą. Skirtumas - vos tūkstantis eurų, tačiau jūs to verti.

Deja, vieno patogaus dalyko negausite net už pinigus - nėra automatinio bagažinės atidarymo funkcijos, tad lendant padėti daiktų teks teptis rankas į dangtį.

Kokį variklį rinktis geriausia? Priklauso nuo jūsų simpatijų benzininiams arba dyzeliniams motorams. Iš pastarųjų rekomenduotinas puikų pagreitį užtikrinantis 2.0 dCi 160 AG variklis, tiesa, tik brangiausioje versijoje. O tarp benzininių neabejotinas lyderis - ekonomiškasis 1.4 TCe 130 AG agregatas.

Vietoje skydelio - ekranas

Visgi vienatūriai yra vertinami už tūrį. Vieną visiems ir viskam. Žmonėms, gyvūnams, kroviniams. Tad ir šia prasme naująjį "Scenic" vadinti hečbeku būtų visiškai neteisinga. Tai - vienatūris su dideliu tūriu. Tiek ekipažui, tiek ir jo daiktams.

Pastariesiems čia skirta 86 l erdvės. Keleiviai gali naudotis 4 daiktadėžėmis po grindimis, 4 stalčiais po sėdynėmis, 6 kišenėmis žemėlapiams, net 9 litrų į daug skyrių padalinta dėtuve centriniame porankyje bei dar daug kitų daiktų pasidėjimo galimybių. Beje, vėlgi - daugumos šių malonumų nėra bazinėje versijoje...

Ilgesnė ratų bazė (2 702 mm, 20 mm daugiau už "Scenic II") gale sėdintiems keleiviams leidžia džiaugtis 235 mm erdve kojoms.

Beje, sėdynės yra visiškai modulinės, ir gale jos sulankstomos taip (arba išimamos visai), kad automobilyje tilptų iki 1,8 kub. m krovinių. O štai įprastinės būsenos jos yra šiek tiek nepatogios... vairuotojui - vidurinės sėdynės galvos atlošas užstoja nemažą dalį galinio vaizdo pro veidrodėlį.

GALE - bumerango formos žibintai.
Įdomu žaisti su TFT (Thin Film Transistor) ekranu prietaisų skyde. Šis ekranas atstoja įprastą prietaisų skydelį su tradiciniais spidometro ir tachometro "šuliniais". Visa informacija, susijusi su vairavimu: greitis, apsukos ir kita, taip pat autopiloto, durų, saugos diržų, slėgio padangose sensorių pranešimai rodomi spalvotame skystųjų kristalų monitoriuje.

Tiesa, prie navigacinės sistemos valdymo mygtuko, įrengto panelio gilumoje, teks priprasti klaidų ir bandymų metodu - keturių funkcijų mygtuko paprasčiausiai nematyti, jis tik užčiuopiamas ranka.

Modelio istorija

I KARTA (1999-2003). Iki 1999 m. modelis vadintas "Renault Megane Scenic", mat buvo surenkamas ant "Megane" modelio važiuoklės. 1997 m. jis išrinktas Europos metų automobiliu. 1999 m. modelis atnaujintas. 2000 m. pradėta leisti padidinto pravažumo modifikacija RX4.

II KARTA (2003-2009). Debiutavo Ženevos autosalone, pasirodė ir didesnė - 7 vietų - versija "Grand Scenic". 2006 m. šiek tiek pakeista išvaizda. 2007 m. pasirodė padidinto pravažumo modifikacija "Conquest".

III KARTA (nuo 2009). Gegužę, pasirodė naujasis "Grand Scenic", liepą - "Scenic".

Už ir prieš

  • + Plati variklių gama
  • + Daug vietos daiktams ir erdvės žmonėms
  • + Patogiai sulankstomos sėdynės
  • - Ne visiems priimtina išvaizda
  • - Nepatogus bagažinės atidarymas

Pagrindiniai konkurentai

Pigiausias "Renault Scenic III" kainuoja 61 204 Lt. Tiek sumokėsite už "Authentique" modifikaciją su benzininiu 1,6 l 16V 110 AG motoru. Tai - aukso vidurys: pigesni konkurentai yra prastesni, brangesni - tikėtinai geresni.

Konkurentų (5 durelių kompaktinių minivenų su panašaus darbo tūrio benzininiais varikliais ir mechaninėmis pavarų dėžėmis) bazinės kainos (abėcėlės tvarka): "Citroen C3 Picasso" (1.4) - 48 8 990 Lt, "Fiat Multipla" (1.6) - 54 900 Lt, "Ford C-MAX" (1.6) - 59 950 Lt, "Kia Carens" (2.0) - 74 990 Lt, "Opel Meriva" (1.4) - 45 909 Lt, "Seat Altea XL" (1.4) - 62 690 Lt, "Toyota Verso" (1.6) - 67 080 Lt, "Volkswagen Touran" (1.6) - 78 655 Lt (visos kainos - su PVM).

Pigiausia dyzelinė "Scenic Authentique 1.5 dCi 105" versija - 67 692 Lt.

"Autosalonas" važiavo

  • "Renault Scenic Expression 1.4 TCE 130"
  • Ilgis/plotis/aukštis (mm): 4344/1845/1637
  • Ratų bazė (mm): 2702
  • Prošvaisa (mm): 120
  • Svoris (kg): 1320
  • Pagreitėjimas 0-100 km/h (s): 10,5
  • Maksimalus greitis (km/h): 190
  • Variklio tipas: benzininis, 1.4 TCE
  • Darbinis tūris (cm3): 1397
  • Maksimalus galingumas (kW (AG)/aps./min.): 96 (130)/5500
  • Maksimalus sukimo momentas (Nm/min-1): 190/2250
  • Transmisija: 6 pavarų mechaninė
  • Varomieji ratai: priekiniai
  • Bagažinės talpa (l): 437
  • Degalų sąnaudos (l/100 km, vidutinės: 7,1 (gamintojo duomenys),
    8,7 (bandymo metu)
  • Kaina: 69 854 Lt

Tomas GUKAUSKAS

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder