Vairuotojams koją pakišo Kelių eismo taisyklės

Vairuotojams koją pakišo Kelių eismo taisyklės

Techninės apžiūros

Šiomis dienomis naujųjų, nuo pernai rugsėjo galiojančių Kelių eismo taisyklių galią pajuto tie uostamiesčio vairuotojai, kurie norėjo atlikti privalomą techninę savo transporto priemonės apžiūrą. Šiuos darbus atliekančios UAB "Transkona" specialistai atsisako patvirtinti tų automobilių apžiūrą, ant kurių ratų žmonės paskubėjo sumontuoti vasarines padangas.

Vienas naujai atsiradusių Kelių eismo taisyklių (KET) punktų skelbia, jog nuo lapkričio 10 d. iki balandžio 1 d. draudžiama eksploatuoti lengvuosius automobilius su vasarinėmis padangomis.

Vadovaudamiesi šiuo punktu bei Valstybinėmis techninių apžiūrų taisyklėmis, UAB "Transkona" specialistai ir negali techninių apžiūrų kortelėje pažymėti, kad automobilis atitinka visus reikalavimus, jei jis "apautas" vasaros sezonui skirtomis padangomis.

"Tiems vairuotojams, kurie paskubėjo savo transporto priemonėse sumontuoti vasarines padangas, pasiūlome arba jas vėl pasikeisti į žiemines, arba atvykti į techninių apžiūrų centrą po balandžio 1-osios", - tvirtina UAB "Transkona" generalinis direktorius Paulius Pleskovas.

Jis sako, jog tokių vairuotojų per pastarąsias kelias savaites "Transkonos" specialistai sutiko ne vieną dešimtį. Tačiau įmonės vadovas sako nemanantis, kad būtent balandžio 1-ąją visi supuls į techninių apžiūrų centrus ir čia sudarys dideles eiles.

"Klaipėdoje yra du techninių apžiūrų centrai, kuriuos mes aptarnaujame vairuotojus. Be to, pakartotinai apžiūrai vairuotojai nebūtinai turi atvykti balandžio 1-ąją. Jiems išduotos apžiūros kortelės su taisytinais trūkumais galioja 30 dienų", - teigė direktorius.

Tiesa, nuo vasario pasikeitus įkainiams, už pakartotiną techninę apžiūrą vairuotojams teks mokėti nebe po vieną litą, o daugiau, priklausomai nuo anksčiau rastų gedimų kiekio ir pobūdžio. Tie, kam buvo nustatytas tik vienas trūkumas - padangos, "Transkonai" mokės penkis litus.

Beje, skirtingi teisės dokumentai vairuotojams iškrėtė dar vieną staigmeną. Nors eismo taisyklės teigia, kad automobiliais dygliuotomis padangomis važinėti galima iki balandžio 10 d., tačiau technines apžiūras atliekančių įmonių specialistai pažymės trūkumą, jei mašinomis su tokiomis padangomis į centrus žmonės atvyks nuo balandžio 1 iki 10 dienos.

"Pakliuvome į savotiškas laiko žirkles - nors eismo taisyklės teigia vienaip, mes privalome vadovautis Techninių apžiūrų taisyklėmis, kurios nurodo kitą dygliuotų padangų eksploatavimo laiko pabaigą - balandžio 1-ąją", - nesklandumą pripažįsta P. Pleskovas.

Tačiau techninių apžiūrų specialistai nepažymės trūkumo, jei ir po balandžio 1 d. vairuotojas eksploatuos automobilį su paprastomis, nedygliuotomis, žieminėmis padangomis. "Tai - jau pačių žmonių ir jų saugumo problema. Naudoti žiemines padangas nedraudžia nei eismo, nei mūsų darbą reglamentuojančios taisyklės", - tvirtina UAB "Transkona" vadovas.

KET yra dar du punktai, kuriuose nurodoma balandžio 1-oji. Būtent nuo šios dienos nebereikia važinėti šviesiu paros metu įjungus artimąsias transporto priemonių šviesas. Be to, nuo balandžio 1 d. iki lapkričio 1 d. maksimalus leistinas greitis automagistralėse padidėja nuo 110 iki 130 kilometrų per valandą.

Tomas GUKAUSKAS

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder