Motociklininkai nori keisti taisykles

Motociklininkai nori keisti taisykles

Lietuvos motociklininkai pagaliau prisibeldė į Susisiekimo ministerijos duris - iš trečio karto jiems pavyko valdžios atstovams įteikti pasiūlymus, kaip būtų galima patobulinti Kelių eismo taisyklių (KET) punktus, susijusius su motociklais.

Su pasiūlymais keisti KET daugiau nei 19 tūkst. Lietuvoje bei užsienyje motociklais besidominčių narių jungianti svetainė motomanai.lt bei ją valdanti VšĮ "Moto grupė" į Susisiekimo ministeriją kreipėsi dar pernai gegužę.

"Tąkart iš valdininkų niekaip nesulaukėme atsakymo. Dabar - jau trečias bandymas ir, atrodo, sėkmingas: gavome atsakymą, kad mūsų pasiūlymai perduoti svarstyti specialistams", - "Vakarų ekspresui" sakė "Moto grupės" direktorius Antanas Petrauskas.

Vienas iš pagrindinių pasiūlymų - maksimalius leistino greičio apribojimus motociklams suvienodinti su leistinu greičiu automobiliams.

Tam, anot motociklininkų, būtų kelios priežastys. Pirma, Europos Sąjungos lygiu greičio ribojimas nereguliuojamas, todėl valstybių narių praktika skiriasi, tačiau skirtinga greičio riba lengviesiems automobiliams ir motociklams esanti daugiau išimtis nei taisyklė. Be to, šiuolaikiniai motociklai visomis prasmėmis, tarp jų - ir saugumo - yra daug tobulesni nei anksčiau.

Be to, motociklų entuziastai siūlo leisti statyti šias transporto priemones (be priekabos) bei mopedus ant šaligatvių - ten, kur nesudaromos kliūtys vaikščioti pėstiesiems, taip pat juos palikti dviem eilėmis, jei tai nekliudo eismui.

"Jei leistų statyti motociklus ant šaligatvių - arčiau namo, darbovietės ar kavinės langų, būtų sumažinta jų vagystės rizika. Be to, manoma, kad šis pakeitimas paskatintų žmones daugiau mopedais ir motociklais važiuoti į miestą darbo ar pramoginiais reikalais, o tai iš dalies sumažintų automobilių spūstis didmiesčiuose", - įsitikinęs įstaigos vadovas.

Trečias esminis siūlymas - leisti motociklams judėti visuomeniniam transportui skirta eismo juosta, pažymėta "A" ženklais. Teigiama, kad šis pakeitimas ne tik leistų motociklininkams aplenkti automobilių spūstis didmiesčiuose, bet ir patys motociklininkai būtų skatinami važiuoti laisva atskira juosta, užuote manevravus tarp automobilių.

"Kitas niuansas - motociklininkai, skirtingai nuo automobilių vairuotojų, neturi oro filtravimo sistemų, kondicionierių ir pan. Todėl stovėdami kamštyje jie yra priversti kvėpuoti tiesiogiai skleidžiamomis išmetamosiomis dujomis.

Pagaliau motociklai, kaip ir mopedai, nesukeltų didelių srautų viešojo transporto juostoje, todėl šio eismui nekliudytų. Be to, galima tikėtis, kad dėl to daugiau žmonių važiavimui į darbą rinktųsi motociklus, kadangi savo darbo vietą galėtų pasiekti žymiai greičiau nei automobiliu per piko valandas", - teigia A. Petrauskas.

Kada sulauks ministerijos atsakymo, pasiūlymus kartu su keliais bendraminčiais ruošęs A. Petrauskas sako neįsivaizduojantis.

"Ar patenkins mūsų norus, neįsivaizduoju. Nesitikime visko labai greitai. Tačiau jau gerai bus tai, jei kils konstruktyvių diskusijų. Jų, kalbant apie motociklininkų problemas, labai trūksta", - teigė motociklininkų bendruomenės atstovas.

Susisiekimo ministerijos atstovai "Vakarų ekspresui" pranešė motociklininkų pageidavimus nagrinėsiantys kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija. Kadangi jie bus svarstomi bendra tvarka, tiksli data, kada tai bus daroma, nežinoma.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder