2017 m. rugpjūčio 22 d. 19:49 val., antradienis

ve  >  Žinios  >  Ekonomika  >  Automobiliai

Automobiliai

"Pop.Up": ir žeme, ir oru

2017-03-17, 12:01

"Autosalono" informacija

"Pop.Up": ir žeme, ir oru nuotrauka, foto

Viena nerealiausių transporto priemonių. Būtent taip galima pavadinti Ženevos autosalone pastarąsias dvi savaites eksponuojamą bendrą Italijos dizainerių ir Prancūzijos aviatorių kūrinį.

Tiesą pasakius, automobilių dizaino ateljė "Italdesign" ir aerotechnologijų holdingo "Airbus" pristatomas koncepcinis "Pop.Up" modelis yra ne tiek paprastas skraidantis automobilis, o visa transporto sistema, galinti iš pagrindų pakeisti megapolių gyventojų mobilumo supratimą.

"Pop.Up" yra trijų modulių - antžeminio, oro ir dvivietės keleivinės kapsulės. Antžeminė dalis užtikrina žmonių atgabenimą "iki durų" ankštuose gyvenamuosiuose rajonuose, oro modelis leidžia gyventojams judėti išvengiant šviesoforų ir įprasto transporto spūsčių.

Visą judėjimą valdo dirbtinis intelektas. Pasakius paprasčiau - kompiuteriai. Ir antžeminis modulis, ir oro yra bepiločiai - žmogus juose tėra keleivis.

Šios sistemos idėja tokia: naudodamasis programėle potencialus keleivis mobiliuoju telefonu nurodo maršruto galutinio taško koordinates (galima ir sustojimo vietų), kompiuteris nuskaito lėšas už paslaugą, ir tuoj pat atvyksta "Pop.Up" kapsulė.

Kelionės metu ši kapsulė abu modulius gali keisti, priklausomai nuo to, kuo tuo metu judėti patogiau ir greičiau - ant žemės ar oru. Jei žmogui reikia nukakti į toliau esantį miestą, keleivinė kapsulė integruojama į "Hyperloop" sistemos traukinį, judantį vakuumo tuneliais viršgarsiniu greičiu.

Pačios 2,6 ilgio, 1,4 m pločio ir 1,5 m aukščio kapsulės, pagamintos iš anglies pluošto, svoris siekia 200 kilogramų. Joje yra nedidelis ličio jonų akumuliatorius, tiekiantis mikroklimato ir multimedijos sistemoms reikalingą energiją tuo metu, kai keičiamas modulis.

Antžeminis modulis - tai irgi 200 kg svorio, 3 metrų ilgio transporto priemonė, varoma elektros energijos maitinamų dviejų elektros motorų. Maksimalus jos greitis - 100 km/h, rida po įkrovimo - 130 km.

O štai aeromodulis - dronas su aštuoniais į skirtingas puses besisukančiais propeleriais ir tiek pat elektros variklių, kurių bendra galia siekia 185 AG. Šis kvadrokopteris, pakeliantis iki 600 kg svorio krovinį, gali įveikti 100 km atstumą, didžiausias greitis - 100 km/h. Ir pakilimas, ir nusileidimas vyksta tik vertikaliai.

Tiek vieno, tiek kito modulio akumuliatorius visiškai įkraunamas vos per 15 minučių, tad nerimauti dėl nedidelės ridos (arba "skridos") nereikėtų - prisijungus prie elektros tinklo, po ketvirčio valandos vėl galima keliauti dar bent šimtą kilometrų.

Be to, planuojama, jog visa transporto sistema veiks taip, kad šalia visada bus visiškai įkrautas modulis, kuriuo ir galės naudotis kapsulė su keleiviais.

Suprantama, kol kas tai - tik vizija. "Pop.Up" dar niekur neskraido ir nevažinėja. "Airbus" atstovai sako, kad pirmieji bandomieji skrydžiai įvyks dar šiemet, o visa sistema gali pradėti veikti jau maždaug po 7 ar 10 metų. Ką gi, laukti liko nedaug.

Beje, šiuo metu "Airbus", didžiausia Europos aeronautikos kompanija, dalyvauja dar trijuose skraidančių automobilių kūrimo projektuose - bepilotės skraidančios platformos "Vahana", krovinių pristatymo drono "Skyways" ir pusiau savarankiško taksi sraigtasparnio "CityAirbus".

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Automobiliai

Prieš kelias savaites jau rašėme apie tai, kad naudotų automobilių, atgabentų iš...

Teisutis Matulevičius: Tegul jie mus nužudo, bet nekankina nuotrauka, foto

Šiuolaikinis gyvenimas dažnam yra neįsivaizduojamas be nuosavo automobilio. Keliaujama į darbą, susitikimus...

Brangiausi pasaulio automobiliai nuotrauka, foto

 „Daugiausiai problemų kyla dėl pėsčiųjų neapdairumo – jie žengia ten, kur negalima....

Laikas kelyje dabar pats pavojingiausias nuotrauka, foto

2016-ieji elektromobiliams buvo tikri proveržio metai. Būtent pernai gruodį mūsų planetos keliais...

Elektromobilių daugėja, bet jie vis tiek - mažuma nuotrauka, foto

Muzikinio teatro rekonstrukcija koreguoja repertuarą nuotrauka, foto

Kultūra, Šiandien atplėšti vokai su pasiūlymais Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcijos rangos darbams.

"Atlanto" žaidėjas pakviestas į Lietuvos rinktinę nuotrauka, foto

Sportas, Surengtoje spaudos konferencijoje Lietuvos futbolo rinktinės vyriausiasis treneris Edgaras Jankauskas paskelbė nacionalinės...

Galvėje - jaunųjų Klaipėdos irkluotojų laimikiai nuotrauka, foto

Sportas, Dvi dienas Trakų Galvės ežere vyko atviras Lietuvos jaunių irklavimo čempionatas, kuriame...

"Vakarų ekspresas". 1992 08 18 ir 20 nuotrauka, foto

VE-25, 1992-ųjų rugpjūčio 18-osios numerio 1-asis puslapis skaitytojus pasitinka skambia antrašte: "Daug bėdos...

Kultūra, Paskelbta prieš 49 min.

Sportas, Paskelbta prieš 1 val.

VE-25, Paskelbta prieš 1 val.

Naudinga informacija

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...