„Teslos“ elektrifikacijos planuose - dideli sunkvežimiai

„Teslos“ elektrifikacijos planuose - dideli sunkvežimiai

Jau dešimt metų gaminanti automobilius ir visureigius „Tesla Inc.” užsimojo elektrifikuoti dar vieną transporto priemonę - sunkvežimį.

Savo projektų centre Hotono mieste, Kalifornijoje, kompanija pristatė naują elektrinį vilkiką su priekaba.

Kompanijos vadovas Elonas Maskas (Elon Musk) teigė, kad vilkikui pakanka vieno įkrovimo 500 mylių (804 km) nukeliauti. Įvertinus sutaupytų degalų kiekį, mažesnes išlaidas priežiūrai bei kitus faktorius, tai kainuos mažiau, nei dyzeliniai vilkikai. Maskas pranešė, kad gamyba prasidės 2019-ais, bet klientai jau dabar gali sumokėti 5000 dolerių depozitą už vilkiką.

“Esame įsitikinę, kad tai gaminys, kurio savybės visais atžvilgiais yra geresnės,” – pasakė Maskas “Tesla” aistruolių miniai, susirinkusiai per pristatymą.

Ketvirtdaliu mažiau išmetamų teršalų

Šis žingsnis dera su kompanijos tikslu paspartinti perėjimą prie ekologiško transporto. Pagal JAV statistiką, sunkvežimių išmetamosios dujos sudaro beveik ketvirtdalį  šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio, kurį šalyje skleidžia transporto priemonės.

Maskas paskelbė kad “Tesla” planuoja sukurti saulės energiją naudojančių “megakroviklių” tinklą visame pasaulyje. Vienas toks kroviklis sugebėtų įkrauti sunkvežimį 400 mylių (643 km) kelionei per 30 minučių.

Tesla ir Maskas patiria sunkumų

Vilkiko gamyba - dar vienas iššūkis Kalifornijoje įsikūrusiai kompanijai. Savo mažesnės kainos sedano “Model 3” gamyboje “Tesla” atsilieka nuo grafiko. Be to, pernai įsigijusi “Solar City Corp”, kompanija paspartino saulės modulių gamybą. Muskas paminėjo, kad “Tesla” dar rengiasi sukurti pikapą ir pigesnį visureigį. Taip pat jie derasi dėl naujos gamyklos Kinijoje. Tuo metu kompanija pranešė apie rekordinius 619 milijonų dolerių nuostolius per paskutinį ketvirtį.

Muskas taip pat blaškosi. Jis vadovauja raketų gamintojui  „SpaceX”, nespėja su kitais projektais: spartusis pervežimas, dirbtinio intelekto tyrimai ir nauja kompanija, kuri kasa požeminius tunelius po Los Andželu, siekiant sumažinti transporto spūstis.

“Jis šiuo metu turi labai daug darbų.  Tai irgi gali atitraukti dėmesį nuo efektyvaus “Model 3” gamybos grafiko,” – sako Briusas Klarkas (Bruce Clark), vyresnysis pirmininko pavaduotojas ir “Moody’s” automobilių rinkos analitikas.

Nepastovi rinka

“Tesla” žengia į neištirtą rinką. Tikimasi, kad kitą dešimtmetį išaugs elektrinių sunkvežimių paklausa, kai JAV, Europa ir Kinija sugriežtins išmetamųjų teršalų kiekių reguliavimą.  2016 metais iš viso parduota 4100 elektrinių sunkvežimių, bet tikimasi, kad šie skaičiai išaugs iki iki 70000 ar dar daugiau, teigia “Navigate” tyrimų biuras.

Numatoma kad, didelę dalį šio augimo lems vidutinio nuotolio sunkvežimių, pavyzdžiui šukšliavežių ar furgonų, paklausa. Tokie sunkvežimiai nuvažiuoja mažesnius nuotolius, maždaug 100 mylių (160 km), ir tam gali būti panaudotos pigesnės baterijos. Be to, jas galima įkrauti per vieną naktį.

O štai ilgojo nuotolio vilkikai su priekabomis turėtų pravažiuoti ilgesnius atstumus, ir tai būtų įgyvendinti. Dabar pasaulio greitkeliuose beveik nėra įkrovimo infrastruktūros. Be “Tesla” kompanijos pažadėto greitojo įkrovimo netgi vidutinio didžio sunkvežimis greičiausiai turėtų sustoti dviem valandoms, o dėl to gali ženkliai sumažėti kompanijų pelnas ir konkurencingumas, pabrėžė konsultacijų įmones “Accenture” Šiaurės Amerikos pramonės grupes vykdomasis direktorius Braenas Irvinas (Brian Irwin).

Irvinas sako, kad sunkvežimių įmonės turi atidžiai stebėti rinką, kadangi griežtesni reikalavimai dėl dyzelinio kuro ar įkrovimo infrastruktūros patobulinimas gali greitai padidinti elektrinių sunkvežimių perspektyvumą. Pigesnės baterijos taip pat gali paversti elektrinius sunkvežimius patrauklesniais už dyzelinius.

Tačiau netgi mažesnės išlaidos nereiškia, kad sunkvežimių gamyba yra saugus pasirinkimas “Tesla” kompanijai. “Tesla” stipriai konkuruoja su kitais pasitikimais prekių ženklais, pavyzdžiui, “Daimer AG” įmone, kuri praėjusį mėnesį pristatė savo elektrinio vilkiko su priekaba prototipą.

Autotransporto įmonės pageidauja patikimų sunkvežimių, tad “Tesla” kompanijai reikės įrodyti, kad ji sugeba juos gaminti, sako Mišel Krebs (Michelle Krebs), internetinės automobilių parduotuvės ”Autotrader” vyresnioji analitikė.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder