"Škoda Octavia" - geriausia ateinančiais metais

"Škoda Octavia" - geriausia ateinančiais metais

"Metų automobilis 2005"

"Metų automobiliu 2005" pripažinta naujoji "Škoda Octavia" yra klasikinio dizaino, tačiau ir jos išorė, ir vidus pabrėžia paskirtį - būti ne akį rėžiančia, o tiesiog gerai važiuojančia ir patogiai valdoma transporto priemone

"Renkam Lietuvai, todėl pagrindinis vertinimo komisijos kriterijus yra kainos ir kokybės santykis", - taip naujos kartos "Škoda Octavia" modelio pripažinimą šalies "Metų automobiliu 2005" komentavo konkursą rengiančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Vilūnas.

Beje, tai ne pirma pigumu (palyginti su konkurentais) pasižyminčių "Škoda" mašinų pergalė tokiame konkurse Lietuvoje. "Metų automobilio" titulą anksčiau yra pelnęs "Fabia" modelis.

Dėl tokios pačios savybės - pakankamai nedidelės kainos ir neblogos kokybės - pernai "Metų automobilio" titulą gavo "Volkswagen Golf V". Anksčiau šio konkurso nugalėtojais yra tapę ir A klasės "Mercedes Benz", "Ford Focus", "Ford Mondeo", "Peugeot 307" bei "Mazda6" automobiliai.

Bandymai - pajūryje

Lapkričio mėnesį vertinimo komisija - transporto temomis rašantys bei laidas rengiantys žurnalistai - visus 24 pretendentus į geriausiojo vardą išbandė pajūryje.

Per savaitę dešimt Lietuvos žurnalistų autoklubo narių įveikė tūkstančius kilometrų Palangos ir Kretingos rajono keliais. Bandymų sąlygos buvo palankios atskleisti automobilių savybes ekstremaliose situacijose, mat vos ne visą savaitę siautė audra, snigo, o besikeičiantis oras kelius buvo pavertęs čiuožykla.

Komisijai teko gerokai paplušėti kasdien ne tik bandant po keturis automobilius, bet ir vakarais pildant specialas anketas, kuriose - dešimtys vertinimo kriterijų.

Pasak vertintojų, tos pačios klasės automobiliai buvo bandomi vienas paskui kitą, nes taip yra lengviau palyginti tarpusavyje konkuruojančių klasių modelius.

Šiųmetinio konkurso dalyviai visą savaitę buvo bandomi pajūryje

Bandymų salygas suvienodino ir tai, kad ant visų konkurse dalyvaujančių automobilių ratų buvo sumontuotos vienodos "Uniroyal" žieminės padangos bei pilti vienodi "Ventus" degalai - jų sunaudota 5 tūkstančiai litrų.

Susumavus visų komisijos narių įvertinimus, paaiškėjo finalininkų penketukas - "Chrysler 300C", "Citroen C4", "Mercedes-Benz A klasė", "Subaru Legacy" ir "Škoda Octavia".

Be jų, dėl geriausio ateinančių metų automobilio titulo varžėsi ir "Alfa Romeo 166", 1-os serijos BMW, "Chevrolet Lacetti", "Citroen C5", "Fiat Idea", "Fiat Panda 4x4", "Ford Focus", "Hyundai Tucson", "Kia Cerato", "Kia Picanto", "Mazda RX-8", "Mitsubishi Colt", "Opel Astra", "Peugeot 407", SAAB 9-3, "Seat Altea", "SsangYong Rexton", "Toyota Corolla Verso" bei "Toyota Prius".

Kokybė - svarbu

"Metų automobiliu 2005" šeštadienį Vilniuje vykusiame finaliniame konkurso etape paskelbta "Škoda Octavia". Ji surinko 86 balus.

Penktą vietą laimėjo "Chrysler 300C" (22 balai), ketvirtą - "Citroen C4" (35), trečią - A klasės "Mercedes-Benz" (42) ir antrąją - "Subaru Legacy" (65 balai).

V. Vilūno teigimu, naujos kartos "Octavia" išleidusi "Škoda" savo automobilių kokybę pagerino neatpažįstamai.

"Anksčiau daug kas juokėsi iš mūsų, kad metų geriausiuoju išrinkome "Škoda Fabia". Reikia pripažinti, jog tada jos kokybė išties buvo tragiška. Tačiau naująją "Octavia" pagal šį kriterijų galima būtų drąsiai statyti tarp "Volkswagen" ir "Audi", - sakė jis.

Naujos kartos sedanas "Škoda Octavia" debiutavo šių metų pavasarį prestižiniame Ženevos autosalone, šį rudenį buvo išleistos "Octavia Combi" ir "Combi 4x4" versijos.

Nors ir pripažinta, kad naujam modeliui trūksta ryškios, dėmesį akimirksniu patraukiančios išvaizdos, iškart pastebėta automobilio kokybė. Jis pagamintas naudojant moderniausią įrangą, aukšta ir apdailos medžiagų kokybė. Palyginti su ankstesnės kartos modeliu, dabar "Octavia" turi daugiau vietos ir gale sėdintiems keleiviams, ir bagažui.

Anot V. Vilūno, vertinant konkurso dalyvius, atsižvelgta ir į daugelį kitų kriterijų - įrangos gausą, komforto lygį, aptarnavimo parametrus ir t.t.

Tauta išrinko "Peugeot"

Išrinktas ne tik "Metų automobilis 2005", bet ir "Metų visureigis" - juo tapo korėjietiškas "Hyundai Tucson" (beje, tai buvo vieintelis konkursui pateiktas visureigis).

"Laimos" žurnalo redakcija moteriškiausiu automobiliu pripažino 1 klasės BMW. Šiam automobiliui atiteko ir geriausio dyzelinio variklio nominacija.

Žurnalo "AutoMoto" redakcija savo prizą "Už techninę pažangą" skyrė hibridiniam elektros ir benzino motorų varomam "Toyota Prius" automobiliui.

Žurnalas "Greitis" sportiškiausiu automobiliu nominavo "Mazdą RX-8". Šį japonišką modelį "Kauno dienos" redakcija apdovanojo prizu ir už įspūdingiausią dizainą. "Auto Rinkos" redakcija ekonomiškiausiojo prizą skyrė "Kia Picanto" modeliui.

Kaip ir kasmet, savo simpatijas - už "Tautos automobilį" - galėjo atiduoti visi Lietuvos gyventojai. Šiemet daugiausiai balsų, kuriuos buvo galima skirti specialiame puslapyje internete, surinko naujasis "Peugeot 407" modelis.

Geriausiu metų šalies lenktynininku išrinktas žiedinių lenktynių meistras Robertas Kupčikas. Jam atiteko "Metų vairo 2004" prizas.

Tomas GUKAUSKAS

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder