Nustebsite, kiek daug gali saugos diržai

Nustebsite, kiek daug gali saugos diržai

Atsisėdę į automobilio galą ir neprisisegę saugos diržo, matyt, retas įsivaizduojame, kad avarijos atveju galime mirtinai sužaloti ir sėdintįjį priekyje mūsų. Kad saugos diržų efektyvumą dalis visuomenės tikrai nuvertina, rodo žmonių, išbandžiusių automobilio apsivertimo imitavimo ir saugos diržų efektyvumo demonstravimo įrenginius, reakcija po eksperimento. Jie nustemba, kad saugos diržai gali tiek daug.

Eksperimentas priverčia susimąstyti

Pasak VĮ „Automagistralė“, turinčios minėtus įrenginius, direktoriaus pavaduotojo kelių priežiūrai Mindaugo Rinkevičiaus, gyventojai labiausiai trokšta išbandyti automobilio apsivertimo imitavimo įrenginį. Iš pradžių eksperimentas pasitinkamas kaip savotiška „atrakcija“, vėliau ateina suvokimas, kad tai ne žaidimas, o priminimas, kad saugos diržai gelbėja gyvybes.

„Eismo įvykių situacija Lietuvoje rodo, jog gana dažnai nuvažiuojama nuo kelio, apsiverčiama. Saugos diržai gali išgelbėti gyvybę. Automobilio apsivertimo imitavimo įrenginys suteikia galimybę pajusti, kaip efektyviai, apsivertus 180 laipsnių kampu, sulaiko saugos diržas, - aiškino M.Rinkevičius. - Saugos diržų efektyvumo demonstravimo įrenginio specifika tokia, kad du žmonės, atsisėdę ir prisisegę saugos diržus, įrenginiu juda 3,5 m ilgio nuožulnia plokštuma žemyn 12 km/val. greičiu. Imituojamas trenkimasis į kliūtį 30 km/val. greičiu.“

Po tokios patirties eksperimento dalyviai nustemba, kad judant, rodos, nedideliu 30 km/val. greičiu ir atsitrenkus į kliūtį kūnas jaučia gana stiprų trinktelėjimą. Todėl nesunkiai įsivaizduoja, koks būtų jausmas, jei trenksmas į kliūtį vyktų viršijus leistiną greitį, ką jau kalbėti, jei asmuo būtų neprisisegęs saugos diržo: jis tiesiog išlėktų pro automobilio langą. Kokios pasekmės, nereikia nė sakyti... Gyventi norime visi.

Išbandyti saugos diržų efektyvumą su abiem įrenginiais dažnai veržiasi mažai vairavimo patirties turintis jaunimas, taip pat itin savimi pasitikintys, mėgstantys riziką kelyje žmonės. Išbandę abu įrenginius vairuotojai išties susimąsto, neretas pripažįsta, kad pervertino savo jėgas kelyje ir neįvertino saugos diržų funkcijos.

Netrukus saugos diržų efektyvumą turės galimybę įvertinti Prienų gyventojai, čia su minėtais įrenginiais bus lankomasi gegužės 1 d.; Pasvalyje - gegužės 6 d., Vilniuje - gegužės 18 d.

VĮ „Automagistralė“ direktoriaus pavaduotojas kelių priežiūrai priminė, jog visi automobilių gamintojai akcentuoja, kad saugos diržai visad išlieka pagrindinė apsaugos priemonė; šiuolaikinės elektroninės sistemos, oro pagalvės, įvairūs priedai - tik papildoma apsauga. Šiais laikais išaugus automobilių skaičiui, miestuose padidėjus transporto priemonių srautui, intensyvumui, neretai ir greičiams, saugos diržų naudojimas įgauna dar svarbesnę prasmę.

„Ant galinių sėdynių sėdintys ir neprisisegę saugos diržų žmonės avarijos atveju gali mirtinai sužaloti priekyje sėdinčius, nes atsitrenkimo į kliūtį atveju visa žmogaus kūno masė pasunkėja kelis kartus, ne tik išlekiama pro automobilio langus, bet ir mirtinai sužalojami priekyje sėdintys asmenys, kurie buvo prisisegę diržus“, - fizikos dėsnius priminė M.Rinkevičius.

Saugos diržas išgelbėjo du kartus

Panevėžietis Raimondas (pavardė redakcijai žinoma, - aut. past.) pasakojo, jog saugos diržai prieš kelerius metus jam ir vairuotojui išgelbėjo gyvybę. „Buvo žiema, tamsus metas, važiavome kryptimi Utena-Zarasai, o keliai it tyčia slidūs. Ties posūkiu mašina pradėjo slysti, nors greičio neviršijome, ir kaip tik iš priekio priešpriešais pamatėme vilkiką, paskui trenksmas. Buvau kurį laiką be sąmonės, atsipeikėjęs pajutau skausmą krūtinėje, pasižiūriu į save - saugos diržas prisegtas, supratau, kad jis mane ir taip pat prisisegusį vairuotoją išgelbėjo“, - teigė Raimondas ir pridūrė, jog į avarijos vietą atvykę pareigūnai nuolat kartojo jiems, kad „gimėte iš naujo“.

Vyras prisipažino, jog tąkart įlipęs į automobilį diržą segėsi, nes kaip tik griežtėjo baudos. Dabar segasi ne todėl, kad bijo baudų, o todėl, kad rūpinasi savo sveikata ir brangina gyvenimą.

Maža to, po kelerių metų nuo minėtos avarijos vyras vėl buvo pakliuvęs į incidentą - pavasarį, per atlydį, jo vairuojamą mikroautobusą sumėtė vienoje Panevėžio gatvių ir atomobilis trenkėsi į stulpą. „Prisimenu, kelyje buvo labai daug šlapio sniego. Matyt, neįvertinau kelio dangos. Po smūgio į stulpą mašina buvo neberemontuojama, o aš nepatyriau jokių traumų, nes buvau prisisegęs saugos diržą“, - kalbėjo jis.

Parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder