Motoroleriui vairuoti taip pat reikės teisių

Du ratai

Kasmet populiarėjantys motoroleriai kelia nerimą besirūpinantiesiems eismo saugumu, nes šių mopedams priskiriamų transporto priemonių vairuotojai kelių eismo taisyklių gana dažnai nemoka ir gatvėse elgiasi nutrūktgalviškai.

Tikimasi, kad jau šiemet bus patvirtinti Saugaus eismo įstatymo pakeitimai, ir norintiesiems važinėti motoroleriais teks laikyti vairavimo egzaminus, o transporto priemonėms bus privaloma techninė apžiūra.

Prekiaujantieji motoroleriais spėja, kad dėl tokių naujų reikalavimų gali išaugti galingesnių dviračių motorinių transporto priemonių paklausa. Kol kas labai paklausūs mažo galingumo ir greičio motoroleriai, nes tokių nereikia registruoti.

Domisi ir pensininkai

Pasak motoroleriais prekiaujančios įmonės vadybininko Arvydo Baltriuko, prekyba šiomis transporto priemonėmis pagyvėjo jau prieš kelerius metus. Kasmet motorolerių parduodama vis daugiau.

"Šiemet importuotojai jau net pasiūlos pritrūko", - pastebi A. Baltriukas.

Tiesa, anot jo, populiariausi yra pigesnieji. Atsižvelgiama ne tik į kainą - kiek labiau mėgstami mažesnieji, kurių darbo tūris yra iki 50 kubinių centimetrų.

"Mažiukai lėčiau važiuoja, gal todėl atrodo saugesni. Kol kas jų nereikia registruoti ir eiti techninės apžiūros, o važiuoti galima be vairuotojo pažymėjimo. Svarbu tik mokėti važiuoti dviračiu, tada ir su motoroleriu problemų nekils - reikės tik keleto valandų priprasti", - mažųjų populiarumo motyvus aiškino A. Baltriukas.

Jo spėjimu, priėmus įstatymo pakeitimus gali išaugti galingesnių dviračių motorinių transporto priemonių paklausa.

Dažniausiai motoroleriais domisi jaunuoliai, kurie dar neturi automobilio ir yra per jauni jį vairuoti. Tėvai tokias transporto priemones perka ir dukterims, nors sūnums dažniau.

Beje, anot A. Baltriuko, motoroleris nėra tik jaunimo transporto priemonė - juos mielai perka ir vyresnio amžiaus žmonės ar net pensininkai.

"Kam į sodą, kam - į žvejybą. Žmonės skaičiuoja pinigus - motoroleris mažiau "suvalgo" kuro, vidutiniškai apie du litrus šimtui kilometrų", - sakė A. Baltriukas.

Motorolerių mūsų gatvėse galėtų būti kur kas daugiau, nes, anot A. Baltriuko, nemažai žmonių jų norėtų, tačiau miestiečiai paprastai neturi vietos jiems laikyti.

"Dažniausiai motorolerius perka žmonės, gyvenantys užmiestyje, privačiuose namuose. Daugiabučiuose nėra kur jų laikyti, nebent kas turi garažus", - sakė A. Baltriukas.

Laikys egzaminus

Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjo Vidmanto Pumpučio teigimu, priėmus Saugaus eismo įstatymo pakeitimus, mopedu bus galima važiuoti nuo šešiolikos metų. Dabar leidžiama nuo penkiolikos. Mopedu laikoma dviratė motorinė transporto priemonė, kurios variklio darbo tūris yra ne didesnis nei 50 kubinių centimetrų, o konstrukcinis greitis siekia iki 45 km/h - tokie ir yra dauguma motorolerių.

Mopedą reikės registruoti, eiti techninės apžiūros, o vairuotojas privalės išlaikyti egzaminus ir turėti AM kategorijos vairuotojo pažymėjimą. Vairavimo egzaminai bus beveik tokie pat kaip ir motociklų vairuotojų, gal tik kiek lengvesni.

"Visa tai dėl to, kad nedrausmingi mopedų vairuotojai kelia grėsmę keliuose. Mopedus, kurių nereikia registruoti, vairuotojai kartais savavališkai "patobulina", ir jų charakteristikos nurodytų nebeatitinka. Pats pastebiu, kad važiuoju leistinu greičiu, o mopedai lenkia", - sakė V. Pumputis.

Nedrausmingi motorolerių vairuotojai vėliau sės ir prie automobilio vairo, - nerimavo V. Pumputis.

Kita pakeitimų priežastis - priimta nauja Europos Sąjungos direktyva, kuri teigia, jog vairuoti mopedą galima tik sulaukus šešiolikos ir turint AM kategorijos vairuotojo pažymėjimą.

"ES susirūpino mopedų saugumu, nes tai - vienas iš labiausiai pažeidžiamų eismo dalyvių. Pagal atliktus tyrimus, važiuodamas be šalmo 60 km/h greičiu partrenktas mopedo vairuotojas, ko gero, žus. Jeigu jo greitis bus apie 70 km/h - žūtis neišvengiama", - sakė V. Pumputis.

"Tobulintojams" - baudos

Anot jo, nedaugelis žino, kad vairuojantieji "patobulintą" mopedą, gali būti nubausti, nes transporto priemonė jau patenka į motociklų kategoriją. Tokiu atveju laikoma, kad vairuotojas važiuoja neturėdamas teisės vairuoti šią transporto priemonę. Pagal Administracinių teisės pažeidimų kodeksą bauda siekia 300-500 litų.

Beje, tikslios statistikos, kiek mopedų patenka į autoįvykius, nėra, nes šios transporto priemonės registruojant avariją neskiriamos nuo motociklų.

Pasak Klaipėdos VPK Eismo priežiūros skyriaus viršininko Sauliaus Švėgždos, sunkumų pareigūnams kelia tai, kad iš pažiūros sunku atskirti, kokiai kategorijai priskirti dviratę motorinę transporto priemonę. Ji gali atrodyti kaip motoroleris, o savo parametrais būti kaip motociklas.

Tiesa, anot S. Švėgždos, pagal avaringumą motoroleriai nėra daugiausiai rūpesčių keliančios transporto priemonės. Vis dėlto siekiant tvarkos ir rūpinantis eismo dalyvių saugumu visą vasarą motorolerius ketinama griežčiau prižiūrėti. Pareigūnai uostamiestyje jau buvo surengę akciją, kurios metu bendrauta su motorolerių vairuotojais. Nustatyta keletas nedidelių pažeidimų.

Giedrė NORVILAITĖ 

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder