2017 m. spalio 17 d. 12:31 val., antradienis

ve  >  Žinios  >  Ekonomika  >  Automobiliai

Automobiliai

"Pop.Up": ir žeme, ir oru

2017-03-17, 12:01

"Autosalono" informacija

"Pop.Up": ir žeme, ir oru nuotrauka, foto

Viena nerealiausių transporto priemonių. Būtent taip galima pavadinti Ženevos autosalone pastarąsias dvi savaites eksponuojamą bendrą Italijos dizainerių ir Prancūzijos aviatorių kūrinį.

Tiesą pasakius, automobilių dizaino ateljė "Italdesign" ir aerotechnologijų holdingo "Airbus" pristatomas koncepcinis "Pop.Up" modelis yra ne tiek paprastas skraidantis automobilis, o visa transporto sistema, galinti iš pagrindų pakeisti megapolių gyventojų mobilumo supratimą.

"Pop.Up" yra trijų modulių - antžeminio, oro ir dvivietės keleivinės kapsulės. Antžeminė dalis užtikrina žmonių atgabenimą "iki durų" ankštuose gyvenamuosiuose rajonuose, oro modelis leidžia gyventojams judėti išvengiant šviesoforų ir įprasto transporto spūsčių.

Visą judėjimą valdo dirbtinis intelektas. Pasakius paprasčiau - kompiuteriai. Ir antžeminis modulis, ir oro yra bepiločiai - žmogus juose tėra keleivis.

Šios sistemos idėja tokia: naudodamasis programėle potencialus keleivis mobiliuoju telefonu nurodo maršruto galutinio taško koordinates (galima ir sustojimo vietų), kompiuteris nuskaito lėšas už paslaugą, ir tuoj pat atvyksta "Pop.Up" kapsulė.

Kelionės metu ši kapsulė abu modulius gali keisti, priklausomai nuo to, kuo tuo metu judėti patogiau ir greičiau - ant žemės ar oru. Jei žmogui reikia nukakti į toliau esantį miestą, keleivinė kapsulė integruojama į "Hyperloop" sistemos traukinį, judantį vakuumo tuneliais viršgarsiniu greičiu.

Pačios 2,6 ilgio, 1,4 m pločio ir 1,5 m aukščio kapsulės, pagamintos iš anglies pluošto, svoris siekia 200 kilogramų. Joje yra nedidelis ličio jonų akumuliatorius, tiekiantis mikroklimato ir multimedijos sistemoms reikalingą energiją tuo metu, kai keičiamas modulis.

Antžeminis modulis - tai irgi 200 kg svorio, 3 metrų ilgio transporto priemonė, varoma elektros energijos maitinamų dviejų elektros motorų. Maksimalus jos greitis - 100 km/h, rida po įkrovimo - 130 km.

O štai aeromodulis - dronas su aštuoniais į skirtingas puses besisukančiais propeleriais ir tiek pat elektros variklių, kurių bendra galia siekia 185 AG. Šis kvadrokopteris, pakeliantis iki 600 kg svorio krovinį, gali įveikti 100 km atstumą, didžiausias greitis - 100 km/h. Ir pakilimas, ir nusileidimas vyksta tik vertikaliai.

Tiek vieno, tiek kito modulio akumuliatorius visiškai įkraunamas vos per 15 minučių, tad nerimauti dėl nedidelės ridos (arba "skridos") nereikėtų - prisijungus prie elektros tinklo, po ketvirčio valandos vėl galima keliauti dar bent šimtą kilometrų.

Be to, planuojama, jog visa transporto sistema veiks taip, kad šalia visada bus visiškai įkrautas modulis, kuriuo ir galės naudotis kapsulė su keleiviais.

Suprantama, kol kas tai - tik vizija. "Pop.Up" dar niekur neskraido ir nevažinėja. "Airbus" atstovai sako, kad pirmieji bandomieji skrydžiai įvyks dar šiemet, o visa sistema gali pradėti veikti jau maždaug po 7 ar 10 metų. Ką gi, laukti liko nedaug.

Beje, šiuo metu "Airbus", didžiausia Europos aeronautikos kompanija, dalyvauja dar trijuose skraidančių automobilių kūrimo projektuose - bepilotės skraidančios platformos "Vahana", krovinių pristatymo drono "Skyways" ir pusiau savarankiško taksi sraigtasparnio "CityAirbus".

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Automobiliai

„Nesinori keiktis, bet kam šovė į galvą tokia mintis, kad reikia pastatyti...

Nepamačiusius ženklų „pažadins“ kalneliai nuotrauka, foto

Šeštadienį nuo pat ryto klaipėdiečiai galėjo pamatyti ir nusifotografuoti prie senovinių automobilių,...

Nepabūgusiems lietaus - senovinių automobilių paroda nuotrauka, foto

Šeštadienį nuo 11 val. prie burlaivio "Meridianas" rinksis senovinių automobilių mėgėjai -...

Klaipėdoje - senovinių automobilių paroda nuotrauka, foto

Turbūt kiekvienas vairuotojas jau žino, kad rudenį ar pavasarį keičiant padangas automobilių...

Kur dėti senas automobilio padangas? nuotrauka, foto

Vienas butas, du savininkai - košmaras abiem nuotrauka, foto

Klaipėda, Skamba absurdiškai, kai po skyrybų buvusiems sutuoktiniams tenka gyventi po vienu stogu....

Gyventi vėl bus geriau nuotrauka, foto

Lietuvos naujienos, Dėmesio, nuo šiol Lietuvoje gyventi bus geriau. Nereikia jokių naujų įstatymų, mokesčių...

„Smiltynės perkėla“ - ta pati, tik visiškai kitokia nuotrauka, foto

Ekonomikos naujienos, Lengva lyg atostogų pradžia, gaivi lyg vandens purslai, veržli lyg vėjas, moderni...

Trečiadienį užkauks sirenos - bus tikrinama sistema nuotrauka, foto

Lietuvos naujienos, Spalio 18 d. 11 val. 52 min. vyks Perspėjimo sistemos patikrinimas. ...

Klaipėda, Paskelbta prieš 30 min.

Lietuvos naujienos, Paskelbta prieš 1 val.

Ekonomikos naujienos, Paskelbta prieš 2 val.

Lietuvos naujienos, Paskelbta prieš 2 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...