Sunkvežimiai irgi gali būti vairuojami ekonomiškai

Sunkvežimiai irgi gali būti vairuojami ekonomiškai

Taupaus vairavimo įgūdžiai ir nuolatinis siekis tobulėti leidžia maksimaliai išnaudoti energiją iš kiekvieno dyzelino lašo, nuvažiuojant sunkvežimiu tą patį atstumą su mažiausiomis degalų sąnaudomis. Tai „The Drivers‘ Fuel Challenge“ varžybų finale geriausiai pademonstravo Piotras Pavliukevičius iš UAB „Gran Taralrud“, tapęs Lietuvos ekonomiško sunkvežimių vairavimo čempionu.

Į šalia Kauno esančią „Nemuno žiedo“ lenktynių trasą rinkosi Lietuvos ekonomiško sunkvežimių vairavimo elitas. Jau ketvirtus metus iš eilės surengtame „The Drivers‘ Fuel Challenge” ekonomiško sunkvežimio vairavimo varžybų finale susitiko 12 vairuotojų, kurie susirungė dėl Lietuvos čempiono titulo ir teisės atstovauti Lietuvai šių varžybų Baltijos šalių finale. Atrankiniuose varžybų etapuose, kurie vyko šių metų gegužės-birželio mėnesiais Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje dalyvavo 96 vairuotojai.

„Visi 12 finalo dalyvių dar atrankiniuose etapuose pademonstravo išskirtinius ekonomiško vairavimo įgūdžius. Profesionalūs vairuotojai puikiai žino eismo situacijos numatymo, stabdymo bei greitėjimo svarbą geriausiam pakrauto sunkvežimio kinetinės energijos panaudojimui siekiant sunaudoti kuo mažiau degalų. Sėkmė šiose varžybose nėra atsitiktinumų derinys, tai kruopštaus darbo, vairavimo įpročių analizės ir transporto įmonės požiūrio į degalų taupymą visuma“, - sako „Volvo Lietuva“ rinkodaros vadovas ir šių varžybų koordinatorius Laurynas Bričkus.

Finalinio etapo dalyviams teko maksimalaus susikaupimo ir didelės patirties reikalaujanti užduotis įveikti apytiksliai 10 km distanciją sudėtingu reljefu pasižyminčia „Nemuno žiedo“ trasa, sunaudojant kaip galima mažiau degalų ir neviršijant atskirose trasos dalyse nustatyto greičio limito.

Dviejuose finalinio etapo pusfinaliuose geriausiai sekėsi Mindaugui Tumui (UAB „Finėjas“), Linui Savukynui (UAB „LMH Baltic“) ir UAB „Gran Taralrud“ vairuotojams P. Pavliukevičiui bei Vadimui Jevgrafovui. Šis ketvertukas užtrenkė duris į finalą visiems kitiems varžybų dalyviams, tarp jų – 2014 m. čempionui Jonui Gudauskui (UAB „Gran Taralrud“) ir 2013 ir 2012 m. šias varžybas laimėjusiam Danui Tumosai (UAB „Transeiga“).

Finaliniame važiavime geriausią rezultatą pademonstravo ir Lietuvos čempionu tapo P. Pavliukevičius. Nuo jo tik 0,02 l atsiliko antrąją vietą užėmęs kolega V. Jevgrafovas, o trečioji vieta (+0,12 l) atiteko pirmą kartą finale važiavusiam M. Tumui. Šie vairuotojai jau liepos 25 d. atstovaus Lietuvai netoli Rygos vyksiančiame Baltijos šalių finale, kuriame susitiks taupiausi Lietuvos, Latvijos ir Estijos sunkvežimių vairuotojai.

„Specialiai šioms varžyboms nesiruošiau, kadangi mano pasiruošimas – tai kasdieninis darbas. Įmonės vadovai mus motyvuoja taupyti degalus, o to iš esmės vairuotojams ir reikia: tarpusavio sutarimo ir supratimo, kad dirbame bendrą darbą. Galva jaučiasi gerai, kai gerai eina kojos: taip ir įmonė laikosi gerai, kai gerai dirba eiliniai vairuotojai“, - sakė P. Pavliukevičius, atstovaujantis įmonei, kurios net 5 vairuotojai šiemet pateko į finalą.

Savo pergalę varžybose vadinantis nuoseklaus kasdieninio darbo rezultatu, P. Pavliukevičius tikina neketinantis specialiai ruoštis ir Baltijos šalių finalui. Jis mano, kad rezultatas, kaip ir kiekvienose varžybose, priklausys ne tik nuo patirties ir žinių, kurių neabejotinai turės visi finalinio etapo dalyviai, bet ir nuo dalelės sėkmės, kurios neįmanoma suplanuoti iš anksto. Anot nugalėtojo, tuo šios varžybos ir skiriasi nuo kasdieninio darbo, kuriame sėkmė iš esmės nepakeičia bendrų rezultatų – čia viskas priklauso nuo bendrų ilgalaikių vairuotojo, transporto įmonės vadovų ir sunkvežimių gamintojų pastangų.

„Varžybose kiekvienas dedame visas įmanomas pastangas, tačiau esant tokiai stipriai konkurencijai net ir menkiausia klaida gali būti lemiama“, - sakė Lietuvos finalo nugalėtojas.

Bendrovės „Gran Taralrud“ atstovai „The Drivers‘ Fuel Challenge“ varžybose dalyvauja nuo 2012 metų ir jau ne pirmą kartą užima aukštas vietas atrankiniuose etapuose bei finaluose. Bendrovė skiria daug dėmesio degalų taupymui, jos vairuotojai nuolat tobulina ekonomiško vairavimo įgūdžius efektyvaus vairavimo mokymuose, reguliariai peržiūri transporto sistemos „Dynafleet“ ataskaitas, analizuoja savo kasdieninį darbą ir nuolat ieško būdų siekti dar geresnių rezultatų.

„Išlaidos degalams sudaro daugiau nei trečdalį transporto įmonės išlaidų. Mūsų patirtis rodo, kad taupaus vairavimo įgūdžių turintis vairuotojas degalų sąnaudas gali sumažinti iki 10 procentų, o tai yra reikšmingas skaičius vežėjui ilgu laikotarpiu. Transporto įmonėms Lietuvoje siūlome transporto sprendimus, padedančius sumažinti degalų sąnaudas. Šios varžybos parodo, kiek daug priklauso nuo vairuotojo ir jo žinių. Įgauti taupaus vairavimo įgūdžių gali visi vairuotojai, tačiau tai reikalauja pastangų kiekvieną dieną“, - sako UAB „Volvo Lietuva“ generalinis direktorius Jarkko Aine.

Pasiekti mažiausių įmanomų degalų sąnaudų transporto versle galima įgyvendinus kompleksą priemonių, pradedant nuo tinkamų kroviniams ir maršrutams sunkvežimių pasirinkimo, puikios jų techninės būklės palaikymo, į degalų taupymą orientuoto visos transporto įmonės darbo organizavimo, bei svarbiausia - vairuotojų kompetencijos ugdymo. Degalų sąnaudos tik nedidele dalimi priklauso nuo nekontroliuojamų veiksnių, tokių kaip eismo ar oro sąlygos kelyje.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder