Pirmoji nauja suslėgtų gamtinių dujų degalinė - Vilniuje

Pirmoji nauja suslėgtų gamtinių dujų degalinė - Vilniuje

Vilniuje pabaigta statyti pirmoji po Nepriklausomybės atkūrimo suslėgtų gamtinių dujų (SGD) degalinę, kuri leis aptarnauti ekologiškus miesto autobusus bei privačių vartotojų automobilius. Tiekti degalus miesto autobusams ši degalinė pradės spalio mėnesį, kai bus baigti jos bei SGD varomų autobusų bandymai.

"Tikimės, jog pirmoji degalinė prisidės ne tik prie oro taršos mažinimo sostinėje ir leis pakeisti švaresniais daugumą miesto autobusų, tačiau ir išjudins privačių vairuotojų susidomėjimą šiais ekologiškais ir pigiais degalais“, - sakė UAB "Autoidėja“, SGD degalinių tinklo plėtotojos, vadovas Laimonas Dapšys.

Anot jo, naujoji degalinė bus tik pirmas žingsnis, kuriant gamtinių dujų degalinių tinklą Lietuvoje - iki šiol vairuotojai negalėjo naudotis SGD varomais automobiliais, nes nebuvo degalinių, o statyti tokių degalinių, kol nėra paklausos, niekas nesiryžo.

"Tačiau šių degalų ekologiškumas bei pigumas leidžia tikėtis, jog tokia situacija greitai keisis“, – teigė L. Dapšys.

"Autoidėja“ pagal "Vilniaus autobusų“ konkurso sąlygas atnaujina trečdalį sostinės autobusų - jau yra atgabenta 30 SGD varomų autobusų iš Švedijos bei Vokietijos, metų gale jų padaugės iki 70, o kitų metų viduryje autobusų skaičius sudarys 100.

Nauja SGD degalinė, esanti autobusų parko teritorijoje Verkių gatvėje, per 4 val. galės užpildyti net 100 autobusų degalų bakus – 50 lėto pildymo būdu, 50 greitojo. Lėtasis degalų užpildymas, priklausomai nuo autobusų skaičiaus, trunka iki 4 valandų, o greitasis - iki 10-15 min.

CNG degalai bus parduodami ir kitiems vartotojams BP degalinėje, esančioje toje pačioje Verkių gatvėje. Lengvųjų automobilių degalų bakų užpildymas užtruks vos 3-5 min. Čia sumontuota itališka, 70 metų gamybos patirtį turinčios įmonės "Dresser Wayne Pignone“ įranga.

Matavimai bei kitų Europos šalių patirtis rodo, jog SGD yra švaresni ir mažiau aplinkai kenkiantys, taip pat ir pigesni alternatyvūs degalai. Transporto priemonės, varomos šiais detaliais, neišmeta kietųjų dalelių, o bendras išmetamų teršalų kiekis sumažėja apie 80 proc. Siekiama, kad Lietuvoje, kaip ir daugumoje Europos šalių, SGD naudojamam mieto transporte, nebūtų taikomas akcizo mokestis. Tokiu būdu vežėjai būtų skatinami rinktis ekologiškas transporto priemones nedidindami savo kaštų.

Pagal Europos Sąjungos normatyvus, iki 2020 m. kiekvienoje ES narėje SGD  privalo sudaryti 10 proc. šalyje naudojamo transporto degalų (dar 5 ir 4 proc. - atitinkamai vandenilis ir biodegalai). Lietuva buvo viena iš paskutinių Europos valstybių, neturinčių SGD degalinių.

"Vakarų ekspreso" inf.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder