Už gamtos švarumą vežėjai mokės daugiau

Už gamtos švarumą vežėjai mokės daugiau

Aplinkosauga ir transportas

Nuo spalio 1-osios Lietuvoje galima registruoti tik tuos autobusus ir krovininius automobilius, kurių varikliai atitiks "Euro 4" aplinkos taršos normas. Tokia tvarka įsigaliojo vienu metu visoje Europoje.

Valstybinės kelių transporto inspekcijos (VKTI) atstovų teigimu, parduoti ir registruoti naujas komercinės paskirties transporto priemones, kurių variklių išmetamųjų teršalų normos atitinka ne žemesnius kaip "Euro 4" reikalavimus, privaloma įgyvendinant Europos Parlamento ir Tarybos direktyvas.

Numatyta išimtis, kad dalis pagamintų, tačiau neparduotų transporto priemonių (kurių variklių išmetamųjų teršalų normos atitinka "Euro 3" reikalavimus), gali būti registruojama ir po šių metų spalio 1 d.

Tokia išimtis suteikiama tik transporto priemonių gamintojams ir jų atstovams Lietuvoje, kurie yra pateikę VKTI transporto priemonių sąrašus su nurodytais identifikavimo numeriais.

Įvežtos transporto priemonės, kurių variklių išmetamųjų teršalų normos žemesnės kaip "Euro 4" reikalavimai ir nesančios VKTI pateiktuose sąrašuose, Lietuvoje registruojamos nebus.

Nuo 2005-ųjų galiojantys "Euro 4" reikalavimai šiemet aktualūs tapo ir tiems, kurie perka naujus lengvuosius automobilius - nuo sausio 1-osios registruojami tik tie nauji lengvieji ir krovininiai automobiliai (mažesnės nei 1,305 tonos masės), kurių variklių išmetamos teršalų normos atitinka "Euro 4" standartus.

Beje, šių metų sausį Europos Komisija pritarė pasiūlymams dėl naujų lengvųjų ir pusiau krovininių automobilių išmetimo dujų normų sugriežtinimo. Manoma, kad dar griežtesnis - "Euro 5" - standartas įsigalios 2008 metais.

Teigiama, jog šie emisijos reikalavimai automobiliuose su dyzeliniais varikliais leis net 80 procentų sumažinti kietųjų dalelių išmetimą bei 20 procentų - azoto oksidų išmetimą į aplinką.

Vadovaujantis "Euro 5" reikalavimais transporto priemonių gamintojams, benzinu varomi nauji automobiliai į aplinką turės išmesti ketvirtadaliu mažiau azoto oksidų bei angliavandenių nei iki šiol.

Kristijonas BAUKYS

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder