Šiuolaikinių mašinų proseneliai užklydo į Klaipėdą

Šiuolaikinių mašinų proseneliai užklydo į Klaipėdą

Senoviniai automobiliai

Po trejų metų pertraukos Klaipėdą vėl aplankė senovinių automobilių ralis. Visą pusdienį miestiečių akis ir sielas džiugino trys dešimtys retų transporto priemonių, išrikiuotų Atgimimo aikštės pašonėje.

Klaipėda buvo pasirinkta viena tarptautinio senovinių automobilių turo "Via Baltica" tarpinių stotelių.

Šio turo organizatoriai - Lenkijos senovinių automobilių klubas "Car" - į 12 dienų kelionę maršrutu Varšuva-Ryga-Vilnius pasikvietė ir savo bendraminčius iš Danijos, Vokietijos bei Olandijos. 2 100 kilometrų maršrute numatytas svarbiausių Lenkijos, Lietuvos ir Latvijos miestų aplankymas. Olandijos atstovai nuvažiuos dar daugiau - vien nuo tėvynės iki Varšuvos turėjo įveikti maždaug 1 000 kilometrų.

Tačiau klubo prezidentas Ježis Kosovskis teigia, kad ši kelionė automobiliams, pagamintiems prieš penkiasdešimt ir daugiau metų, nebus itin rimtas išbandymas.

"Tokie turai tam ir yra rengiami, kad senienas atrestauravę kolekcininkai galėtų pasidžiaugti savo darbo kokybe ir mašinų patvarumu", - "Vakarų ekspresui" sakė J. Kosovskis.

Anot jo, prieš keletą metų klubo nariai buvo surengę kur kas rimtesnį ralį - Paryžius-Pekinas-Paryžius. Trumpesnės kelionės po Lenkiją ar kaimynines šalis organizuojamos kasmet.

J. Kosovskio teigimu, seniausias "Via Baltica" kelionėje dalyvaujantis automobilis - 1928 m. pagamintas "Dodge", brangiausiais galima vadinti maždaug po 50 000 dolerių kainuojančius anglų sportinius automobilius "Jaguar E-Type" ir "Jensen".

Tiesa, beveik visas Klaipėdoje demonstruotas mašinas galima vadinti išskirtinėmis - ir vokišką "Trabanto" "senelį" "P70 Coupe" (jų buvo pagaminta tik pusantro tūkstančio), ir 1966 m. laidos "Triumph Spitfire", 1955-aisiais pagamintą IFA F9, du "Audi" markės "prosenelius" DKW (vienas iš jų pagamintas dar 1936 m.), 1949 m. laidos MGY ir 1955 m. laidos MGA, 1953 m. išleistą "Jaguar X.K. 140", 1951 m. pagamintą "Oldsmobile", lenkiškus "Warszawa" ir "Syrena 102" bei kitus eksponatus ant ratų.

"Jaguar E-Type", turintis 4,2 l šešių cilindrų variklį, vadinamas vienu brangiausiu turo "Via Baltica" dalyvių. Jo vertė - beveik pusantro šimto tūkstančio litų. Tokį varikllį turintis oficialiai XK-E raidėmis ženklinamas "jaguaras" gamintas 1965-1968 metais. Tai - "Open Two Seater" kėbulą turintis modelis, galintis pasiekti 240 km/h

Beveik bendraamžiai, tačiau visiškai skirtingo stiliaus automobiliai - 1955 m. laidos MGA 1600 ir vos dviem metais vyresnis "Citroen BL 11"

Eksponatai ant ratų - taip galima apibūdinti ne tik 1928 m. laidos "Dodge" bei 38 metais už jį jaunesnį "Triumph Spitfire", tačiau ir kitas Klaipėdoje demonstruotas mašinas

1953 m. laidos "Citroen BL 11". Nuo 1934-ųjų iki 1957-ųjų šių 11-ojo modelio "Traction Avant" vadintų automobilių, sukurtų dizainerio Flaminio Bertonio, buvo pagaminta maždaug 444 tūkstančių vienetų. Nepaisant to, tai - gana reta mašina. Maksimalus greitis - 105 km/h

Prieš 76 metus į kelią išriedėjęs "Dodge Model 128" iki šiol dalyvauja tūkstančius kilometrų skaičiuojamose kelionėse. Specialistų teigimu, jis restauruotas nepriekaištingai. Beje, tais metais, kai buvo pagamintas šis "Fast Four" vardą turėjęs automobilis - 1928-aisiais - "Dodge Brothers" firmą įsigijo tuomet besiplėtusi "Chrysler Corp.". Maksimalus 128-ojo modelis, turinčio 4 cilindrų 24 AJ variklį, greitis - 100 km/h.
 

Sportinis anglų "Jensen Motor Company" automobilis "Jensen 541S" (1963 m. laidos) - ir brangus, ir itin retas - tokių mašinų nuo 1960-ųjų lapkričio iki 1963 m. kovo tebuvo pagaminta vos 127. "Jensen 541" vadintas pirmuoju pokariniu sportiniu limuzinu

Tomas GUKAUSKAS

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder